Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:29:47 GMT

گسترش چتر بیمه‌ رایگان در دولت سیزدهم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۱۵۵

گسترش چتر بیمه‌ رایگان در دولت سیزدهم

داراب بارگاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیش از ۲۸۳ هزار بوشهری در صندوق بیمه روستایی و ۱۰۱ هزار نفر به صورت همگانی رایگان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در زمینه بیمه اقشار محروم توضیح داد: بر اساس قانون بودجه امسال، افراد فاقد بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی جامعه به صورت رایگان تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند و در صورت قرار گرفتن در  دهک چهارم با ۹۰ درصد، دهک‌های پنج و ۶ با ۷۵ درصد و هفت و هشت با ۵۰ درصد تخفیف  زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت ۲۸۹ میلیارد تومان هزینه های درمانی بیمه شدگان به مارکز طرف قرار داد

بارگاهی گفـت: بیمه سلامت استان بوشهر در یکسال گذشته بیش از ۲۸۹ میلیارد تومان برای خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی بیمه شدگان این سازمان در استان بوشهر پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: با وجود همه مشکلات پرداخت سهم بیمه به مراکز تشخیصی، درمانی و داروخانه‌ها به خوبی انجام شده است طوریکه پرداختی در بخش داروخانه‌ها تا مرداد ماه و بستری در موسسات دولتی تا تیر ماه انجام شده است.

پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی برای زوج های نابارور

وی حمایت بیمه از خدمات ناباروری از دیگر عملکردهای شایسته توجه بیمه سلامت در این دولت است که در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است و بر اساس آن خانم های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند می‌توانند تا سه نوبت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد از تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی استفاده کنند.

بارگاهی اعلام کرد: در این راستا در استان بوشهر قرارداد همکاری با مرکز ناباروری امید منعقد شده است تا بیمه شدگان در همان مرکز خدمات را بصورت تعرفه بیمه‌ای دریافت کنند و نیاز به ارائه مدارک و مستندات برای دریافت این هزینه نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگانی که خدمات ناباروری دریافت کرده‌اند می‌توانستند مدارک خود را از ابتدای ۱۴۰۰  ارائه کنند، گفت: از زمان اجرای طرح تا کنون بیمه سلامت استان بوشهر بیش از ۴۵ میلیارد تومان به این زوج ها پرداخت کرده است.

بیمه رایگان مادران باردار و نوزادان

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درزمینه پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تا پایان دوره شیردهی و کودک آنها تا پنج سالگی از سوی دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و افراد دارای شرایط می‌توانند برای استفاده از این امکان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه ای پایه برای مادران باردار و نوزادان در صندوق بیمه سلامت همگانی، بدون انجام ارزیابی وسع و به صورت رایگان انجام می‌شود.

پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان به داروخانه ها در اجرای طرح دارویار

بارگاهی اجرای طرح دارویار را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و اصلاح شیوه مصرف آن از مزایای طرح دارویار است و با این اقدام دولت، هیچ افزایش قیمتی برای مصرف کننده‌ها رخ نمی‌دهد بلکه ارز ترجیحی که پیشتر برای واردات دارو هزینه می‌شد، برای هزینه کرد خرید داروی مردم در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۳۰۸ قلم داروی غیر بیمه‌ای و ۹۵۵ قلم داروی بیمه‌ای وجود دارد که پیش از این مشمول دریافت ارز ترجیحی بودند و اکنون سازمان‌های بیمه‌گر میزان تغییر قیمت متاثر از اجرای طرح دارویار را می‌پردازد و سهم این سازمان‌ها نیز افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر : این بیمه امسال تا کنون ۶ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان پرداختی به داروخانه‌ها داشته است و این پرداخت تا پایان مرداد ماه به طور کامل انجام شده است.

اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی این استان در محور ارائه خدمات برجسته در حوزه صدور حداکثری نسخه‌های الکترونیکی به عنوان دستگاه برتر برگزیده شد.

برچسب‌ها قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر بیمه سلامت دولت سیزدهم بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر بیمه سلامت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوشهر بیمه سلامت دولت سیزدهم بیمه درمان بیمه سلامت استان بوشهر میلیارد تومان پوشش بیمه ای دولت سیزدهم داروخانه ها طرح دارویار اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سیدکاظم رضوی، با اشاره به طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال گفت: کلیه بیمارستان‌های دولتی، کلینیک‌های دولتی و مراکز بهداشتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان عمومی و تخصصی در واحدهای تابع دانشگاه علوم پزشکی مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی– درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه‌شده را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جزو اولین دانشگاه‌ها در کشور است که این طرح را اجرا می‌کند بنابراین ممکن است اختلالاتی وجود داشته باشد که بیشتر مرتبط با زیرساخت‌ها و سامانه‌های بیمه‌ای است بنابراین وجود اختلال به معنای اجرا نشدن طرح نیست و دانشگاه علوم پزشکی آنچه را که بر عهده داشته به اجرا درآورده است و بیمه‌ها هم نیز باید در این زمینه پویاتر شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه بیمه بودن کودکان زیر هفت سال شرط برخورداری از خدمات رایگان درمان در این طرح است، افزود: این طرح یارانه سلامتی است که دولت برای کودکان ایرانی زیر هفت سال در نظر گرفته است و اتباع را شامل نمی‌شود و تمام کودکان بیمه‌شده تأمین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح از این طرح برخوردار می‌شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های بیمه سلامت از بین بیمه‌های ارائه شده، برای خدمات درمانی رایگان بستری و سرپایی آماده است و این بیمه بیشترین همکاری را در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی دارد اما در خصوص بیمه تأمین اجتماعی که 70 درصد بیمه‌شدگان را شامل می‌شود هنوز زیر ساخت‌های آنها به زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی متصل نیست و یک سری کارها باید به صورت دستی توسط بیمه‌شدگان انجام گیرد.

رضوی یاداور شد: شهروندان مدنظر داشته باشند که چون این طرح در ابتدای کار است ممکن است مواردی پیش بیاید که از پیش‌بینی خارج است با این حال چنانچه مشکلی در این زمینه به وجود آمد مدیران بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها تابعه دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه پاسخگو خواهند بود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229895 برچسب‌ها استان یزد روانشناسی کودک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص