Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@02:04:22 GMT

3 زبان پرطرفدار دنیا که باید یاد بگیریم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۱۳۵۱

3 زبان پرطرفدار دنیا که باید یاد بگیریم

امروزه بحث یادگیری زبان‌های خارجی یک بحث جدی در بین افراد است. با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، ارتباط بین کشورها و افراد از ملل مختلف بیشتر شده است. همین امر باعث شده تا نیاز به آموزش به ویژه آموزش زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی بیشتر احساس شود. اما به راستی آموزش این سه چه ضرورتی دارد؟ آیا واقعا صرف وقت برای یادگیری آن‌ها مفید است؟ آیا با وجود انگلیسی، نیازی به دانستن فرانسوی و آلمانی وجود دارد؟ در ادامه قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و اهمیت آموزش فرانسوی، آلمانی و انگلیسی را خاطر نشان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا می‌توان گفت آموزش انگلیسی مهم نیست؟

به راستی چه کسی می‌تواند در عصر حاضر ادعا کند که آموزش زبان انگلیسی اهمیت ندارد؟ وجود هزاران مقاله علمی به انگلیسی، وجود هزاران موقعیت کاری و تحصیلی در سراسر دنیا، شناخته شدن انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی رسمی و... تنها بخشی از اهمیت یادگیری است.

هر چند یادگیری انگلیسی جزو، ضروریات برای مهاجرت است اما حتی اگر شرایطی پیش آید که شما هیچگاه قصد مهاجرت نداشته باشید یا حتی با یک فرد خارجی روبرو نشوید، باز هم انگلیسی اهمیت خود را حفظ می‌کند. زیرا شما برای خواندن کاتالوگ داروها، کار با رایانه یا تلفن همراه یا حتی تلویزیون‌های هوشمند و... نیاز به دانش انگلیسی دارید. به طور مثال قطعا ممکن است در زندگی نیاز به خواندن عوارض دارو یا نحوه راه‌اندازی یک سیستم داشته باشید که کاتالوگ آن کاملا به انگلیسی نوشته شده است.

مزیت مهم دیگری که برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد، امکان مهاجرت کاری و تحصیلی با آن است. داشتن مدرک تافل یا آیلتس با نمره بالا می‌تواند وزنه سنگینی در روزمه شما نسبت به رقبایتان باشد. هر چند در بسیاری از موارد، مهاجرت بدون داشتن نمره بالا در این دو آزمون مهم امکان‌پذیر نیست.

جدای از امکان مهاجرت، حتی اگر قصد یک مسافرت کوتاه تفریحی به هر کجا از دنیا را داشته باشید، انگلیسی است که در نهایت به کمک شما خواهد آمد. زیرا به عنوان زبان بین‌المللی رسمی شناخته می‌شود و در هر کجای دنیا که پا بگذارید، حتی به میزان کم افراد قادر خواهند بود با شما انگلیسی صحبت کنند.

حتی اگر هیچ زمانی قصد رفتن به یک سفر خارجی را نداشته باشید می‌توانید به عنوان مترجم در ایران مشغول به کار شده و برای افراد مختلف در مشاغل متفاوت کار ترجمه را انجام دهید.

چرا آموزش فرانسوی مهم است؟

هرچند آموزش زبان انگلیسی در بین افراد بسیار محبوب است اما نباید اهمیت گزینه‌های دیگر مانند آموزش زبان فرانسه را نادیده گرفت. جالب است بدانید تعداد افرادی که در پنج قاره جهان به فرانسوی مسلط هستند، به بیش از 220 میلیون نفر می‌رسد. این عدد بزرگ به این معناست که حدود 29 کشور در میان کل کشورهای جهان، فرانسوی را به عنوان اولین زبان رسمی یا حداقل به عنوان یکی از زبان‌های رسمی خود می‌شناسند.

بنابراین هرگاه به یکی از این کشورها سفر کنید، بدون دانستن هیچ گزینۀ دیگری و تنها با تسلط به فرانسوی می‌توانید با خیال راحت ارتباط برقرار کنید. بسیاری معتقد هستند این فرانسوی بعد از انگلیسی جزو پرطرفدارترین‌ها در میان افراد است. اما با آموختن فرانسوی چه فوایدی نصیب شما می‌شود؟

 با آموختن فرانسوی می‌توانید به کشور فرانسه برای تحصیل و کار مهاجرت کنید و از بورسیه‌های این کشور استفاده کنید. در کشور فرانسه علاوه بر دانشجویان، دانش‌آموزانی که به فرانسوی مسلط باشند نیز بورسیه دریافت کرده و امکان تحصیل در فرانسه را خواهند داشت.

 اما این تمام ماجرا نیست! بلکه دانستن فرانسوی حتی برای مهاجرت به کشور کانادا هم به کمک شما خواهد آمد. در کشور کانادا فرانسوی دومین زبان رسمی این کشور بعد از انگلیسی محسوب می‌شود. این کشور نه تنها در میان ایرانیان بلکه در میان تمام جهانیان به عنوان یک کشور با موقعیت عالی برای مهاجرت شناخته می‌شود. کشور کانادا به مهاجرپذیر بودن و دادن اقامت دائم آسان‌تر نسبت به سایر کشورها معروف است. فرانسوی در کانادا به ویژه در شهرهایی مانند کبک بسیار محبوب است و اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به این کشور را دارید، برای راحتی خود بهتر است فرانسوی را بیاموزید.

آموزش آلمانی را دست کم نگیرید!

آلمانی را می‌توان به اندازه فرانسوی مهم دانست. زیرا در رقابت تنگاتنگی با آن است. بسیاری از افراد در سراسر جهان معتقد هستند، آلمانی دومین زبان زنده و غالب در جهان است. اما چرا آموزش زبان آلمانی اهمیت دارد؟

امروزه کشور آلمان دچار چالشی به نام رشد منفی جمعیت شده است. این بدان معناست که با کمبود نیروی کار و دانشجو مواجه گشته و اقدام به پذیرش مهاجر از بسیاری از کشورها کرده است. همین امر موجب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال آموزش آلمانی برای مهاجرت به این کشور باشند.

جالب است بدانید که در این کشور، حتی در دانشگاه‌ها هم به آلمانی صحبت می‌کنند. در واقع هر چند رزومه فرد برای تصاحب موقعیت شغلی یا تحصیلی قوی باشد، اما شرط دانستن زبان، مهم‌ترین گزینه برای پذیرش فرد است. بنابراین اگر برای مهاجرت کاری یا تحصیلی، مقصد شما آلمان است، بهتر است حتما به فراگیری آلمانی روی آورید. هر چند آموزش زبان انگلیسی اهمیت ویژه‌ای دارد، اما نباید فراموش کرد که دومین زبان علمی دنیا، آلمانی است.

این بدان معناست که اگر دوست دارید به علم روز دنیا در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید، بهتر است به آموزش آلمانی توجه ویژه‌ای نشان دهید. جدای از مسائل گفته شده، جالب است بدانید آلمان یکی از قطب‌های اقتصادی بزرگ اروپا به شمار می‌آید. کالاهای این کشور به سراسر قاره اروپا و حتی به سراسر جهان صادر می‌شوند. بدیهی است که یادگیری این آلمانب می‌تواند در پیدا کردن شغل و مشارکت در امور تجاری در سایر کشورهایی که روابط تجاری خوبی با آلمان دارند نیز مهم باشد.

کلام آخر

اهمیت یادگیری زبان خارجی امروزه بر همگان ثابت شده است. به همین دلیل موسسات آموزش در سراسر ایران و جهان رشد کرده و هر روز پذیرای زبان‌آموزان بسیاری هستند. اما امروزه به همان اندازه که آموزش زبان انگلیسی اهمیت دارد، فرانسوی و آلمانی نیز مهم است، زیرا فرانسوی و آلمانی همانند انگلیسی در بسیاری از کشورهای جهان صحبت می‌شود.

در واقع می‌توان گفت در بسیاری از کشورها آلمانی و فرانسوی، زبان اول یا دوم رسمی آن‌ها هستند. بنابراین برای زندگی در بسیاری از کشورها لازم است تا فرد علاوه بر انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را نیز فرا بگیرد. در این مقاله راجع به اهمیت این سه و فوایدی که آموزش انگلیسی، فرانسوی و آلمانی دارد، صحبت کردیم. در صورتی که تمایل به یادگیری این آن‌ها یا هر زبان دیگری دارید می‌توانید از طریق لنگوئج دانلود برای رسیدن به تسلط در این باره اقدام کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آموزش زبان انگلیسی آموزش زبان آلمانی آموزش زبان آموزش زبان فرانسه آموزش زبان انگلیسی فرانسوی و آلمانی بسیاری از کشورها انگلیسی اهمیت برای مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم

محسن مقصودی، مجری برنامه ثریا، با انتشار فیلمی در توییتر نوشت: کار خدا رو می‌بینی! خون کودکان غزه، آقای دیدی کمدین معروف آلمانی را هم بیدار کرده!

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود پرستار با جذب نبرو حل نمی‌شود/ معیشت بزرگ‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504