Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:55:55 GMT

اولین هتل پنج ستاره در اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۹۸۷۴

اولین هتل پنج ستاره در اردبیل افتتاح شد

ایسنا/اردبیل همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار اردبیل نخستین هتل پنج ستاره در شهر اردبیل به بهره‌برداری رسید.

استاندار اردبیل شامگاه شنبه ۵ شهریور در مراسم بهره‌برداری از این پروژه و طرح‌های اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم است تا با ارزیابی عملکردها و ارائه گزارش به مردم بتوانیم بخشی از خدمات دولت و نظام را بازگو کرده و به دور از ریا و تظاهر خدمات‌رسانی را با قوت و قدرت بیشتر ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حامد عاملی پرهیز از کارهای نمایشی و ظاهری را به مدیران و مسئولان یادآور شد و تصریح کرد: بهتر است در رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای نگاه علمی و تلاش جهادی را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: در اکثر شاخص‌های توسعه‌ای استان اردبیل در جایگاه پایینی قرار دارد و ضروری است برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها از تمام ظرفیت‌های استان که بکر و بی‌نظیر است، استفاده کنیم.

استاندار اردبیل یکی از این ظرفیت‌ها را منابع انسانی توانمند و تحصیل‌کرده عنوان کرد و افزود: باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری به تولید ثروت توجهی جدی داشته باشیم تا به دور از حاشیه‌ها بتوان به رفع مشکلات اقتصادی کمک کرد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری در کنار دایر کردن پروازهای مختلف گردشگری، باید زیرساخت‌هایی نظیر هتل فراهم آید که ما قدردان تلاش سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اردبیل هستیم که اولین هتل پنج ستاره را با تجهیزات و امکانات مناسب راه‌اندازی کرده است.

وی توسعه بزرگراه، تکمیل خط هوایی و راه‌اندازی شرکت بیس هوایی را به نام اردبیل از اقدامات و ضرورت‌ها برشمرد و اضافه کرد: راه آهن اردبیل – میانه نیز در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد تا از این زیرساخت نیز در جذب مسافر و گردشگر استفاده کنیم.

عاملی بیان کرد: در تأمین آب شرب با افق 20 ساله برنامه‌ریزی‌های مناسبی آغاز شده که آبرسانی به 454 روستا و تمام شهرهای استان در اولویت اصلی است.

وی احداث 6 پست 63 کیلوولت، اجرای خط انتقال گازرسانی جدید به اردبیل و شهرهای شمالی استان، توسعه شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌ای، احداث دهکده‌های توریستی، اکتشاف مواد معدنی ارزشمند و همچنین ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی را از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی در استان عنوان کرد.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سرانه فرهنگی استان اردبیل هشت سانتیمتر است در حالی که این سرانه در کشور 20 سانتیمتر مربع است و باید در کنار افزایش سرانه فرهنگی و آموزشی، عدالت‌محوری را در توسعه استان‌های کمتر توسعه یافته نظیر اردبیل تحقق بخشید.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به غیر از خدمت به مردم، سایر فعالیت‌ها و کارهای حاشیه‌ای عاقبت‌بخیری را به همراه ندارد و انتظار می‌رود مسئولان گام‌های جدی را در مسیر خدمت‌رسانی بیشتر بردارند.

در این مراسم مدیر هتل پنج ستاره «یاکاموز» اردبیل نیز گفت: این هتل برای اولین بار در اردبیل با هدف جذب گردشگر و مسافر راه‌اندازی شده تا ما بتوانیم با داشتن ظرفیت‌های ممتاز گردشگری نظیر چشمه‌های آبدرمانی، پل‌های معلق و سایر پتانسیل‌ها بتوانیم به اقامت گردشگران کمک کنیم.

خدامرادزاده افزود: این هتل در 12 طبقه احداث شده که شامل مجموعه‌های اقامتی، 65 اتاق مدرن و شیک، سالن همایش و کنفرانس، تالار، رستوران، مرکز تجاری، استخر و سایر مجموعه‌های خدماتی است که در خدمت گردشگران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در کنار احداث این هتل، سایر مجموعه‌های گردشگری و هتل‌های پنج ستاره نیز فعالیت خود را به سرعت آغاز کنند تا در یک زنجیره مناسب بتوانیم به تولید ثروت در بخش گردشگری کمک کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی هتل سازی افتتاح پروژه در هفته دولت اردبيل بخش خصوصي سرمايه گذاري استاندار اردبیل هتل پنج ستاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • نقش موزه‌ها در حفظ هویت ملی موثر است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود