Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@23:30:53 GMT

ایران ۳-۲ آرژانتین؛ پایان شیرین یک ماراتن شگفت‌انگیز

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۵۸۴

ایران ۳-۲ آرژانتین؛ پایان شیرین یک ماراتن شگفت‌انگیز

به گزارش ایسنا، درجریان بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در این مسابقات به مصاف تیم ملی والیبال آرژانتین رفت و توانست با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یابد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان با ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور مقابل آرژانتین به میدان رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی ترکیب تیم آرژانتین در این مسابقه بودند.

در ست نخست این دیدار، شاگردان عطایی موفق نشدند حریف خود را شکست دهند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست خوردند.  

در ست دوم این دیدار درحالی که والیبال ایران از حریف خود عقب بود، با سرویس‌های زیبای میلاد عبادی پور به بازی بازگشت به طوری که نتیجه برابر ۱۷ شد. سرویس‌های میلادعبادی پور در این ست کار را برای والیبال آرژانتین سخت کرد به طوری که ایران با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ از حریف خود پیش افتاد.

در ادامه ست دوم، آرژانتین در سرویس عملکرد خوبی داشت به طوری که نتیجه ۲۳ بر ۲۴ به سود والیبال آرژانتین شد اما بازیکنان ایران پا پس نکشیدند و موفق شدند با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به بازی برگرده و پیروز این ست شوند.

در ست سوم این رقابت، والیبال آرژانتین مقابل ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ شکست خورد تا ایران با نتیجه ۲ بر یک از حریف خود در این رقابت پیش بیفتد.

در ست چهارم این مسابقه، والیبال ایران بازی را خوب آغاز کرد اما در اواسط این ست، دو تیم به نتیجه ۱۶ بر ۱۶ رسیدند. در ادامه کار، والیبالیست‌های ایران بازی را جدی نگرفته به طوری که نتیجه ۱۹ بر ۱۸ به سود والیبال آرژانتین شد. در این موقع بهروز عطایی به ملی پوشان تذکر داد که با بی تفاوتی بازی نکنند.

در اواخر ست چهارم،دو تیم پایاپای پیش رفته به طوری که نتیجه ۲۵ بر ۲۴ به سود والیبال ایران شد. در ادامه کار دو تیم پا پس نکشیدند تا نتیجه برابر ۳۱ شود. در آخر این ست تیم ملی والیبال ایران موفق نشد به پیروزی برسد و با نتیجه ۳۴ بر ۳۲ شکست خورد تا تکلیف برنده این دیدار به ست پنجم کشیده شود.

در اوایل ست پنجم این دیدار، دو تیم کار را خوب آغاز کردند تا نتیجه برابر 2 شود. در ادامه بازی، تیم ملی والیبال آرژانتین بهتر از ایران عمل کرد تا نتیجه 5 بر 3 به سود این تیم شود. در نتیجه 17 بر 16 به سود آرژانتین، ایران درخواست ویدو چک کرد که پس از یک مدت بسیار طولانی امتیاز به سود والیبال آرژانتین اعلام شد. این وقفه طولانی مورد اعتراض کارد فنی آرژانتین قرار گرفت.

این بازی که حدود 2 ساعت و 53 دقیقه به طول انجامید در آخر به سود والیبال ایران پایان یافت. تیم ملی والیبال ایران در پایان این بازی عملکرد بهتری داشت و موفق شد با نتیجه 21 بر 19 پیروز شود. والیبال ایران با این نتیجه در اولین گام خود در رقابت‌های جهانی توانست 3 بر 2 برنده دیدار شود.

بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در شهر لیوبلیانا اسلوونی (به وقت ایران) :

دوشنبه، هفتم شهریور ساعت ۲۰؛ ایران – مصر

چهارشنبه، نهم شهریور ساعت ۲۰؛ ایران – هلند

منبع: الف

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران والیبال آرژانتین طوری که نتیجه سود والیبال حریف خود دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال صربستان که آخرین بار در المپیک لندن حضور داشته است، با سرمربی کارکشته و نام آشنای خود ایگور کولاکوویچ به دنبال صعود به المپیک است. آنها برای رسیدن به این مقصود باید نتایج درخشانی در لیگ ملتهای والیبال کسب کنند.

ایران در اولین دیدار خود در لیگ ملتهای والیبال ساعت 3:30 دقیقه بامداد سوم خرداد ماه به مصاف صربستان خواهد رفت به همین منظور نگاهی به این تیم می اندازیم.

تیم والیبال صربستان در حال حاضر با 253 امتیاز در رتبه نهم رنکینگ جهانی قرار دارد. این تیم در منطقه‌ای قرار دارد که اگر این رتبه را حفظ کند می تواند از طریق رنکینگ راهی المپیک شود. سرمربیگری این تیم بر عهده ایگور کولاکوویچ مونته‌نگرویی است که چندین سال هدایت تیم ملی والیبال ایران را بر عهده داشته و به خوبی والیبال ایران را می شناسد.

*عملکرد ضعیف در سالهای گذشته:
تیم ملی والیبال صربستان علی رغم داشتن ستاره های زیاد، چندین سال است نتوانسته آن طور که باید و شاید نتایج درخشانی کسب کند و لیگ ملتهای والیبال یکی از آخرین فرصت ها برای این نسل از بازیکنان صربستان است.

*نتایج سال گذشته:
سال گذشته صربستان نتایج خوبی کسب نکرد. آنها در اولین تورنمنت در لیگ ملتهای والیبال با شش برد و شش شکست نهم شدند و نتوانستند به مرحله دوم صعود کنند. در جام ملتهای اروپا در یک چهارم نهایی برابر لهستان شکست خوردند و بالاخره در مسابقات انتخابی المپیک پایین تر از آمریکا، ژاپن،اسلوونی و ترکیه قرار گرفتند و نتوانستند جواز حضور مستقیم به المپیک را کسب کنند.

*ستاره های صربستان:
الکساندر آتاناسوویچ، مارکو پودراسکانن، نیکولا یُوُویچ، اوروش کواچوویچ، مارکو ایوویچ، دراژن لوبوریچ، میران کویونجویچ و پاوله پریچ از ستاره های فعلی این تیم هستند.

*کار سخت ایران
تیم ملی والیبال ایران اگر می خواهد این تیم را کنترل کند و بازی را پیروز شود، باید نقطه قوت این تیم که پست قطر پاسور و دریافت کننده است را از کار بیندازند. دراژن لوبوریچ و الکساندر آتاناسویچ دو قطر پاسور این تیم و اوروش کواچوویچ، میران کویونجیچ، پاوله پریج و مارکو ایوویچ دریافت کننده های این تیم هستند که دست ایگور کولاکوویچ را در این پست ها بسیار باز کرده است.

*آخرین تقابل با ایران در لیگ ملتهای والیبال:
تیم ملی والیبال ایران در فصل قبل مقابل صربستان در لیگ ملتهای والیبال قرار نگرفت و آخرین تقابل این دو تیم به سال 2022 بازیکنان می گردد که تیم ملی والیبال ایران در بازیکنان آخرین دور گروهی این تیم را شکست داد و راهی هشت تیم برتر شد.

*هدف صربستان:
بدون شک هدف این تیم کسب نتایج خوب در دوازده بازی لیگ ملتهای والیبال است. آنها اگر برابر تیم های قوی تر از خود ست بگیرند و برابر تیم های پایین تر از خود در رنکینگ پیروز شدند قطعا به المپیک می‌رسند. دیدار اول ایران در لیگ ملتهای والیبال برابر صربستان است و با توجه به اینکه ایران معمولا تورنمنت ها را خوب شروع نمی کند کار فوق العاده سختی مقابل این تیم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • شکست سنگین بارسلونا / امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی