Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:38:11 GMT

۴۵ طرح آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۷۹۷۴

۴۵ طرح آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افتتاح شد

محمد خانی روز شنبه در آیین افتتاح همزمان این طرح ها به صورت ویدیو کنفرانسی اظهار کرد: این طرح ها شامل آبرسانی ۳۴ روستای آذربایجان شرقی، ۳۰ کیلومتر فاضلاب تبریز و ۱۰ کیلومتر فاضلاب چهار شهر بزرگ استان است. 

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آبی تبریز، گفت: آبرسانی به ۲۷۲ روستا در حال اجرا بوده و از این تعداد عملیات اجرایی ۱۳۰ روستا امسال به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: پروژه آبرسانی در ۱۲۱ روستا در ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هشترود توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی آبرسانی می شود. 

وی همچنین گفت: تبریز پایدارترین وضعیت آبی را دربین کلانشهرها دارد و علاوه بر آن کمترین اتفاقات و حوادث آب کشور را دارا بوده است.

خانی افزود: سال گذشته چالش پیک مصرف در ۱۵ شهرستان استان وجود داشت که امسال به هشت شهرستان تقلیل یافت و آن هم به بهترین وجه مدیریت شد بطوریکه امسال قطعی آب نداشتیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته چهار روستای آذربایجان شرقی به صورت تانکری آبرسانی می‌شدند، ولی امسال این تعداد به یک سوم کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اسستان آذربایجان شرقی ادامه داد: پیش از این برای غلبه بر چالش کم آبی در آذربایجان شرقی برای ۷۰۰ لیتر در ثانیه برنامه ریزی کردیم که ۵۰۰ لیتر آن محقق شد در واقع ۳۰۰ لیتر در ثانیه توسط حفر چاه ها، بازسازی خط نهند برای پایداری شبکه و اصلاح پمپاژ خط زرینه رود توسط آب منطقه‌ای تامین شد.

وی همچنین گفت: ۳۴ روستا امروز آبرسانی می‌شود و ۵۵ روستا نیز برای آبرسانی در حال مبادله قرارداد با قرارگاه سازندگی و قرارگاه امام حسن (ع) است.

۱۰.۴۰۰ هزار میلیارد تومان در یکسال گذشته برای حوزه آب آذربایجان شرقی هزینه شده است

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته برای حوزه آب آذربایجان شرقی هزینه شده است که همه با هدف خدمات رسانی به مردم بوده و در این راه مسئولان تمام تلاش خود را انجام می دهند.

جواد رحمتی اظهار کرد: البته در سفر امسال رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بسیاری از مشکلات اعتباری و توسعه استان برطرف شد به طور مثال موضوع تکمیل سدهای استان در این سفر ممکن شد.

وی همچنین با اشاره به طرح انتقال آب ارس به تبریز گفت: این طرح می تواند مشکل آب تبریز را برطرف کند و در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بن بست اجرای این طرح برطرف شد ولی در آینده هم نباید بحرانی بودن وضعیت آب را به فراموشی بسپاریم.

رحمتی همچنین بر اصلاح فرهنگ مصرف آب در ایران تاکید کرد و افزود: مصرف آب در کشور بسیار بالاست و یکی از راهکارهای منطقی شدن مصرف آب و فرهنگ مصرف، این است که قیمت معقول و منطقی در قبال مصرف آب از مردم اخذ شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی افتتاح طرح آب و فاضلاب اينفوگرافیک هفته دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی افتتاح طرح آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افتتاح طرح آب و فاضلاب اينفوگرافیک هفته دولت آذربایجان شرقی سال گذشته مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی وجود دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته