Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، در پی رویداد حادثه دلخراش قتل عمدی یک کودک با مشخصات (م.ع) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اقدامات ویژه قضایی آغاز و پس از طی کلیه تشریفات و فرآیندهای قانونی، متهم حدود دو ماه بعد یعنی در تیرماه همان سال به دار مجازات آویخته می‌شود.

در همین زمینه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد گفت: اقدامات دستگاه قضایی در خصوص این پرونده به صورت ویژه صورت گرفت و باوجود اتفاق ناگواری که افتاده بود متهم در کمترین زمان ممکن به سزای اعمالش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیره عابدین‌زاده افزود: نقطه قابل توجه در این ماجرا این است که در رأی صادره توسط دادگاه محترم، برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به دلیل وجود نقایص سازمانی، مکلف به عذرخواهی از خانواده مقتول شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: علاوه بر تکلیف مسئولان مبنی بر عذرخواهی از خانواده مقتول، در رأی صادره، اصلاح آیین نامه مربوط به سرویس مدارس با رویکرد حمایت از حقوق کودکان پیش‌بینی شده که می بایست توسط دستگاه‌های متولی از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به مرحله اجرا درآید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد گفت : تعبیه یک سیستم هشدار دهنده برای پیدایش سریع کودکان مفقود شده و ربایش شده نیز از دیگر دستاوردهای مهم این رأی است.

به دلیل وقوع این حادثه دلخراش در شهر مقدس مشهد، بعداز ظهر امروز مورخ ۱۴۰۱.۰۶.۰۵تعدادی از مسئولین محترم از جمله فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهردار مشهد به نمایندگی از مقامات مسئول و در راستای اجرای رأی قضایی در منزل مقتول حضور یافته و مراتب عذرخواهی خود را اعلام خواهند نمود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۳ هزار معلم آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش را به عهده دارند. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از 43 هزار همکار فرهنگی داریم که در 33 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب 750 هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: امسال از استان قریب هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، 12 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: در این هفته غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس را داریم.

رضایی با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آیین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: از مسئولان استان خواسته شده که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود؛ این کار برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • اجرای ۱۲ برنامه شاخص آموزش و پرورش در مهریز
  • وحشت سران صهیونیسم از حکم احتمالی دادگاه لاهه
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه