Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم پیش از ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت در دفتر استان قم خبرگزاری فارس حاضر شد و به تشریح ماموریت‌ها و عملکرد یک‌ساله این اداره‌‌کل پرداخت.

بلدی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک مجموعه انقلابی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به منظور تامین مسکن محرومین به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد، عمده فعالیت‌های ما مربوط به بخش روستایی است اما در بخش‌های شهری هم به واسطه همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از فعالیت‌های ما در روستاها تحت عنوان «تهیه طرح هادی» است، در این طرح با نقشه‌برداری دقیق از روستا نیاز‌های ۱۰ ساله آن‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم و طبق قانون روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آنها در قم ۱۲۴ روستا است را شامل می‌شود که طرح هادی برای تمامی آن‌ها تهیه و اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم با بیان اینکه بنیاد مسکن کارگزاری امین برای دولت و نظام است، تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های ما مربوط به سنددار کردن منزل‌های روستایی در قالب «طرح صدور اسناد مالکیت روستایی» است، در این طرح تا به امروز ۲۰هزار سند روستایی در استان قم صادر شده و صدور حدود ۲ هزار سند نیز تا پایان سال را پیش‌بینی کرده‌ایم.

بلدی خاطرنشان کرد: در روستاها به افرادی که فاقد مسکن هستند، اراضی به قیمت مصوب دولتی واگذار می‌شود تا مشکل مسکن آنها حل شود، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی این اراضی به صورت رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، برای مثال در سال گذشته ۱۵۰ قطعه زمین به این افراد در روستاها واگذار شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار بنیاد مسکن استان قم است بحث مقاوم‌سازی منازل روستاییان در برابر سیل و زلزله بود که به آن پرداختیم، از سال ۱۳۸۴ تا به امروز حدود ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور تسهیلات مقاوم‌سازی خانه‌هایشان را از ما دریافت کرده‌اند، هم اکنون ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قم اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشته‌ایم؛ خانواده‌هایی که در آن‌ها حداقل ۲ عضو معلول وجود دارد مقرر شده برای این خانوارها منزل رایگان ساخته و در اختیار آ‌ها قرار ‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این تفاهم‌نامه دیگری که با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی امضا کرده‌ایم که محرومین روستایی تسهیلاتی برای مقاوم‌سازی خانه‌هایشان و یا خانه‌دار شدن آن‌ها ارائه داده شود.

بلدی در پایان گفت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار وزارت راه‌ و شهرسازی در استان قم؛ از سال ۱۳۹۹ تا کنون ۳ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در قالب «طرح جهش تولید مسکن» شروع به کار کرده است که در همین هفته دولت، اولین افتتاحیه یکی از پروژه‌ها به تعداد ۱۸۰ واحد با عنوان «مجتمع زیتون6» را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد مسکن منازل روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهضت جهش تولید مسکن مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی صبح شنبه در بازدید از اجرای طرح هادی روستای «مال محمود» بخش ریگ شهرستان گناوه اظهار داشت: اجرای طرح هادی روستای مال محمود به متراژ شش هزار مترمربع و با اعتبار قریب ۲۲ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مشارکت دهیاری روستا در حال انجام است.

بخشدار ریگ از پیگیری بی وفقه دهیار این روستا و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گناوه و همکاری مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تقدیر کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۰ هزار متربع آسفالت معابر روستایی در بخش ریگ انجام شد که به لحاظ کمیت بیش از ۱۰ سال قبل از آن بوده است.

بخشدار ریگ یادآور شد: برای دوره جاری ۱۵۰ هزار متر مربع در سطح روستاهای بخش آماده آسفالت داریم که تا کنون ۱۰ هزار متر مربع در روستاهای «مجنون» و «مال محمود» اجرا شده و سایر روستاها نیز ظرف یک تا ۲ ماه آینده به انجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از زحمات گسترده و بی وقفه سایر دهیاران، خواستار پیگیری آنها در جذب حداکثری سهمیه قیر شهرستان در راستای توسعه و عمران بیشتری در روستاهای بخش ریگ شد.

کد خبر 6089571

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند