Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان یک استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: بارزترین ویژگی آیت‌الله ناصری در ۵۰ سال گذشته حُسن خلق و تواضع ایشان بود که سبب تحبیب قلوب مردم و گرایش روزافزون افراد به دین مبین اسلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شاه نظری در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت و خدمات مرحوم آیت‌الله محمدعلی ناصری، اظهار کرد: طبق روایات اسلامی مرگ یک عالم سُلمه‌ای به جامعه اسلامی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده از سال ۱۳۵۰ با ایشان در مدرسه نیماورد اصفهان آشنا شدم که در کنار این مدرسه مسجدی بود که ایشان و پدرشان نماز در آن برپا می‌کردند و بنده گاهی در نماز این عالم ربانی شرکت می‌کردم.

وی افزود: بنده تازه طلبه شده بودم و در محضر آیت‌الله ناصری درس‌های زیادی آموختم. از بزرگ‌ترین ویژگی یک عالم اثرگذاری او در جامعه است که این اثرگذاری گاهی با قلم او می‌شود. از شاخص‌های برجسته آیت‌الله ناصری که در فرهنگ جامعه تأثیر زیادی داشت، تواضعِ مثال‌زدنی ایشان بود. خصوصیت بارز دیگر ایشان خوش‌خلقی و خوش رفتاری ایشان با مردم بود. ویژگی سوم ایشان دغدغه‌مندی آیت‌الله ناصری در ترویج معارف و آموزه‌های دین بود، چراکه معتقد بودند شریعت اسلام بهترین راه سعادتمندی انسان را در خود دارد.

این استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: ویژگی چهارم که ایشان به خوبی این نقش را بازی کردند توجه دادن مردم به الگوهای دینی و اهل بیت عصمت و طهارت بود و این توجه دادنِ آیت‌الله ناصری در سخنان ایشان به خوبی نمایان بود، به طوری که به خوبی مردم را با اهل بیت پیوند زدند.

شاه نظری گفت: ویژگی پنجم ایشان این بود که مورد اعتماد و وثوق مردم بودند و این اعتماد سرمایه بزرگی در جامعه است و هر جامعه‌ای سرمایه اجتماعی آن افزوده شود سریع‌تر می‌تواند به سوی توسعه و پیشرفت گام بردارد. بر اساس همین اعتماد، مردم به آیت‌الله ناصری عشق می‌ورزیدند و در این اواخر عمر، ایشان توانستند خدمات فرهنگی بسیاری از جمله راه‌اندازی حوزه علمیه را به خدمات ارزنده خود اضافه کنند. این حوزه علمیه با سرمایه مردم راه‌اندازی شد و آیت‌الله ناصری توانستند با کمک مردم سرچشمه ارزشمندی را در اصفهان تأسیس کنند که منشأ خدمات فرهنگی بزرگی شد.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا اعتماد مردم به ایشان مهم است که یک عالم از چنین جایگاه و پایگاه اجتماعی در بین شهروندان برخوردار باشد. معتقدم بارزترین ویژگی آیت‌الله ناصری در ۵۰ سال گذشته حُسن خلق و تواضع ایشان بود که سبب تحبیب قلوب مردم و گرایش روز افزون افراد به دین مبین اسلام شد. نشر و ترویج معارف دین و ارائه خدمات دینی در خصوصیات مرحوم ناصری بسیار شاخص بود و این خدمت ایشان از همه خدمات او بارزتر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگذشت آیت الله ناصری دانشگاه اصفهان حجت الاسلام استانی سیاسی آیت الله ناصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی آران و بیدگل گفت: این گروه شامل ۲۰ دندانپزشک به مدت دو روز به ۲۰۰ مددجویان کمیته امداد این شهرستان رایگان انواع خدمات دندان را ارائه کردند.
شیخ استرکی، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات رایگان به اقشار کم برخودار، ضعیف و حاشیه شهر بیان کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل