Web Analytics Made Easy - Statcounter

والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان که یکی از طولانی‌ترین دیدارهای این دوره با 172 دقیقه بود، موفق به شکست آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک شد تا سه امتیاز کامل این مسابقه را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دومین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (شنبه پنجم شهریور) با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه گروه F این رقابت‌ها در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران که در ست اول و چهارم نتیجه را با امتیازهای 25 بر 22 و 34 بر 32 به آرژانتین واگذار کردند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 30 بر 28، 25 بر 18 و 21 بر 19 به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام یک برد و دو امتیاز به دست آورند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

مارسلو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز از لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به تیم آرژانتین رسید و دو تیم در ست نخست رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند که در نهایت آرژانتینی‌ها 25 بر 22 به پیروزی رسیدند. تیم ایران در این ست در حمله با 12 امتیاز شرایط بهتری نسبت به آرژانتین (11 پوئن) داشت، اما حریف سه امتیاز دفاع در ست نخست به دست آورد و تیم ایران امتیازی در این زمینه کسب نکرد و تنها یک امتیاز سرویس نقطه برتری تیم ایران نسبت به حریف بود.

در ابتدای ست دوم تیم ایران چند امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب افتاد اما در میانه راه جبران کرد و در امتیاز 17 با آرژانتین برابر شد و سپس دو امتیاز دیگر به دست آورد. دو تیم چندین بار دیگر با هم برابر شدند و رقابت جذاب آن‌ها تا امتیاز 28 ادامه یافت تا تیم ایران با سرویس مرتضی شریفی موفق به شکست حریف با امتیاز 30 بر 28 شد و از نظر ست شماری یک بر یک برابر شدند.

در ست دوم برتری تیم آرژانتین در حمله و دفاع محسوس بود اما اشتباهات بازیکنان این تیم کفه ترازو را به سود تیم ایران سنگین کرد. در این ست مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز به میدان آمدند.

در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا اقتدار خود را به حریف دیکته کرد و با ارائه نمایشی خیره کننده موفق به شکست آرژانیتن با امتیاز 25 بر 18 شد تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتد و انگیزه کافی برای شکست حریف در ست چهارم به دست آورد.

عملکرد خوب ملی‌پوشان در ست چهارم نیز ادامه یافت، هر چند که در این ست افت و خیز امتیازهای دو تیم زیاد بود، اما در نهایت تیم ایران 34 بر 32 مغلوب آرژانتین شد تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم 21 بر 19 به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر دو فاتح نهایی این میدان باشند و دو امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و ماروژک وویچک از لهستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 172 دقیقه طول کشید.

یکی از جذابیت‌های دیدار ایران و آرژانتین جایگاه دو تیم در رده‌بندی جهانی است که آرژانتین با 280 امتیاز و ایران با 278 امتیاز در رتبه‌های هفتم و هشتم فدراسیون جهانی قرار دارند و نتیجه مسابقه امشب این رده‌بندی را دستخوش تغییر خواهد داد.

مسابقه دو تیم آرژانتین و ایران چهاردهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و تعداد برد و باخت دو تیم برابر با هفت شد. همچنین تیم‌های ایران و آرژانتین تا کنون سه بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال 1998 ایران سه بر صفر برنده شد، در سال 2014 ایران سه بر صفر مغلوب آرژانتین شده بود و در 2022 ایران سه بر دو به پیروزی رسید.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 16 مصر را شکست داد.

در دیدار همزمان و به میزبانی لهستان از گروه A تیم تونس سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 20 موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت 20 روز دوشنبه هفتم شهریورماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می‌رود.

انتهای پیام//

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A

قهرمان زودهنگام سری A با ثبت بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش در این فصل آماده برگزاری جشن قهرمانی در خیابان‌های میلان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نخستین بازی از روز سوم هفته سی‌و‌چهارم سری A ایتالیا، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 14 به وقت تهران در ورزشگاه سن‌سیرو، تیم فوتبال اینتر قهرمان زود هنگام مسابقات پذیرای تورینو بود و میهمانش را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

در این مسابقه که نخستین بازی خانگی اینتر پس از تثبیت بیستمین قهرمانی‌اش بود، اخراج آدرین تامزه در دقیقه 49 از تورینو کار تیم میزبان را برای کسب نتیجه آسان‌تر کرد و این تیم تنها 7 دقیقه پس از 10 نفره شده حریف از برتری عددی خود استفاده کرد و در دقیقه 56 به وسیله هاکان چالهان‌اوغلو گل نخست را به ثمر رساند. ستاره ترک‌تبار نراتزوری 4 دقیقه پس از گل نخست خود، از روی نقطه پنالتی دبل و پیروزی تیمش را قطعی کرد.

به این ترتیب اینتر بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش را در این فصل سری A کسب کرد و 89 امتیازی شد تا همچنان شانس سه رقمی کردن امتیازاتش را داشته باشد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، اینتری‌ها قرار است پس از بازی در خیابان‌های شهر دور افتخار بزنند و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

5 هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده

یکی از مهمترین نکات این بازی قضاوت تیمی کامل متشکل از داوران زن بود که برای اولین بار در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال مردان ایتالیا رخ می‌داد.

جام قهرمانی سری A طبق سنت هر ساله در آخرین بازی خانگی فصل اهدا می‌شود و بدین ترتیب نراتزوری برای لمس آن باید تا بازی هفته سی‌وهفتم مقابل لاتزیو صبر کند.

امروز چهار مسابقه دیگر در سری A برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

بولونیا - اودینزه
آتالانتا - امپولی
ناپولی - رم (19:30)
فیورنتینا - ساسولو

در جدول رده‌بندی پس از اینتر، میلان با 70 امتیاز، یوونتوس با 65 امتیاز و بولونیا با 62 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهکار کارلتو؛ ادامه شکست‌ناپذیری کارلو آنچلوتی مقابل بایرن مونیخ
  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • قهرمانی زودهنگام مس و تلاش قعرنشینان برای بقا در لیگ برتر هندبال مردان 
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • برنز جام جهانی پاراتیراندازی به ساره جوانمردی رسید