Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  اتاق خبر به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سهام مرداد ماه را پشت سر گذاشت و با شروع خوب در شهریور ماه به امید روزهای خوب در هفته جاری و شهریورماه پیش می‌رود. در طول چند روز اخیر شاهد انتشار گزارشهای ماهانه شرکت‌ ها در سامانه کدال بوده و این گزارش‌ها ادامه داد.

عرضه  خودرو در بورس کالا و شروع معاملات نماد استقلال آن هم با قیمت 400 تومانی از جمله اتفاقات مهم بازار سرمایه درهفته گذشته محسوب می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بورس هم از افزایش دامنه نوسانی از هفته پیش رو خبر داده است و قرار است دامنه نوسان به مثبت و منفی 7 درصد در طول روز برسد و این رویه تا رسیدن به دامنه 10 درصدی ادامه دار خواهد بود.

تحلیگران تکنیکال معتقدند، در انتهای هفته پایانی مردادماه، بازار به خوبی به محدوده میانگین 200 روزه خود واکنش مثبتی نشان داده است و با اصلاح نیمی از روند صعودی پیشین خود در حال مثبت شدن است. البته خیلی زود است بخواهیم در خصوص تغییر روند منفی بازار صحبت کرد و بگوییم که بازار اصلاح را تمام کرده است و حالا باید به فکر صعود شاخص بود.

امروز اغلب نمادهای پالایشی و نفتی سبزپوش بودند و نمادهای خودرویی و بانکی ریزش قیمت داشتند.  

* استقلال و پرسپولیس باعث افزایش عمق بورس می‌شوند

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: ورود پول و استقبال حقیقی‌‌ها از نماد استقلال همان اتفاق مثبتی است که می‌‌تواند موجب رشد بازار شود و بازار مدت‌ هاست که چشم انتظار یک نیروی مثبت جدید است.

وی ادامه داد: پس از عرضه سهام استقلال، بازگشایی سهام باشگاه پرسپولیس نیز می‌تواند موجب ورود سهامداران جدید به بازار شود. ورود این دو باشگاه پر طرفدار به بورس می ‌تواند به بازار رونق ببخشد

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: ورود دو باشگاه تهرانی فرصتی برای بازار سهام است که می‌توان از آن برای افزایش عمق بازار بهره برد. ورود به بازار سهام برای دو باشگاه نیز فواید بسیاری دارد، اما تا زمانی که این دو باشگاه در تملک دولت هستند، دچار دوگانگی خواهند شد.

* رشد شاخص‌های عملکردی بازا سرمایه

در  پایان معاملات روز شنبه، شاخص کل بورس با افزایش 7 هزار و 672 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 450 هزار و 45 واحد رسید. بازدهی این شاخص مثبت 53 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن نیز با رشد 2 هزار و 77 واحدی در سطح 410 هزار و 327 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز مثبت 51 صدم درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس 69 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 390 واحد باقی ماند. 

* کاهش ارزش کل معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 810 هزار و 538 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه سه2 هزار و 214 میلیارد تومان بود که 28 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 0.4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 153 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در دو ماه اخیر است. سهم این معاملات از کل معاملات بورس حدود 35 درصد بوده است.

* افزایش خروج سرمایه حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 108 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. طی معاملات روز چهارشنبه تنها 2 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بورس خارج شده بود.

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام های وب (شرکت داده گستر عصر نوین-های وب)، نمادهای شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و خساپا (شرکت سایپا) اختصاص داشت و نمادهای شپدیس (پتروشیمی پردیس)، فزر (پویا زرکان آق دره) و استقلال (باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

* رشد صف‌ های خرید بورس

در جریان معاملات روز شنبه، 302 نماد با رشد قیمت و 313 سهم با کاهش قیمت مواجه شدند. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و به 58 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته افزایش یافت و در رقم 219 میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد سغرب (شرکت سیمان غرب)، دسبحا (شرکت دارویی سبحان) و بالبر (شرکت کابل البرز) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی)، وآذر (سرمایه گذاری توسعه آذربایجان)، غاذر (کشت و صنعت پیاذر) تعلق داشت.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: میلیارد تومان بازار سرمایه معاملات روز امروز ارزش بازار سهام دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر بازگشت قیمت‌ جهانی طلا از مسیر صعود به دلیل کاهش تقاضای سرمایه‌گذاری بر روی طلا در بازارهای جهانی،  روند نزولی نرخ ارز در داخل را در کنار کاهش قیمت اونس جهانی طلا، دو عامل موثر بر کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل عنوان کرد و گفت افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر (ربع سکه و سکه‌های یک گرمی) عاملی است که مسیر این قطعات را از مسیر کاهشی سکه و طلا جدا کرده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: قیمت جهانی طلا که طی دو ماه اخیر، سیر صعودی به خود گرفته و به رقم‌های بی‌سابقه دست پیدا کرده بود، در این هفته سیر نزولی داشت و در حقیقت، جاذبه خرید طلا در بازارهای جهانی از دست رفت؛ علت آن نیز این بود که باتوجه به بهتر شدن شرایط سیاسی جهان و آرامش ایجاد شده در برخوردهای نظامی خاورمیانه، طبیعتاً تقاضا برای خرید طلا به‌ جهت سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس این هفته، قیمت جهانی طلا با ۴٠ دلار کاهش، روز گذشته (پنجشنبه) به ٢٢٩٧ دلار برای هر اونس طلا رسید.

اوادامه داد: از سوی دیگر در یک هفته اخیر که سیر نزولی قیمت اونس جهانی را داشتیم، نرخ ارز در اخل نیز روند کاهشی داشت؛ هرچند که در برخی رزها، نوسان افزایشی را هم تجربه کرد اما در مجموع، طی یک هفته اخیر، نرخ ارز کاهشی پیش آمد؛ بنابراین این دو عامل سبب شد که تغییرات کاهشی مختصری در قیمت سکه و طلا را شاهد باشیم.

تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات سکه و طلا

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: روز گذشته (پنجشنبه)  در  آخرین  معاملات،  سکه  تمام طرح قدیم  ٣٨ میلیون و  ٢٠٠ هزار تومان بود و به نسبت ابتدای هفته ٣٠٠ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در جریان نوسانات تا ۴١ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان (در این هفته) نیز بالا رفته بود، در آخرین معاملات روز پنجشنبه ۴١  میلیون  و  ٨٠٠ هزار تومان بود که به نسبت اول هفته، تغییری نداشت. نیم سکه نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به ٢۴ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان رسید. 

اوتصریح کرد: علیرغم روند نزولی قیمت‌ سکه و طلا اما افزایش تقاضا برای قطعات کوچکتر سکه (ربع سکه‌ و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی) سبب شد که این قطعات کوچکتر نسبت به ابتدای هفته، افزایش بها را تجربه کنند. ربع سکه با ٣٠٠ هزار تومان افزایش هفتگی به ١۵ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز به نسبت ابتدای هفته با ٢٠٠ هزار تومان افزایش قیمت همراه و در آخرین معاملات، هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار)، با نوسانات معمول بازار ٢٠٠ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و در پایان هفته قیمت هر مثقال طلای 17 عیار ١۵ میلیون و ٣٠ هزار تومان بود. هر گرم طلای  ١٨ عیار نیز بطور متوسط با ۴٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات، سه میلیون و ۴۶٩ هزار تومان به ازای هر گرم، مبنای معاملات طلا قرارگرفت. 

علی‌رغم کاهش قیمت‌ها، حباب سکه بزرگ‌تر شد

نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همانطور که اشاره شد، افزایش تقاضا برای خرید سکه، سبب شد که حباب سکه نیز این هفته با افزایش همراه باشد و ۵٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کند؛ در آخرین  معاملات پایانی هفته، قیمت هر قطعه سکه هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دارای حباب بود. 

وی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که این روزها در اتاق ارز و طلا، سکه نیز حراج و واگذار می‌شود اما نکته جالب اینجاست که هیچ‌یک از این سکه‌هایی که در اتاق ارز و طلا به فروش می‌رسد، تاکنون به بازار برنگشته است؛ بنابراین بازار تقاضای طبیعی خود برای خرید سکه را دارد و از همین روی هم هست که حباب سکه این هفته با افزایش همراه شده است. سکه‌هایی که در فروردین ماه توسط بانک مرکزی فروخته‌ شد، هنوز به بازار عرضه  نشده و هرکسی که خریداری کرده، نزد خود نگه داشته است.

به گفته‌ی این کارشناس بازار سکه و طلای کشور، در حال حاضر، باتوجه به سیر نزولی نرخ ارز در بازار و فاصله از عددهایی که پیدا کرده بود، سطح دادوستدها در بازار عادی، به دور از هرگونه التهاب و کاملا منطقی بوده است و هیجان خاصی برای خرید و فروش مشاهده نشده است.

کشتی‌آرای برای هفته پیش‌رو نیز پیش‌بینی کرد: بنظر می‌رسد که هفته ابتدا نیز شرایط به همین صورت باشد. قیمت جهانی طلا تا این لحظه (جمعه) نوسان خاصی نداشته و بازار ارز هم که در ثبات نسبی به سر می‌برد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ سکه و طلا در همین محدوده‌ها باقی بماند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی