Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@16:16:31 GMT

نشست امنیتی لاپید با نتانیاهو با محوریت ایران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۴۰۲

نشست امنیتی لاپید با نتانیاهو با محوریت ایران

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه گزارش دادند که «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم قصد دارد با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسبق این رژیم درباره ایران جلسه‌ امنیتی داشته است.

​به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، قرار است به طور رسمی از «بنیامین نتانیاهو،» نخست وزیر اسبق و رئیس اپوزیسیون برای یک جلسه توجیهی امنیتی با محوریت ایران دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نتانیاهو که از دریافت گزارش‌های امنیتی از «نفتالی بنت» نخست وزیر سابق خودداری کرده بود اوایل ماه جاری با لاپید دیدار کرد.

رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی به عدم هماهنگی بین مقامات رژیم موقت صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران اشاره می‌کنند و از اختلافات بین نخست‌وزیر موقت کابینه و رئیس موساد خبر می‌دهند.

طی روزهای گذشته تحرکات مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی هم با برگزاری نشست خبری به لفاظی علیه ایران پرداخت.

لاپید در نشستی با خبرنگاران خارجی آنچه «توافق بد» با ایران خواند را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط بایدن مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد.»

تل‌آویو طی روزهای اخیر «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی این رژیم را به واشنگتن فرستاده تا این مقام صهیونیست با مقامات ارشد آمریکایی دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران با آن‌ها رایزنی کند. کاخ سفید درباره دیدار دوجانبه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن با ایال هولاتا بیانیه صادر کرد و توضیح داد که این مقام آمریکایی به رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمایت واشنگتن از تل‌آویو برای مقابله با تهدیدات ایران اطمینان داده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سفری با اهداف مجازی، دو روز گذشته وارد آمریکا شد. او شامگاه پنجشنبه از مقر فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام در ایالت فلوریدا بازدید و با «مایکل کورلا» فرمانده این پایگاه درباره ایران گفت‌وگو کرد. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قبل از سفر به آمریکا گفته بود: «ما به تلاش‌های خود برای افزایش اقدامات در جهت آسیب رساندن به نیروهای نیابتی ایران و اطمینان از اینکه این کشور هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد، ادامه خواهیم داد».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بنی گانتز یائیر لاپید رژیم موقت صهیونیستی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» افزود: اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها معتقدند که تنها انگیزه گسترش جنگ و حمله به رفح حفظ آینده سیاسی نتانیاهو است، زیرا حمله به رفح به هیچ وجه به نفع اسرائیل نیست.

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در داخل حباب جدا از واقعیت زندگی می‌کند و در آن حباب به خود و دیگران می‌گوید که برای ادامه حیات اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر تمام کسانی است که می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند.

المرت با اذعان به اینکه گفتن این موضوع از نظر احساسی دشوار است، اعتراف کرد که «مهم است درک کنیم که اسرائیل از این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد» او در عین حال بر لزوم درک این موضوع تاکید کرد که همه اهداف صحبت‌های مداوم نتانیاهو در مورد «پیروزی کامل» را درک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • شهادت حداقل ۲۱ نفر از جمله ۴ کودک در بمباران بامدادی رفح
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد