Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوره قبلی مدیریت شهری تهران، شهر در حوزه پروژه‌های کلان عمرانی از تکاپو و تحرک افتاده بود و دیگر خبری از اتوبان کشی‌ و بزرگراه‌ سازی‌ها نبود؛ اما حالا شهرداری و شورای ششم شهر تهران، تصمیم گرفته که تکمیل پروژه‌های عمرانی رها شده در پایتخت بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایران اکونومیست، دوره قبلی مدیریت شهری تهران، شاهد کاهش چشمگیر فعالیت‌های عمرانی و پروژه‌های کلان در سطح پایتخت بودیم، به طوری که حتی بسیاری از پروژه‌هایی که احداث آن از دوره مدیریت اسبق شهری کلید خورده بود نیز در دوره قبل رها شد و نیمه کاره ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده، کلان پروژه بزرگراه یادگار امام است که سال ۹۸ کنار گذاشته شد و برای اجرای برنامه‌های عمرانی تعریف شده در امتداد این بزرگراه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

 

 

حذف کد پروژه تکمیل یادگار امام در دوره قبلی مدیریت شهری

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره پروژه یادگار امام، به خبرنگار حوزه شهری ایران اکونومیست گفت: تکمیل انتهای پروژه یادگار امام در دوره قبل مدیریت شهری به طور کامل تعطیل، حتی کد پروژه و ردیف بودجه آن حذف شده بود.

محمد آقامیری با اشاره به اینکه به محض آغاز به کار مدیریت فعلی شهری تمام پروژه‌های نیمه کاره از دوره‌های قبل در اولویت قرار گرفت، ادامه داد: در بودجه‌ای که برای سال جاری در شورای شهر تهران تصویب کردیم، برای این پروژه ردیف بودجه تعیین شد.

وی با اشاره به جزئیات عملیات اجرایی این پروژه، تصریح کرد: این پروژه از انتهای بزرگراه یادگار امام آغاز و تا آزادگان و جاده ساوه ادامه دارد و قرار است در ۲ تا ۳ فاز انجام شود. این پروژه حدود ۳ سال زمان نیاز دارد و سعی خواهد شد تا پایان دوره مدیریت فعلی شهر، تکمیل شود.

رفع گره‌های کور ترافیکی با تکمیل پروژه یادگار امام

این عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: تمام خودروهای سنگین با تکمیل این پروژه در مسیر قرار می‌گیرد، گره‌های کور ترافیکی این منطقه حل خواهد شد و مشکل مردم محلی که ناراضی از تردد خودروهای سنگین از محل سکونتشان بودند، رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ترافیکی خوبی برای مردم منطقه صورت خواهد گرفت، افزود: تکمیل انتهای بزرگراه یادگار، در ادامه بزرگراه شهید بروجردی، یک پروژه کاربردی است و مردم منطقه را از وضعیت کنونی نجات می‌دهد.

طرح اتصال بزرگراه یادگار امام به میدان فتح جزو پروژه های عمرانی شهر تهران بوده و قرار است میدان "جی" را به غرب میدان فتح متصل کند. بهره برداری از بخش نخست پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام، حدفاصل خیابان آزادی تا محدوده خیابان شهید دستغیب بصورت زیرگذر در مردادماه سال ۱۳۹۱، پایان توسعه این شریان مهم شمالی- جنوبی نبود.

بزرگراه یادگار امام به سه شاخه تقسیم شده بود و بخشی از آن به صورت مستقیم تا بزرگراه تهران ــ قم ادامه می یافت، بخش دیگر پس از عبور از پادگان جی و مهرآباد جنوبی به جاده ساوه منتهی می شد و بخش سوم به میدان ۹ دی می رسید.

حالا پروژه‌ای که از سال ۹۸ تاکنون به طور کامل کنار گذاشته شده بود، در دوره مدیریت جدید شهری برای تکمیل در دستور کار قرار گرفته است. احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام به صورت زیرگذر به سمت میدان فتح در حال حاضر به مرحله اجرایی رسیده است و کلنگ احداث آن بر زمین زده شد.

 

جزئیات پروژه تکمیل بزرگراه یادگار امام و اتصال آن به بزرگراه شهید بروجردی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز درباره جزئیات پروژه تکمیل یادگار امام، به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: پروژه ای که روز شنبه (۵ شهریور ماه) تکمیل آن از سر گرفته شد، در امتداد پروژه یادگار امام است. بزرگراه یادگار امام، ۱۷ کیلومتر بوده و از تقاطع چمران آغاز و تا میدان جی و پادگان جی ادامه داشت که در میدان جی به دلیل وجود معارضین ملکی، متوقف شده بود.

این محور تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد

عباس شعبانی تصریح کرد: تصمیم بر این شده است شاخه غربی بزرگراه، از پادگان جی تا میدان فتح ادامه پیدا کند و از میدان فتح به بلوار بهار برسد و با تداوم آن از بزرگراه فتح به بلوار بهار، در نهایت به بزرگراه شهید بروجردی متصل شود.

وی گفت: حدود ۹.۲ کیلومتر به طول پروژه بزرگراه یادگار امام و شهید بروجردی افزوده می شود و یک محور ۲۶.۵ کیلومتری در غرب تهران تشکیل می‌شود، این محور تنها محوری در غرب تهران است که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند، در شرق تهران بزرگراه امام علی را داریم و در غرب تهران این امکان را بزرگراه یادگار امام فراهم خواهد کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جزئیات پروژه، بیان کرد: در این پروژه ۶ دستگاه پل ساخته خواهد شد، با رمپ‌های جهتی و کُندروها ۱۰ کیلومتر مسیرسازی انجام می‌شود. پیمانکار این پروژه قرارگاه خاتم الانبیاء است و سه سال زمان بندی پروژه خواهد بود.

شعبانی درباره هزینه اجرای پروژه، بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه ۱۶۰۰ میلیارد تومان است، حدود دو میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و حدود ۱۵ هزار تن میلگرد و فولاد استفاده می شود.

 

 

 

دومین شنبه «امید و افتخار» به نام بزرگراه یادگار امام

در دومین شنبه «امید و افتخار»، شاهد کلنگ زنی یکی دیگر از پروژه‌های کلان عمرانی بودیم، پروژه‌ای که به گفته کارشناسان، ۳ تا ۵ درصد در کاهش ترافیک منطقه مذکور، تاثیرگذار است و بار ترافیکی این محدوده را تا حدی کاهش می‌دهد. این بزرگراه در غرب تهران، همانند بزرگراه امام علی در شرق پایتخت، شمال و جنوب تهران را به یکدیگر متصل کرده به همین دلیل بخش عمده ترافیک را در شهر کاهش داده و به بزرگراه منتقل می‌کند.

حالا قرار است شهرداری تهران ابتدای هر هفته را برای تکمیل و یا آغاز به کار یک پروژه عمرانی اختصاص دهد؛ شهروندان شاهد تحرک‌ دوباره در تهران برای اجرای فعالیت‌های کلان عمرانی هستند و آثار اجرا و تکمیل این طرح‌ها در توسعه پایتخت را به انتظار می‌نشینند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شورای شهر ، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران شهرداری تهران بزرگراه یادگار امام پروژه یادگار امام کلان عمرانی شهرداری تهران شهید بروجردی غرب تهران مدیریت شهری عمرانی شهر میدان فتح شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام

استاندار ایلام گفت: ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام اجرایی شده است و پیگیری مصوبات تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز - شنبه هشتم اردیبهشت‌- در نشست مصوبات رئیس جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از مصوبات اجرایی شد.

وی افزود: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که ۹۸ درصد اجرایی شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶,۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده است که میزان ۴,۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی، و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد، افزود: مدیران ادارات در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رئیس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید، پایگاه اورژانس انجیره با ۶۰ درصد پیشرفت باید سریع‌تر تکمیل شود.

استاندار ایلام افزود: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 748514

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی