Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@05:20:34 GMT

پاکستان:سیل حدود هزار کشته بر جای گذاشت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۸۱۵۱

خبرگزاری آریا- مقامات می گویند که سیل های ناگهانی ناشی از باران های سیل آسای موسمی در بیشتر مناطق پاکستان از اواسط ژوئن تاکنون نزدیک به 1000 نفر را کشته و هزاران نفر را مجروح و آواره کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛فصل باران های موسمی که از ماه ژوئن آغاز شد، باران های شدیدی را در سال جاری در پاکستان به همراه داشته است و امدادگران در تلاش برای تخلیه هزاران نفر از مردم سرگردان از مناطق آسیب دیده سیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بحران دولت را مجبور به اعلام وضعیت فوق‌العاده کرد.

سانیا صافی، یک مقام ارشد اداری چارسدا، گفت که سیل در شمال غربی استان خیبر پختونخوا دروازه های یک سیستم کنترل آب اصلی در رودخانه سوات را تخریب کرد و باعث جاری شدن سیل در مناطق چارسدا و نوشهره شد.

وی افزود: ما شرایط را پیش بینی کردیم و به ساکنان اکراه هشدار دادیم و مجبور کردیم برای جستجوی امنیت خانه های خود را ترک کنند و به کمپ های امدادی مستقر در ساختمان های دولتی در مکان های امن نقل مکان کنند.


در منطقه نوشهره، قره عین وزیر، یک مقام محلی، گفت که سیل قبل از اینکه آب جاری به سمت مناطق کم ارتفاع حرکت کند، خیابان ها را غرق کرده است.

مریم اورنگ زیب، وزیر اطلاعات گفت که سربازان و سازمان‌های امدادی به مردم کمک می‌کنند تا در بسیاری از مناطق جنوب سند، شمال غربی خیبر پختونخوا، پنجاب شرقی و جنوب غربی بلوچستان به امنیت برسند.

اورنگ زیب همچنین از افراد ثروتمند و سازمان های امدادی خواست تا برای کمک به پاکستانی های آسیب دیده از سیل کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پاکستان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: امروز و فردا در مناطق مرکزی، برخی مناطق شمالی و جنوب شرقی استان به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهپایه‌ای ضمن افزایش ابر، احتمال رگبار باران وجود دارد.

فهیمه راستی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طی امروز و فردا در مناطق جنوب شرقی، برخی مناطق مرکزی و نیمه غربی استان وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای شهر کرمان صبح امروز ۹ درجه سانتیگراد بود و در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه می‌رسد، بیان کرد: لاله زار صبح امروز با دمای یک درجه زیر صفر سردترین و منوجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه، گرم ترین نقطه استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • ۴ کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره