Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید داعی، مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم موضوع مسکن بود و شعار محوری دولت بحث مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون مسکن در چهار سال سالی یک میلیون شعار دولت بوده است، تصریح کرد: از این تعداد سهمیه استان ما ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده است که از این تعداد ۱۸ هزار واحد روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما سالی ۵ هزار و ۵۰۰ واحد ما باید در حوزه شهری تولید کنیم.

داعی با بیان اینکه نخستین گام برای تحقق موضوع مسکن، سامانه نهضت ملی مسکن بود، ادامه داد: سامانه باز شد تعداد ۷۴ هزار و ۷۹۹ نفر در استان خراسان‌جنوبی در این سامانه در این ۳۱ شهر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه نخستین گام این بود که متقاضیان پالایش شوند، افزود: برای متقاضیان پرونده تشکیل می‌شود و فرم "ج" و سابقه پنج سال سابقه انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این ۷۰ هزار بالغ بر ۷۴ هزار تعیین تکلیف شده و پالایش شده و کا بسیار فشرده‌ای انجام شد، اضافه کرد: گام دوم آن تأمین زمین بود ما تا این لحظه ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر پنج تا شرط را داشتند و از نظر ما واجدالشرایط هستند و که ما برای آن‌ها باید زمین تأمین می‌کردیم.

داعی گفت: با پیگیری‌های که انجام شد بالغ بر 31 هزار واحد برای آن زمین تأمین شد و جزء محدود استان‌هایی هستیم که به اندازه کل سهمیه چهار سال ما بیش از آن زمین اختصاص دادیم و تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مستمراً عملکرد استان‌ها را پالایش می‌کند و براساس آن‌ها کتبی رتبه استان‌ها را به استاندارها اعلام می‌کنند، تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی که وزارت راه و شهرسازی انجام داده و به استاندار اعلام کرده، ما براساس این سه شاخص پالایش متقاضیان، تأمین زمین نسبت به سهمیه و اجرای فونداسیون نسبت به سهمیه حائز رتبه دوم کشور هستیم.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم این سکوی خود را حفظ کنیم و یکی از اقدامات یک سال اخیر که بسیار مهم است این هم‌افزایی در استان بوده است.

داعی با بیان اینکه ما ۳۱ شهر داریم و ۲۹ شهر زمین به صورت ویلایی انفرادی که به هر خانوار یک قطعه زمین ویلایی می‌دهیم، ادامه داد: این امر برای ما چالش ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ما سابقه پنج سال سکونت را با دقت کنترل می‌کنیم، افزود: قبلاً در مسکن مهر اجاره‌نامه را قبول می‌کردند ولی اکنون مدارک را جوری چیدن که جور کردن آن خیلی سخت است و به صورت سوری کسی که پنج سال سکونت نداشته باشد و نمی‌تواند مدارک را بیاورد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم ما واگذاری زمین به صورت ویلایی است که در هیچ جای کشور با این سطح نداریم، اضافه کرد: در بیرجند و قاین به صورت طبقاتی واگذار می‌شود و در بیرجند بهترین زمین دولت را در اراضی زعفرانیه است که برای نهضت ملی مسکن آوردیم.

داعی با بیان اینکه در سنوات قبل مسکن مهر بیرجند در روستاهای دهلکوه بوده است، تصریح کرد: ما در واقع بهترین زمین دولت را در زعفرانیه برای نهضت ملی مسکن آوردیم.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

 

منبع: فارس

کلیدواژه: داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مسکن سامانه نهضت ملی واگذاری زمین شهرسازی خراسان جنوبی نهضت ملی مسکن مدیرکل راه تا مین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد