Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@14:28:28 GMT

کمپانی دل هم روسیه را ترک کرد!

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۰۸۸

کمپانی دل هم روسیه را ترک کرد!

ایتنا - شرکت آمریکایی دِل تکنولوژیز (Dell Technologies) پس از تعطیلی دفاترش در اواسط اوت، به تمامی فعالیت‌هایش در روسیه خاتمه داد.
این شرکت سازنده رایانه که تامین کننده مهم سرورها در روسیه بود، به خیل شرکت‌هایی پیوست که پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین، از روسیه خارج شدند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی شرکت دِل به رویترز گفت: دِل اواسط اوت، تمامی دفاترش در روسیه را تعطیل کرد و به فعالیت‌هایش در این کشور خاتمه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در فوریه تصمیم گرفت فروش، خدمات یا پشتیبانی محصولاتش را در روسیه، بلاروس و مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین و هچنین کریمه، متوقف کند.

روسیه شبه جزیره کریمه اوکراین را سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد و در فوریه، استقلال مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک اوکراین را به رسمیت شناخت. این اقدام از سوی اوکراین و کشورهای غربی محکوم شد و تحریم‌های گسترده اروپا و آمریکا را به دنبال داشت.

وزارت صنعت روسیه روز جمعه اعلام کرده بود بسیاری از محققان و مهندسانی که برای دِل در روسیه کار می‌کردند، پیشنهاد شغل جدید دریافت کرده‌اند.
وب سایت "سی نیوز" که طرفدار جمهوریخواهان است، به تازگی گزارش کرد دِل از روسیه خارج خواهد شد و همه کارکنان محلی خود را اخراج می کند. وب سایت فناوری "تی ادوایز" هم گزارش مشابهی را منتشر کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری تاس روسیه به نقل از واسیلی شپاک، وزیر صنعت و بازرگانی گزارش کرد روسیه تحولات را زیر نظر دارد و طبق آمار وزارت صنعت، اکثر متخصصان و مهندسان مرکز تحقیقات و توسعه دِل در سن پترزبورگ و مسکو، پیشنهاد کار با حقوق بهتر از تولیدکنندگان روسی دریافت کرده‌اند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کمپانی دل روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین