Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تشدید بحران انرژی و تلاش کشورهای اتحادیه اروپا برای یافتن منابع جایگزین گاز روسیه، رئیس جمهور فرانسه به منظور بهبود روابط با مستعمره سابق این کشور، سفر رسمی خود به الجزایر را آغاز کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به منظور بهبود روابط با مستعمره سابق این کشور، سفر رسمی خود به الجزایر را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر همزمان با تشدید بحران انرژی در اروپا و تلاش کشورهای اتحادیه اروپا برای یافتن منابع جایگزین گاز طبیعی روسیه در جهت آماده شدن برای زمستان پیش رو صورت می‌گیرد.

قیمت برق در فرانسه در معاملات آتی سال آینده در روز جمعه به سطح بی سابقه‌ای رسید و قرارداد سال آینده با افزایش 13 درصدی به 1022 یورو در هر مگاوات ساعت در بورس انرژی اروپا رسید.

بحران انرژی انگلیس ممکن است بدتر از بحران جهانی 2008 باشدافزایش قیمت برق در فرانسه

قیمت برق تقریبا هر روز رکوردها را شکسته است چرا که تحریم‌های غرب عرضه گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را محدود کرده است.

علاوه بر این، اعضای این اتحادیه مدت‌ها قبل از اعمال تحریم‌های مربوط به اوکراین، فعالانه تلاش می‌کردند واردات انرژی را متنوع کنند تا وابستگی خود را به مسکو کاهش دهند.

مکرون روز پنجشنبه خاطرنشان کرد که الجزایر با پمپاژ بیشتر گاز به ایتالیا به اروپا کمک کرده است تا عرضه انرژی خود را متنوع کند.

سفر رئیس جمهور فرانسه پس از چندین دهه تنش بین دو کشور بر سر خاطرات متضاد از جنگ استقلال الجزایر صورت گرفت. الجزایر سال گذشته سفیر خود در پاریس را به خاطر این موضوع فراخواند.

ماه گذشته، شرکت انی ایتالیا، شرکت آمریکایی اوکسیدنتال پترولیوم، توتال فرانسه و گروه الجزایری سوناتراچ قراردادی 25 ساله برای مشارکت در تولید نفت و گاز به ارزش 4 میلیارد دلار امضا کردند.

طبق گزارش‌ها، الجزایر حدود 11 درصد از گاز طبیعی مصرفی در اروپا را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اروپا اخبار فرانسه اتحادیه اروپا اروپا اخبار فرانسه بحران انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!