Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@03:57:27 GMT

کلاهبرداری با نقاب مسافرکش

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۱۵۴۷

کلاهبرداری با نقاب مسافرکش

آفتاب‌‌نیوز :

حیدر آسیابی صبح امروز یکشنبه 6 شهریور ماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش های مردمی به سامانه پیامکی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مبنی بر کلاهبرداری یک کارمند دادگستری، موضوع با حساسیت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: پس از مدت ها رصد اطلاعاتی، کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان موفق شدند این متخلف را که در محوطه بیرونی دادگستری گرگان پرسه می زد، شناسایی و دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان گلستان تأکید کرد: این فرد در پوشش مسافرکش، افراد را از جلوی دادگستری گرگان سوار می کرد و در بین راه با معرفی خود به عنوان کارمند دادگستری، مامور نیروی انتظامی یا کارمند حفاظت و اطلاعات، به افراد وعده می داد در ازای دریافت پول، می تواند رای پرونده را، به نفع متقاضی تغییر دهد.

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان با تأکید بر اینکه این فرد یک مجرم ِسابقه دار است، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده این فرد در محل اختفای خود در گرگان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات فعلا بازداشت است.

رئیس کل دادگستری گلستان از مردم خواست از مسیرهای قانونی پرونده های خود را دنبال کنند و فریب کلاهبرداران و مدعیان ِ نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند.

آسیابی با بیان اینکه مردم می توانند گزارش های مربوط به سوء جریان های مالی و فساد اداری و کارچاق کنی را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند، تصریح کرد: این سامانه پیامکی، پلی ارتباط با کسانی است که می‌خواهند فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه شامل اداره های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها و همچنین وکلا و کارشناسان را در استان افشا کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کلاهبرداری مسافرکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی آزادی صبح سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه ۲ نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهی نامه رانندگی، مدرک تحصیلی و غیره کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: واموران پلیس فتا دیواندره با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیاردریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

سردار آزادی در ادامه با بیان اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانون برخورد خواهد کرد، افزود: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6092724

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است