Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@20:01:16 GMT

۸ ورزش برای لاغری و کوچک شدن سریع بازو

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۱۰۶۳

۸ ورزش برای لاغری و کوچک شدن سریع بازو

تجمع چربی در بازو یکی از سرسخت‌ترین چربی‌های تجمعی در بدن است یعنی به راحتی در بافت جمع می‌شوند اما به سختی از بین می‌روند. در ادامه معرفی ۸ ورزش موثر در لاغری بازو آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تجمع چربی در بازو یکی از سرسخت‌ترین چربی‌های تجمعی در بدن است یعنی به راحتی در بافت جمع می‌شوند اما به سختی از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کاهش میابد و چربی‌های اضافی در بازوها جمع می‌شوند همچنین در افرادی که سن کمی دارند به دلیل نداشتن فعالیت بدنی و وزن بالا تجمع چربی در ناحیه بازوها را شاهد هستیم. عضلات پشت بازو، عضلات سه سر در پشت بازو قرار دارند و به دلیل جذب چربی، نسبت به جلوی بازو بیشتر مستعد شل شدن و چاقی است.

از بین بردن چربی‌هایی که به صورت موضعی در یک قسمت بدن تجمع دارند، کار سختی است اما با ناامید نشدن و ادامه دادن ورزش می‌توان به بازو و اندامی ورزیده رسید.

بهتر است قبل از انجام ورزش‌های زیر بدن یا قسمت بالایی بدن را گرم کنید.

۱- لاغری بازوها با حرکت بازوی سه سر بر روی زمین نشسته و دستان خود را پشت باسن بر روی زمین گذاشته در حالتی که انگشتان دستتان به باسنتان اشاره می‌کنند. زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. بازوهای خود را صاف کنید و باسنتان را بالا بیاورید. این کار وزنی را به روی بازوهایتان وارد می‌کند. آرنج خود را خم کنید، باسنتان را پایین بیاورید و توجه کنید که باسنتان نباید به زمین برسد.

۲- لاغری بازوها با حرکت اکستنشن سه سر دراز کشیده بر روی نیمکت به پشت دراز کشیده و دست‌ها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید و یک میله را در دست بگیرید. دست‌ها را با زاویه ۹۰ درجه از بدن خود به شکلی بکشید، که کف دست‌ها و آرنج‌ها به سمت پاها باشد. با ثابت نگه‌داشتن بازو، به‌آرامی آرنج خود را خم کنید و میله را به سمت پیشانی بیاورید و مجدد به حالت شروع بازگردید.

۳- لاغری بازوها با حرکت شنای سوئدی روی شکم بر روی زمین دراز کشیده و در موقعیت شنا قرار بگیرید و توجه داشته باشید پاها ثابت و در یک موقعیت باشند. دست‌ها را در عرض شانه به شکلی باز کنید که آرنج‌ها صاف باشد. سپس آرنج را خم کنید و بدن را به سمت زمین حرکت دهید. باید توجه داشت که شکم نباید با زمین برخورد کند. هر روز ۳ ست ۱۰ حرکتی انجام دهید.

۴- لاغری بازوها با حرکت طناب زدن طنابی در دست بگیرید طوری که کف دست‌هایتان رو به جلو باشد. شروع به طناب زدن کنید. در حدی که طناب از زیر پایتان رد شود کافی است. وقتی به ریتم عادت کردید، کم کم دست‌های خود را از بدن دور کنید. هدف این تمرین این است تا جایی که می‌شود، دایره‌ی بزرگ‌تری با طناب بسازید، انگار که در حال پارو زدن هستید.

۵- لاغری بازوها با حرکت سگ پرنده در حالت شنای قرار بگیرید سپس زانوها را خم کنید و دست‌ها را کمی‌بیشتر از عرض شانه باز کنید در حالتی که سر، زانو و باسن همه در یک خط باشند. آرنج‌ها را خم کنید و قفسه سینه را به سمت زمین پایین بیاورید در حالتی که عضلات را منقبض کرده و ستون فقرات را صاف نگه‌داشته‌اید. دست‌ها را صاف کرده و به حالت اول بازگردید سپس دست راست را بالا بیاورید و پای چپ را هم تا باسن بالا ببرید. یک شنای دیگر انجام داده و این بار حرکت را با دست چپ و پای راست انجام دهید.

۶- لاغری بازوها با حرکت ورزشی قیچی‌ بایستید و دست‌ها را در دو طرف بدن باز کرده سپس بازوها را جلوی بدن آورده و آنها را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید و به وضعیت اول بازگردید. این حرکت را به مدت ۲۰ دقیقه ادامه دهید. این ورزش را هر روز انجام دهی

۷- لاغری بازوها با حرکت شیب عضله سه سر صندلی یا میز را در موقعیت پایداری قرار دهید. در جلو صندلی بایستید و صندلی را با حداقل ۳ فوت دورتر نگه دارید. دست‌ها باید به اندازه یک شانه از هم جدا باشند. ۳ تا ۴ گام از صندلی یا میز دور شوید. بالای بدن خود را صاف کنید و زانوها را خم کنید تا در ارتفاع صندلی یا میز قرار بگیرید. حالا آرنج خود را خم کنید و بدن خود را به پایین بروید. به موقعیت عادی خود برگردید.

۸- لاغری بازوها با حرکت چرخش بازو پاهای خود را به اندازه عرض سرشانه باز کنید و دو دمبل سبک را در دست‌ها بگیرید. دست‌ها را به طرفین باز کنید و در سطح سرشانه بالا بیاورید. یک دایره فرضی در اطراف مچ دست شما بکشید. در جهت عقربه‌های ساعت دمبل‌ها را به حرکت در بیاورید. کد خبر 599103

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لاغری ورزش حرکت اصلاحی ورزشکاران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خم کنید دست ها روی زمین باز کنید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۹۷۵ گلخانه کوچک مقیاس خانگی در راستای ایجاد اشتغال برای روستاییان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سعید نارویی اظهار داشت: با توجه به مشارکت مردم استان سیستان و بلوچستان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از سال 1402 تا امروز پنج هزار و 329 پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفته  که منجر به صدور سه هزار و 354 مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی در سطح 98 هکتار شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 975 گلخانه‌ خانگی در سطح 57 هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند. 

نارویی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح، امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد. گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح 90 تا 299 مترمربع احداث می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکیه خاتون‌آبادی، نقش جهانی کوچک در دل تخت فولاد
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید