Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

طلسم اولین‌ها برای پرسپولیس سرانجام شکست و این تیم با تنها گل میلاد سرلک در هفته سوم، موفق شد آلومینیوم اراک را شکست بدهد. این نخستین گل فصل سرخ‌ها بود و به علاوه نخستین پیروزی پرسپولیس بر آلومینیوم در اراک به شمار می‌آمد. به این ترتیب ۳ امتیاز مهم، در مقطعی که می‌رفت کار بحرانی شود به‌حساب پرسپولیسی‌ها واریز شد، اما «نتیجه» تنها چیزی است که سرخ‌ها می‌توانند بابت آن خوشحال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از بازی، هواداران زیادی از شکل نمایش پرسپولیس ابراز گلایه می‌کردند؛ درد دلی پرتکرار طی ماه‌های اخیر که روشن نیست چه زمانی برطرف خواهد شد.

فقط یک ضربه در چارچوب

پرسپولیس در حالی موفق به شکست آلومینیوم اراک شد که در این بازی تنها ۲ موقعیت گلزنی در اختیار سرخپوشان قرار گرفت و آنها تنها یک ضربه در چارچوب داشتند؛ همانی که میلاد سرلک با یک ضربه نرم از بالای سر دروازه‌بان تبدیل به گلش کرد. اینکه پرسپولیس نمی‌تواند موقعیت گل بسازد واقعا عجیب است. آنها برابر فولاد خوزستان هم همین مشکل را داشتند و در بازی هفته اول با ذوب‌آهن هم به شکلی خفیف‌تر با آن مواجه شدند. پرسپولیس بهترین پاسورهای لیگ را گرد هم آورده و چنان خط هافبکی دارد که برای برخی ستاره‌ها جا نیست، اما همچنان شاهد فوتبال زیبایی از این تیم نیستیم. گروهی از مدافعان کادرفنی بازی با امثال ذوب‌آهن، فولاد و آلومینیوم را «دشوار» قلمداد می‌کنند، اما چنین نگاهی برازنده پرسپولیس، قهرمان ۵ دوره پیاپی لیگ برتر نیست. اگر آنها برابر چنین تیم‌هایی نتوانند فوتبال خوب بازی کنند، پس چه زمانی نوبت نمایش جذاب و پیروزی‌های قاطعانه خواهد رسید؟ یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی اراک گفته: «نباید در هر بازی از پرسپولیس انتظار پیروزی‌های پرگل داشت.» بله؛ مدت‌هاست هواداران چنین عادتی را ترک کرده‌اند!

بقیه مسابقات را می‌بینید؟

در طول یکی، دو فصل اخیر زیاد گفتیم و نوشتیم که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران «زیبا» نیست و از نظر فنی مخاطب را سیراب نمی‌کند. در این مدت پرسپولیس هم بخشی از همین داستان بود و می‌شد شکل ملال‌آور بازی سرخ‌ها را تا حدی توجیه کرد. فصل جدید اما به شکل متفاوتی آغاز شده است. اگرچه ۳ هفته برای قضاوت بسیار زود به‌نظر می‌رسد، اما در همین مدت شاهد بازی‌های جذاب پرشماری بوده‌ایم. دو تقابل سپاهان با نساجی و گل‌گهر تماشایی بودند، خود نساجی این هفته فوتبال خوبی برابر ملوان بازی کرد، ملوان برابر استقلال یک بازی زیبا به نمایش گذاشت، این هفته دیدار فولاد و تراکتور فوق‌العاده زیبا بود و حتی تیمی مثل نفت مسجدسلیمان هم مسابقات پرافت و خیز و جالبی داشته است. زیبنده نیست که هیچ‌یک از مسابقات پرسپولیس در شمار بازی‌های دیدنی این فصل قرار نمی‌گیرد. البته که دیوار توجیه بلند است، اما پرسپولیس برای راضی کردن هوادارانش باید خیلی بهتر از اینها باشد.

نکته مثبت مهم

معایب و مشکلات را گفتیم و حالا نوبت یادآوری مهم‌ترین نقطه قوت پرسپولیس در فصل جدید است؛ جایی که آنها در دفاع، بسیار مقاوم‌تر و سختکوش‌تر از فصل قبل شده‌اند. طبیعتا بازگشت علیرضا بیرانوند به قفس توری سرخ‌ها اتفاق مهمی برای این تیم بود و البته گولسیانی هم فعلا در خط دفاع عملکرد خوبی داشته است. ۳ کلین‌شیت در آغاز فصل، نشانه خوبی برای عبور از بحران دفاعی فصل گذشته به‌نظر می‌رسد، هرچند هنوز مسابقات دشوارتر پرسپولیس در راه است.

کد خبر 701098 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها یحیی گل محمدی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یحیی گل محمدی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس سرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس نیمه‌دوم تقابل قرمزها با سپاهان در ورزشگاه آزادی را با آتش‌بازی گرم و پرحرارت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار کرده‌اند.

در شروع نیمه‌دوم این تقابل که بدون‌گل دنبال می‌شود، هواداران تیم فوتبال پرسپولیس تهران روی سکوهای ورزشگاه آزادی با استفاده از مواد دودزا و همچنین پرچم قرمزرنگ مخصوص‌شان آتش‌بازی به‌راه انداختند و جو زیبایی را در ورزشگاه آزادی برپا کردند.

این تقابل در نیمه‌اول بدون‌گل به پایان رسید و در نیمه‌دوم جذاب‌تر و حساس‌تر دنبال خواهد شد؛ پرسپولیس درصورت پیروزی مقابل سپاهان می‌تواند پس از چند هفته صدر جدول را از استقلال پس بگیرد و سپاهان هم به‌دنبال این است تا با دست‌پر به اصفهان برگردد.

کد خبر 749870

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در آزادی/ این پرسپولیسی‌ها دیگر محبوب نیستند
  • کاپیتان سپاهان: فدراسیون فوتبال برای سپاهان سنگ اندازی می کند
  • رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم
  • هنوز ۵ بازی دیگر فرصت داریم / اگر دست من باشد می‌گویم پرسپولیس همیشه قهرمان است
  • شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان
  • رضاییان: شعار هواداران پرسپولیس مهم نیست، آنها در قلب من هستند
  • رضاییان: هواداران پرسپولیس همیشه در قلب من هستند
  • خالدآبادی: کاری به پرسپولیس و بازی‌هایش نداریم
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم