Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر برای پذیرش زائران اربعین حسینی اظهار داشت: هم‌اینک ۲۰ گیت در مرز تمرچین افزایش یافته و آذربایجان‌غربی نخستین تجربه خود در پذیرش زائران حسینی را تجربه می‌کند و بی‌تردید این بازگشایی سبب توسعه استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانبخش در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد افزایش ۱۳ درصدی سرقت منازل در استان هستیم گفت: متأسفانه سارقان در سفر، خطرناک‌ترین نوع سارقان هستند که موقع سفر صاحب‌خانه، به ویژه در خانه‌های مجلل اقدام به سرقت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال در حوزه سرقت‌های خشن کاهش ۱۰۰ درصدی، سرقت تحت پوشش یا اخاذی کاهش ۵۰ درصدی و سرقت تجاوز به عنف کاهش ۲۳ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه نیز با اشاره به اینکه در سرقت‌های خرد نیز شاهد افزایش سرقت‌ها بوده‌ایم گفت: در این راستا گشت‌های ناجا باید جدی‌تر عمل کرده و دستگیری و کشف به موقع باشد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد سرقت منازل تاکنون کشف شده است بیان کرد: باید گشت‌های پلیسی هدفمند باشد و این ضعف پلیس است که نتوانسته ۲۰ درصد باقی‌مانده سرقت‌ها را کشف کند.

جهانبخش در ادامه اظهار داشت: همچنین دستگیری پلیس در حوزه سارقان نیز افزایش ۲۴ درصدی داشته و تاکنون پنج هزار و ۵۵۴ نفر دستگیر شده‌اند و در این رابطه نقش پلیس در دستگیری این است که هزینه جرم را بالا ببرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون "احساس امنیت" در آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰ درصد است تصریح کرد: شاید به خاطر این است که سرقت‌ها در استان افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به گلایه‌هایی در مورد دیر رسیدن پلیس+۱۰ به محل حادثه گفت: در برخی اوقات این مشکل به وجود می‌آید که پلیس درصدد رفع این مشکل است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس توانایی دارد که معتادان متجاهر را در عرض یک هفته از تمام سطح استان جمع‌آوری کند بیان کرد: این در حالی است که پلیس از لحاظ کمپ‌های نگهداری با مشکل مواجه بوده و برای کمتر از ۱۰ درصد معتادان، کمپ‌های نگهداری وجود دارد.

جهانبخش افزود: در این راستا دو سوله در نزدیکی ارومیه مجهز می‌شود که تا زمان مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید، مظاهر ناامنی در جامعه از بین برود.

وی بیان کرد: براساس قانون، این معتادان متجاهر باید ۶ ماه در کمپ‌ها نگه‌داری شوند و در این راستا نیز از ابتدای امسال چهار هزار و ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده و کل معتادان نگهداری شده در کمپ‌ها نیز بیش از هشت هزار نفر است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آذربایجان غربی سرقت ها کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند