Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از اختصاص ۹۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث، توسعه و تجهیز مدارس استان در سفر اخیر ریاست جمهور به کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار کرد: در سال جدید در مهرماه ۳۸ مدرسه با ۱۴۲ کلاس درس با زیر بنای حدود ۱۳ هزار و ۹۱۰ مترمربع و هزینه بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان به بهره‌بردار می‌رسد که ۱۹۲ میلیارد ریال از این مبلغ توسط خیرین و مابقی هم دولت تأمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: ۹۷ مدرسه در دست اجرا داریم که ساخت این تعداد مدرسه با ۴۲۹ کلاس درس در حال انجام است که برای مدارس بالای سه کلاس یک کلاس هوشمند هم داریم.

وی میانگین سرانه فضای آموزشی استان تا پیش از وقوع زلزله سرپل‌ذهاب را ۵.۷ مترمربع عنوان کرد و افزود: بعد از بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده این سرانه به بیش از ۶ مترمربع رسیده است.

نظری تصریح کرد: استان کرمانشاه به لحاظ فضاهای آموزشی استان در مقایسه با جمعیت دانش‌آموزی در رتبه یازدهم کشور قرار دارد و شهرستان قصرشیرین با ۹ مترمربع بیشترین و شهرستان جوانرود هم کمترین سرانه فضاهای آموزشی استان را دارد.

این مسؤول با اشاره به کمک ۲۲۰ میلیارد تومانی خیرین در جریان زلزله سرپل‌ذهاب، اضافه کرد: در زلزله ۷۶ مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب دید که با همت خیرین و کمک اعتبارات دولتی حدود ۳۳۰ مدرسه و بیش از ۱۴۰۰ کلاس درس ساخته شد.

وی به وجود ۳۱۸ کلاس کانکسی در استان اشاره کرد و گفت: این کانکس‌ها مجهز ایمنی هستند و از نظر گرمایشی هم برای این کلاس‌ها رادیاتور برقی  گذاشتیم که از اعتبارات سفر ریاست جمهوری حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دیده شده است.

نظری، از حذف بخاری نفتی در مدارس استان خبر داد و گفت: بحث گرمایشی مدارس از سال ۹۲ آغاز شد و اعلام می‌کنیم مهرماه امسال هیچ مدرسه‌ای در سطح استان حتی کانکسی با بخاری نفتی نخواهیم داشت؛ حدود ۲۱۹ کلاس درس باقی‌مانده بود که کارهای اجرایی آن‌ها برای تجهیز سیستم گرمایشی انجام شده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اعتبارات سفر ریاست جمهوری زلزله بازسازی افزایش سرانه بحث گرمایشی حذف مدرسه کانکسی مدارس استان کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس

استاندار سمنان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در در بازدید از مراکز آموزشی اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبت همراه با تقویت این بخش دارد که در سطح استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه‌جانبه تقویت‌گرا و پیشرفت محور گام برداشتیم.

وی افزود: اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری دارد، حاصل تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امروز ما کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمان و فرهنگیان در این مقوله تأثیرگذار است.

هاشمی تصریح کرد: در محله‌های کم‌برخوردار شهر، گویش‌ها، فرهنگ‌ها، نگاه و تفکرات مختلف وجود دارند که اهمیت و سختی کار و تلاش شما معلمان و فرهنگیان در این مناطق به طور یقین بیشتر است.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان گفت: همواره تلاش کردیم تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری را در سطح استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پررنگ کنیم و در این مسیر گام برداریم.

هاشمی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با دانش‌آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمان و فرهنگیان، حائز اهمیت است.

کد خبر 749739

دیگر خبرها

  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی