Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@22:45:46 GMT

عشق عقاید زوج‌ها را به هم شبیه می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۰۳۳۷

عشق عقاید زوج‌ها را به هم شبیه می‌کند

تیمی از محققان به رهبری برنامه ییل در ارتباط با تغییرات آب‌وهوا در مدرسه محیط‌زیست ییل این مفهوم را بررسی کردند و دریافتند که همسران عاشق پتانسیل خوبی برای تأثیرگذاری بر یکدیگر از طریق گفتگو در مورد تغییرات آب‌وهوا دارند. برخی محققان معتقدند همسرانی که با یکدیگر روابط عاشقانه دارند، پتانسیل تغییر باور‌ها و رفتار‌های یکدیگر را نیز دارند، اما آیا توانایی تغییر دیدگاه­های یکدیگر در مورد تغییرات آب‌وهوایی را نیز دارند؟ تاکنون تحلیل­های کمی از تأثیر درمورد تغییرات آب‌وهوایی در روابط عاشقانه و اینکه چگونه باور‌های یک شریک می‌تواند بر دیگری تأثیر بگذارد، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیمی از محققان به رهبری برنامه ییل در ارتباط با تغییرات آب‌وهوا در مدرسه محیط‌ زیست ییل این مفهوم را بررسی کردند و دریافتند که همسران عاشق پتانسیل خوبی برای تأثیرگذاری بر یکدیگر از طریق گفتگو در مورد تغییرات آب‌وهوا دارند.

متیو گلدبرگ، دانشمند پژوهشی و نویسنده اصلی این مطالعه که در مجله روانشناسی محیطی منتشر شده است، می‌گوید: "ما می‌خواستیم ببینیم که آیا امکان افزایش حمایت زوج‌ها از سیاست‌ها و رفتار‌های حمایت­گرانه از آب‌وهوا از طریق گفتگو‌های بیشتر در مورد تغییرات آب‌وهوایی وجود دارد یا خیر. "

محققان ۷۵۸ زوج عاشق را موردبررسی قرار دادند تا میزان درک آن‌ها از ایده‌های یکدیگر در مورد تغییرات اقلیمی و میزان همسویی همسران در مورد اعتقادات و رفتار‌های تغییر آب‌وهوا را تعیین کنند. تیم از هر یک از شرکا سؤالاتی در مورد این موضوع پرسید، ازجمله اینکه آیا آن‌ها نگران تغییرات آب‌وهوایی هستند و یا به سازمان‌های آب‌وهوایی کمک مالی می­کنند یا خیر. همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا پیش‌بینی کنند که شریک زندگی آن‌ها چه می‌گوید.

نتایج نشان داد که درحالی‌که بسیاری از شرکا عقاید و رفتار‌های مشابهی را در مورد تغییرات آب‌وهوایی از خود نشان دادند، اختلافات زیادی نیز وجود داشت. تنها ۳۸ درصد همسویی بین همسران در مورد اعتقادات اقلیمی و تنها ۳۱ درصد همسویی در رفتار‌های آب‌وهوایی وجود داشت. این مطالعه همچنین نشان داد که همسرانی که در مورد تغییرات آب‌وهوایی صحبت می‌کنند، درک دقیق‌تری از باور‌های طرف مقابل داشتند.

این نتایج نشان می‌دهد که فرصتی برای همسران وجود دارد تا از طریق گفتگو‌های بیشتر در مورد تغییرات آب‌وهوا بر یکدیگر تأثیر بگذارند. محققان از چارچوب شش قاره آمریکا برای طبقه‌بندی دیدگاه‌های شرکت‌کنندگان استفاده کردند. چارچوب شش قاره آمریکا مبتنی بر طیفی از شش دیدگاه در مورد تغییرات آب‌وهوایی است که از "هشدار" که در آن تغییرات آب‌وهوایی به‌عنوان یک تهدید فوری تلقی می‌شود، تا "ردکننده" که در آن گرمایش جهانی یک فریب یا یک موضوع غیرقابل وجود تلقی می‌شود، امتداد دارد.

درحالی‌که موارد بسیار کمی از زوج‌ها وجود داشتند که دیدگاه‌های مخالف داشتند، بیش از یک‌سوم زوج‌ها شامل یکی از زوج‌ها بودند که اعتقاداتش به‌عنوان "هشدار" طبقه‌بندی می‌شد، درحالی‌که دیگری کمی کمتر درگیر یا نگران بود.

محققان می‌گویند این نابرابری دقیقا همان موقعیتی است که در آن فرصتی برای تغییر عقاید و رفتار‌های آب‌وهوایی وجود دارد.

ارتباطات جمعی بسیار مهم است، اما ممکن است مؤثرترین راه برای تغییر حمایت عمومی از تغییرات آب‌وهوایی نباشد. همسران عاشق یکدیگر را بی‌نهایت بهتر از یک ارتباط ناشناخته می‌شناسند و می‌دانند که چگونه مسائلی را که شریک زندگی به آن‌ها اهمیت می‌دهد را مهار کنند. همسران باید این مسائل را در اقدامی در زمینه تغییرات آب‌وهوایی مشارکت دهند.

آنتونی لیزروویتز، مدیر برنامه ییل در ارتباط با تغییرات آب‌وهوا و دانشمند پژوهشی ارشد در دانشکده محیط‌زیست ییل که یکی از نویسندگان این گزارش است، می‌گوید صحبت در مورد تغییرات آب‌وهوایی جایگزین اقدام نیست، اما می‌تواند به افزایش آگاهی در مورد این موضوع کمک کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که افرادی که بسیار نگران تغییرات آب‌وهوایی هستند، احتمالا افراد مهم نزدیکی دارند که هنوز به‌طور کامل با این موضوع درگیر نشده‌اند. صحبت درباره حمایت از آب‌وهوا می‌تواند درست در خانه و با عزیزان شما شروع شود.

گلدبرگ می‌گوید یافته‌های آن‌ها می‌تواند برای همه انواع روابط فراتر از روابط عاشقانه اعمال شود و نتایج مجموعه‌ای از راه‌ها را برای درگیر کردن مردم در مورد تغییرات آب‌وهوایی باز می‌کند.

او می‌گوید: "بسیاری از مردم در مورد تغییرات آب‌وهوایی بسیار نگران هستند، اما در مورد آن صحبت نمی‌کنند. بحث در مورد تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند افراد بیشتری را به هم­سویی برساند و تعامل را افزایش دهد. "

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: روابط عاشقانه تغییرات آب وهوایی مدرسه محیط زیست مجله روانشناسی طریق گفتگو زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!

یک یوتوبر انگلیسی با استفاده از کامپیوتر، 10 هزار بار یورو 2024 را شبیه سازی کرد و احتمال قهرمانی هر تیم را استخراج کرد. 

طرفداری | جیمز آلکوت (یک یوتیوبر انگلیسی)، مراحل مختلف جام ملت های اروپا 2024 را 10000 بار شبیه سازی کرده است. 24 تیم ملی برتر اروپا در ابتدای ماه ژوئن به آلمان می روند تا برای کسب عنوان قهرمانی اروپا بجنگند. این شبیه ساز بر این باور است که کریستیانو رونالدو به احتمال زیاد به همراه کشورش پرتغال، دومین افتخار بزرگ خود را به دست خواهد آورد.

بر این اساس، کشورهای انگلیس، پرتغال و فرانسه سه مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی هستند و شبیه‌ساز ساخته شده توسط آلکوت بیشترین شانس قهرمانی را برای پرتغال قائل شده است. انگلیس، فرانسه و اسپانیا هم در رده های بعدی قرار دارند. 

نتیجه 10 هزار شبیه سازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • تقویم نجومی امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟