Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، بونس بهاروند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رساته لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار کرد:احداث اختمان‌های مدارس زیبا و مستحکم با قابلیت بهره‌گیری مطلوب مهمترین رسالت نوسازی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: با تمام تلاش‌های انجام شده با ۷۰ پرسنل از نظر جذب اعتبارات یکی از سه دستگاه بزرگ استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، سرانه آموزشی استان را ۵.۰۶ و نزدیگ میانگین کشوری عنوان و تصریح کرد: سرانه پرورشی استان ۵۸ صدم است که از میانگین ۵۶ صدمی کشور بالاتر هستیم.

بهاروند بیان داشت: سرانه ورزشی استان ۲۴ صدم مترمربع است که پائین‌تر از میانگین کشوری قرار داریم و می‌طلبد در زمینه سرانه ورزشی اقدامات قابل توجهی انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۸ پروژه در قالب ۷۱۶ کلاس درس در دست اقدام داریم، افزود: از این تعداد ۵۹ پروژه دولتی، ۳۸ پروژه مشارکتی و ۴۴ پروژه نیز صرفا توسط خیرین ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان ادامه داد: در استان حدود ۳۰۰ مدرسه داریم که دارای سرویس بهداشتی معیوب و مشکل‌دار هستند، از این تعداد ۶۳ مدرسه در حال تعمیر سرویس هستند.

بهاروند با اشاره به استاندارد سازی سیستم‌ گرمایشی استان، این مهم را از اولویت‌های سازمان نوسازی عنوان کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹، ۶ هزار و ۸۷ کلاس درس استانداردسازی شده است، ضمن اینکه در سال ۱۴۰۰، ۶۰۰ کلاس درس در حال استاندارسازی بوده که فرایند آن تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد، ۲۸۰۰ کلاس درس برای استاندارسازی باقی می‌ماند که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید رضا پناهی جهت برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی، بیان داشت: در این طرح ۱۱۲ مدرسه بالای ۱۰ دانش‌آموز داریم که کانکسی هستند، همچنین ۴۵ مدرسه سنگی داریم که بیش از ۱۰ دانش‌آموز دارد.

مدیرکل نوسازی لرستان با بیان اینکه در هفته دولت ۱۶ مدرسه با ۳۸ کلاس درس در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: در صورتی که اعتبارات لازم جذب شود آمادگی داریم ۴۶ مدرسه با ۲۰۸ کلاس درس دیگر را که بالای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بوده با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

بهاروند بر ضرورت کمک خیرین برای مدرسه‌سازی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان توسط خیرین به اداره‌کل نوسازی مدارس کمک شد.

وی با بیان اینکه لرستان در رتبه چهارم جذب اعتبارات ملی قرار دارد،گفت: همچنین از نظر جذب اعتبارات استانداردسازی در رتبه نخست قرار داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوسازی مدارس لرستان استانداردسازی سیستم گرمایشی خیرین مدرسه ساز نوسازی مدارس کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار

سید محمدرضا هامشی و هیات همراه با حضور در مدرسه دخترانه ۱۹ دی و مدرسه پسرانه شهید رجایی روز معلم را به آموزگاران و کادر آموزشی این مدارس تبریک گفتند.

استاندار سمنان گفت: جامعه هدف معلمان و اساتید دانشگاه ها ، آینده سازان کشور هستند و توجه به دغدغه ها و مطالبات آنها ضروری است.

استان سمنان ۱۱ هزار فرهنگی و بیش از ۳ هزار استاد دانشگاه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی