Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز توفیق شد برای چندمین بار از نمایشگاه توانمندی دفاعی کشور بازدید کنیم؛ در نمایشگاه امسال، بخش های جدیدی را در حوزه های پدافندی و سایر حوزه ها مشاهده کردیم؛ واقعیت این است، صنعت دفاعی ایران با سرعت و پیشرفت روز افزون، نسبت به گذشته در حال حرکت است که این موضوع نشان دهنده افزایش توانمندی جمهوری اسلامی در حوزه دانش فنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: حقیقتا باید کارکنان وزارت دفاع را تحسین نمود که علی رغم تحریم های موجود در حوزه پهپاد کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند؛ در حوزه رادار هم فوق العاده ظاهر شدند؛ در حوزه پدافند، از برخی از سامانه های مشابه خارجی چند قدم جلوتر حرکت کردند و این موضوعات نشان دهنده تلاش بسیار مجموعه وزارت دفاع  در بحث دانش فنی و هم در حوزه نوآوری است که موفقیت های کم نظیری در این خصوص حاصل شده است.

سلیمی افزود: با قاطعیت می توانیم بگوییم، هر کشوری اگر اراده سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، ایران با قدرت و اقتدار با آن کشور مقابله خواهد کرد؛ توانایی صنعت دفاعی امروز ما در مقایسه با سال گذشته هم چند برابر شده و بنده به ملت بزرگ ایران به خاطر این دستاوردهایی که جوانان جهادی، مومن و دانشمند انجام دادنده تبریک می گویم؛ بنده از دوستانی هم که در بخش های مختلف حوزه دانش بنیان حماسه آفریدند، تشکر میکنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در خصوص صنعت دفاعی  بیش از 700 شرکت دانش بینان فعال هستند و امسال هم که شعار سال، تولید دانش بنیان هست، توانستند گام های بلندی را بردارند خاطرنشان کرد: صنعت دفاعی، علاوه بر اینکه در حوزه های دفاعی خوش درخشیده؛ توانسته در سایر حوزه ها ( کمک به پیشرفت و عمران و سازندگی) کشور نیز، به کمک سایر بخش ها بیاید؛ بنده به مجموعه وزارت دفاع افتخار می کنم و امیدوارم که روز به روز این رشد و بالندگی ادامه داشته باشد و مجلس شورای اسلامی هم از هیچ کمکی به دوستان مضایقه نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزرات دفاع سلیمی صنایع دفاعی شرکت دانش بنیان پهپاد وزارت دفاع صنعت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست