Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:22:09 GMT

شهرهای زرد کرونایی استان کرمانشاه افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۲۰۲

شهرهای زرد کرونایی استان کرمانشاه افزایش یافت

«حامد بهرامیان» شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امروز شهرستانهای اسلام آبادغرب، سنقر و هرسین در وضعیت قرمز و شهرستان های صحنه و گیلانغرب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی اظهار داشت: براساس رنگ بندی جدید شهرستان های پاوه،  ثلاث باباجانی،  جوانرود،  دالاهو،  روانسر،  سرپل‌ذهاب،  قصرشیرین،  کرمانشاه و کنگاور هم در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی قبلی ۲۹ مرداد وزارت بهداشت شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز و شهرستان‌های دالاهو، کنگاور، گیلانغرب و سنقروکلیایی هم در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، ثلاث باباجانی، پاوه، جوانرود و روانسر هم در وضعیت زرد قرار داشتند.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.
کرونا ۲ خانواده دیگر کرمانشاهی را داغدار کرد

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته دو نفر دیگر براثر کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۰۱ نفر رسیده است.

بهرامیان افزود: هم‌اکنون ۱۰۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز قبل چهار نفر کمتر است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۲۰ نفر هم وخیم است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بیماران بستری جدید مبتلا به کرونا در استان ۹ نفر بوده و ۱۳ نفر هم در این مدت از بیمارستان ترخیص شدند.

وی با اعلام اینکه آمار شناسایی بیماران مثبت سرپایی و بستری با علایم کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر بوده، افزود: این تعداد نسبت به روز قبل سه نفر کمتر است.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.  

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 کرمانشاه ویروس کرونا کووید 19 کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: طرح «نفس» که مخفف «نجات فرزندان سقط» است، از ابتدای فروردین‌ سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون جان ۱۴ کودک در معرض سقط عمدی را نجات داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نفس مخفف نجات فرزندان سقط، در استان کرمانشاه با محوریت سازمان بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و با هدف کار همه جانبه برای نجات فرزندان سالم سقط عمدی (جنایی) فروردین ۱۴۰۲ تأسیس شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی، شبکه‌سازی و شناسایی والدینی که قصد سقط فرزند سالم خود دارند با ارائه مشاوره مذهبی و روانشناسی، خدمات حمایتی درمانی و معیشتی برای مادران با مشکل مالی از اقدامات اصلی انجام شده در این طرح است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه️ تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ جلسه با مسئولان و مدیران ارشد استان، حوزه‌های بسیج خواهران و کمیته اجرایی داخلی در راستای پیگیری اهداف طرح تشکیل شد.

منصوری ادامه داد: طی هشت روز نمایشگاه مناسبتی برگزار و ۳۹ مورد مشاوره انجام شده است و با یک دستاورد بزرگ، ۳۱ مورد انصراف از سقط جنین ادامه دادند و ۱۴ نوزاد متولد شدند.

وی اضافه کرد: در این راستا به ۱۲ خانواده سبد معیشتی تقدیم و خدمات رایگان درمانی، مشاوره و پاراکلینیکی ارائه شد.

کد خبر 748793

دیگر خبرها

  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی