Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا اصانلو بازیگر آثار مطرحی چون کانی مانگا، گراند سینما و فریاد در شب است که از دهه ۶۰ در صنعت سینمای ایران شاهد نقش‌آفرینی‌های او بوده ایم.

او در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره روند تولیدات آثار سینمایی در کشور اظهار داشت: کار، زمانی کلید می‌خورد که سرمایه‌گذار داشته باشد. اگر سرمایه‌گذار برای تفریح آمده باشد، مسلما شکست خورده و بعد از چند کار، کنار زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متولیان کار در وزارت ارشاد، سینما و تلویزیون موظفند از افرادی که در هر زمینه‌ای به صنعت فیلمسازی ورود کرده‌اند و سال‌های بسیاری است که فعالیت می‌کنند، حمایت کنند. برای این که جوانی و عمر خود را صرف فرهنگ کشور کرده اند.

اصانلو اضافه کرد: این افراد، دیگر مانند سال‌های جوانی خود نمی‌توانند پرکار باشند و لازم است متولیان امر از آنها حمایت کرده و توجه‌ ویژه‌ای به پیشکسوتان صنعت سینما و تلویزیون داشته باشند. چرا که دیگر کسی هم سراغی از آنها نمی‌گیرد.

بازیگر شاخ گاو، رنگ شب و دختری در قفس افزود: بسیاری از این افراد در گذشته، بسیار پرکار بودند و خانواده‌ها با تصویرشان زندگی می‌کردند، لذت می‌بردند و آنها را دوست داشتند. خیلی وقت است که دیگر از این‌ افراد کاری نمی‌بینید و این، خیلی سخت است.

او درباره دلایل انزوای برخی از بازیگران گفت: داستان افرادی مانند رضا رویگری که بسیار دوست داشتنی و بازیگر خیلی خوبی هم است، با افرادی که به سنی رسیده‌اند که کاری هم به آنها پیشنهاد نمی‌شود و هزینه زندگی هم بالاست، فرق دارد.
 

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: حتی‌الامکان یکی دو صحنه (سکانس) از این بازیگران استفاده شود تا فکر نکنند که کنار گذاشته شده‌اند؛ حتی تلویزیون هم به سراغ این افراد نمی‌رود.

اصانلو اضافه کرد که کسی را برای ورود به سینما و تلویزیون تشویق نمی‌کند. چون می‌داند که آینده‌اش تامین و تضمین نمی‌شود.

او که از سال ۶۵ به عرصه سینما ورود کرده‌ و از سال ۶۸ به صورت حرفه‌ای به این حرفه پرداخته و بیش از صد مورد نقش اصلی فیلم‌های سینمایی و آثار تلویزیونی را داشته است، گفت: زندگی امروز با دیروز بسیار متفاوت است. آینده افرادی که سال‌های عمر خود را صرف سینما و تلویزیون کرده باید تامین باشد.

اصانلو درباره دلایل کم شدن مخاطبان تلویزیون گفت: بیننده، دوست دارد بازیگر مورد توجه خود را ببیند و وقتی این اتفاق نمی‌افتد، از آنجایی که این بازیگران برای بسیاری از بینندگان، خاطره‌ساز بودند، باعث شده که تلویزیون بسیاری از مخاطب‌های خود را از دست بدهد.

وی افزود: زمانی، تلویزیون تنها تفریح مردم بود و از سوی دیگر سینما هم به دلیل قیمت بالای بلیط برای خانواده‌ها صرف نمی‌کند. بنابراین سراغ نمایش خانگی می‌روند.

او گفت: نمایش خانگی توانسته جای خالی آثار تلویزیونی که جذب مخاطب هم داشته را پر کند. البته نمایش خانگی نباید راه‌های خلاف را در تولیدات خود به جوانان نشان دهد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: قصه‌های امروز، عاطفی نیست که خانواده‌ها را به سمت خود جذب کند. درد جامعه و گرفتاری، خانواده‌ها نیست.

او درباره ممنوع‌الکاری برخی بازیگران هم گفت: اگر این برای یک سری کارهای جزئی باشد سخت بوده و قابل تحمل نیست‌. بازیگران باید حرمت کار خود را نگه دارند و در کنار فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سینمایی هم داشته باشند. مردم از هنرمندان، الگوبرداری می‌کنند. روند تولیدات در سال‌های اخیر کم شده اما در این میان افرادی را هم داشتیم که در اولین کار خود حتی موفق به کسب جایزه بین‌المللی هم شده‌اند.

اصانلو گفت: متولیان امر به خاطر چیزهای جزئی کسی را نرنجانند و دلسرد نکنند. این ها برای فرهنگ کشور زحمت می‌کشند. هیچ کسی بدون خطا نیست. می‌توان تذکر داد نه این که توبیخشان کرد.

برچسب‌ها سینما تلویزیون رضا رویگری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما تلویزیون رضا رویگری سینما تلویزیون رضا رویگری سینما و تلویزیون خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!

بازیگر پرکار تلویزیون در دهه 90 در گفتگو با روزنامه شرق گفت: اگر با تلویزیون کار کنم و بعد در جمع همکارانم بگویم که سر فلان کار برای تلویزیون هستم، به گونه بدی با تعجب من را بازخواست می‌کنند که چرا تلویزیون؟!   متأسفانه برخی افراد غیرمنعطف که اهل گفتمان هم نیستند، مدیریت بخش‌هایی از رسانه ملی را بر عهده دارند که نمی‌شود امیدی به تعامل داشت.   خیلی سال است که در تلویزیون کم‌رنگ شده‌ام و علتش هم این بوده که احساس می‌کردم وقتی سر کاری می‌روم، علاوه بر اینکه دیگر چیزی به من اضافه نمی‌شود، یک چیزی هم از هنر و توانایی‌ام کم می‌شود!   الان من پسرم را می‌برم مهدکودک، خانم‌های مهد به من می‌گویند نروی تلویزیون کار کنی‌، تلویزیون این دروغ را گفته، آن کار را انجام داده و... . این در نهایت برای همه ما اتفاق بد و نامطلوبی است که رسانه ملی‌مان را  در این وضعیت ببینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • بدهکاری سینما و تلویزیون به روز معلم
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!