Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد: تعداد قربانیان درگیری‌های طرابلس به ۲۳ کشته و ۱۴۰ زخمی رسید. بیمارستان‌های دولتی و مراکز بهداشتی از ساعات اولیه صبح در معرض حمله قرار گرفته‌اند. ما از تمام مراکز پزشکی و امدادرسانی می‌خواهیم به خطر درگیری‌های مسلحانه توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محله‌های شارع الزاویه، باب بن غشیر و الصریم از صبح شنبه شاهد درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های وابسته به شورای ریاستی لیبی با ریاست غنیوه الککلی و تیپ۷۷۷ وابسته به ریاست ستاد ارتش با رهبری هیثم التاجوری است.

منابع اعلام کردند که درگیری‌ها در بوابه الجبس و الکریمیه میان نیروهای حامی عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی و شبه نظامیان حامی فتحی باشاغا، نخست وزیر مکلف از سوی پارلمان طبرق ادامه دارد.

شبه نظامیان حامی فتحی باشاغا بعد از سیطره بر گذرگاه غرب لیبی به سمت طرابلس درحال حرکت هستند درحالی که شبه نظامیان حامی الدبیبه بسیج عمومی اعلام کرده‌اند.

به گفته منابع محلی درحالی که شبه نظامیان وابسته به الدبیبه در مقابله با پیشروی شبه نظامیان حامی باشاغا به سمت مرکز طرابلس موفق بوده‌اند خودروهای نظامی وابسته به باشاغا از مصراته به سمت طرابلس می‌روند.

در این راستا محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی سفرش به تونس را نیمه کاره گذاشت و به طرابلس بازگشت.

توطئه خارجی
از سوی دیگر نخست وزیر دولت وحدت ملی درگیری‌ها در پایتخت کشورش را توطئه خارجی و برنامه ریزی شده دانست.

الدبیبه گفت: حملات در طرابلس از داخل و خارج برنامه ریزی شده است. ما خواهان انتخابات هستیم و کسانی که می‌خواهند از طریق کودتا و سلاح بر لیبی حکمرانی کنند به آن‌ها می‌گوییم که شما خوب می‌بینید.

وی گفت: طرف‌هایی هستند که آرامش را برای لیبی نمی‌خواهند و تمام اتفاقاتی که می‌افتد برنامه ریزی شده است. ما از تلاش‌های نیروهای دولتی در طرابلس قدردانی می‌کنیم. تنها راه حل انتخابات است نه جنگ.

منبع: الف

کلیدواژه: شبه نظامیان حامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که در نبردهای نوار غزه طی 48 ساعت گذشته 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

این در حالی است که  ارتش رژیم اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دو فرمانده ارتش اسرائیل با درجه سرگردی در نبردهای مرکز نوار غزه توسط مقاومت فلسطین کشته شدند.

روز یکشنبه نیز 3 نظامی اسرائیلی به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه کشته شده بودند.

روز یکشنبه وبسایت روتر اسرائیل نوشت که در انفجار یک بمب در نوار غزه 3 نظامی اسرائیلی کشته شدند و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.

 

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی