Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@22:44:57 GMT

بهترین چوب برای تخت خواب چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۱۹۲۶

شاید باورش سخت باشد؛ اما اولین تخت‌خواب‌های بشر از استخوان‌های انسان و حیوان‌ها ساخته می‌شدند. رفته رفته با متمدن شدن انسان‌ها و پیشرفت فرهنگ، تخت‌ها نیز از آن جنس اولیه خارج شدند. امروزه مردم در سراسر دنیا، روی تخت‌های چوبی متنوعی استراحت می‌کنند. هرچه جای خواب شما راحت‌تر باشد، روز خود را با حس آرامش بیشتری آغاز خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نوشته قصد داریم بهترین چوب برای تخت خواب را معرفی کنیم و به مزایا و معایب هرکدام بپردازیم. مطالعه این مقاله به افرادی که قصد خرید جهیزیه یا تغییر سرویس خوابشان را دارند به‌شدت توصیه می‌شود! از این طریق بهترین انتخاب را باتوجه به بودجه و سلیقه خود انجام خواهید داد.

تخت‌های چوبی از جنس نئوپان؛ ارزان و سبک

نئوپان یکی از محصولات و فراورده‌های چوبی است که از تراشه‌ها و خرده‌های چوب ساخته می‌شود. برای تولید محصولات نئوپانی، خرده چوب‌ها را با چسب و رزین مخلوط می‌کنند و تحت پرس حرارتی قرار می‌دهند. پس از چندین‌بار ترکیب و فشرده‌سازی، ورقه‌هایی سبک از جنس چوب طبیعی به‌دست می‌آید. از نئوپان برای ساخت انواع تخت خواب دو نفره یا تک نفره استفاده می‌شود. 

تخت‌‌خواب‌های نئوپانی وزن بسیار سبکی دارند و به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند؛ همچنین قیمتشان بسیار ارزان‌تر از چوب‌های طبیعی است. با اینکه می‌توان سرویس‌های ساخته شده از نئوپان را از طریق روکش‌های متنوع و رنگارنگ با سایر اجزای منزل ست کرد، اما دوام این تخت‌خواب‌ها بسیار پایین است. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از گذشت چندسال سرویس چوبی منزل و اتاق‌ها را عوض می‌کنید، تخت خواب نئوپانی بهترین گزینه برای شما است.

لذت خوابیدن روی تخت‌هایی با چوب طبیعی؛ استحکام و وزن بالا

چوب‌های طبیعی در علم فنگ شویی جایگاه ویژه‌ای دارند. عنصر چوب باعث ایجاد حس رشد، سلامت و نشاط در زندگی می‌شود و احساس کسلی، غم و رخوت را از محیط پاک می‌کند. برخی از پیروان مکتب فنگ شویی عقیده دارند که بهترین چوب برای تخت خواب باید رگه‌های طبیعی داشته باشد تا حس درونی مادر طبیعت را به آن‌ها منتقل کند. برخی از تولیدکنندگان تخت خواب تاشو دو نفره به این موضوع توجه کرده‌اند و از چوب‌های طبیعی و مستحکم در ساخت این محصول بهره برده‌اند.

انواع تخت خواب‌ ساخته شده از چوب طبیعی بسیار سنگین است و برای جابه‌جایی آن باید از چند نفر کمک گرفت؛ همچنین قیمت آن‌ها نیز در مقایسه یا سایر سرویس‌ها (نظیر MDF و نئوپان) گران تر است. در ادامه قصد داریم ۳ تا از پرطرفدارترین تخت‌های ساخته شده با چوب طبیعی را همراه با خصوصیاتشان به شما معرفی کنیم.

 چوب درخت گردو؛ بهترین چوب برای تخت خواب‌های لاکچری

درخت گردو یکی از پرطرفدارترین و گران‌ترین چوب‌ها را در میان سایر درختان دارد. دوام بسیار بالا، عمر طولانی و مقاومت در برابر رطوبت، از جمله مزایای استفاده از چوب گردو در تخت خواب‌ها است. رگه‌های پیچ‌درپیچ یا صاف این چوب، باعث ایجاد نقش‌های زیبا و جذاب در وسایل چوبی شده است. مستحکم بودن این چوب، قابلیت کنده‌کاری نقوش متنوع و زیبا را روی سرویس‌هایی از این جنس ایجاد کرده است. طیف رنگی چوب گردو بسیار متنوع است و از قهوه‌ای سوخته تا سفید را شامل می‌شود. فراموش نکنید که حشرات می‌توانند به‌راحتی به سرویس‌های چوبی ساخته شده با گردو صدمه بزنند.

تخت‌هایی از جنس چوب افرا؛ مقاومت بالا دربرابر ضربه

درخت افرا چوب مستحکم و مقاومی دارد و درعین‌حال قیمت آن نسبت به سایر چوب‌های طبیعی پایین‌تر است. رنگ چوب افرا یک طیف روشن بین کرم و سفید دارد؛ به همین دلیل افرادی که اتاق خوابشان تم کرم، قهوه‌ای و سفید دارد، طرفدار تخت‌خواب‌هایی از جنس افرا هستند. چوب این درخت رگه‌هایی مستقیم و صاف دارد و در برابر رطوبت تغییر شکل می‌دهد. حشرات و موریانه‌ها نیز به‌راحتی می‌توانند به سرویس‌های چوبی ساخته شده با افرا آسیب وارد کنند.

چوب درخت بلوط؛ رنگ‌پذیری آسان و ست شدن با فضای خانه

تخت‌هایی از جنس چوب بلوط بسیار باداوم و ماندگار هستند؛ حتی رطوبت و حشره‌ها نیز نمی‌توانند آسیبی به این چوب وارد کنند. رگه‌های پیچ‌وتاب‌دار و نامنظم در چوب درخت بلوط، باعث شده که طبیعی‌تر جلوه کند. طیف رنگی این چوب متنوع است و در رنگ‌های قرمز، بژ روشن و قهوه‌ای یافت می‌شود. نکته قابل‌توجه، رنگ‌پذیری آسان بلوط است که موجب می‌شود باتوجه‌به سلیقه مشتری رنگ‌آمیزی شود. اگر قیمت بالا و سنگینی تخت خواب برای شما اهمیتی ندارد، سرویس خواب ساخته شده با بلوط را انتخاب کنید.

تخت‌‌خواب‌های MDF؛ مناسب‌ترین سرویس برای اجاره‌نشین‌ها

ام دی اف یکی دیگر از چوب‌هایی است که در ساخت تخت‌خواب‌ها استفاده می‌شود. امروزه اکثر سرویس خواب دو نفره، یک نفره، نوجوان و نوزاد در بازار از جنس MDF هستند. دلیل آن نیز مقرون‌به‌صرفه بودن این چوب است. در کنار مقاومت بالا در برابر رطوبت، حشرات موذی و قارچ، وزن تخت‌های ساخته شده با ام دی اف بسیار پایین است. این موضوع برای افرادی که مکررا مجبور به جابه‌جایی هستند (مانند افراد اجاره‌نشین) یک مزیت مهم محسوب می‌شود. روکش‌های متنوع تخت خواب‌های ام دی اف در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها در بازار وجود دارند و به‌راحتی با محیط اتاق ست می‌شوند.

خرید باکیفیت‌ترین تخت خواب‌های چوبی از فروشگاه بلج

در این مقاله به‌طورکامل درباره بهترین چوب برای تخت خواب صحبت کردیم؛ از چوب‌های طبیعی مانند گردو، بلوط و افرا گرفته تا نئوپان و MDF. اگر قصد خرید جهیزیه یا تغییر سرویس خواب خود را دارید، باید باتوجه به نیاز، بودجه و سلیقه خود، یکی از موارد ذکر شده را انتخاب کنید. چوب‌های طبیعی استحکام و عمر طولانی دارند اما از سویی دیگر، گران و سنگین هستند. تخت‌های نئوپانی ارزان‌قیمت و سبک هستند اما عمر کوتاهی دارند. در این میان تخت‌های ساخته شده با چوب ام دی اف با دوام خوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه و وزن کم، از پرطرفدارترین تخت‌ها در بازار محسوب می‌شوند.

پیشنهاد ما برای خرید تخت خواب‌های با کیفیت و قیمت مناسب، فروشگاه بلج است. این مجموعه معتبر با بیش از ۳۰سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه سرویس‌های چوبی منازل فعالیت می‌کند. امکان خرید حضوری و اقساطی از این فروشگاه وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با خدمات بلج، به سایت این مجموعه به نشانیbolej.ir مراجعه کنید. درصورت بروز هرگونه سوال و نیاز به راهنمایی نیز بهتر است با کارشناسان بلج صحبت کنید. شماره  ۵۳۱۳۸-۰۲۱ پل ارتباطی شما و تیم پشتیبانی این مجموعه است.

منبع: الف

کلیدواژه: ساخته شده چوب های طبیعی ساخته شده تخت خواب تخت خواب ها سرویس خواب چوب طبیعی سرویس ها ام دی اف تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب های بی خوابی و شب بیداری

وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب آمریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی رایگان خط‌ ۲ قطارشهری مشهد
  • سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع)
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب