Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@14:22:09 GMT

شهرداری اراک در تلاش برای رسیدن به شهر دوستدار کودک

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۱۶۵

شهرداری اراک در تلاش برای رسیدن به شهر دوستدار کودک

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: معتقد هستیم که شهرداری را از یک نهاد صرف خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم تا شهرداری در کنار وظایف ذاتی خدماتی که بر عهده دارد به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال شهروندان نیز عمل کند.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری همایش شهر دوستدار کودک با محوریت تغذیه با شیر مادر، اظهار کرد: با همراهی مجموعه مدیران شهرداری به این سمت در حال حرکت هستیم و یکی از بهترین اقداماتی که در این حوزه انجام شده، ایجاد اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری و تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف مرتبط است که شورای اسلامی شهر اراک نیز برای اولین بار یک ردیف بودجه اختصاصی برای این موضوع اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعریف شهر دوستدار کودک، گفت: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن صدای کودکان شنیده می‌شود و در تصمیم‌گیری‌های مسئولان شهری لحاظ می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک افزود: هدف مدیریت شهری از پیگیری تحقق مؤلفه‌های شهر دوستدار کودک، افزایش حس تعلق خاطر کودکان اراکی به شهری است که در آن زندگی می‌کنند و معتقد هستیم که این کار به افزایش مشارکت شهروندان در مدیریت شهری منجر خواهد شد و روند پیشرفت شهر را سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه، با همکاری و هم‌فکری دانشگاه علوم پزشکی اراک همایش شهر دوستدار کودک با محوریت تغذیه با شیر مادر را تدارک دیدیم تا طی این همایش نسبت به فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از شیر مادر برای کودکان اقدام شود، گفت: تغذیه سالم حق یک کودک است و اگر این اتفاق رخ دهد، با شهروندان سالم در آینده مواجه خواهیم بود که برخورداری از شهروندان سالم یکی از مؤلفه‌های پیشرفت شهری محسوب می‌شود و به عنوان متولیان مدیریت شهری در این خصوص احساس مسئولیت می‌کنیم.

خسروانی خاطرنشان کرد: هر نوع هزینه در حوزه کودک را نوعی سرمایه‌گذاری می‌دانیم که ثمرات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 598958

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراک شهرداری اراک کلانشهر اراک شورای اسلامی شهر اراک سخنگوی شورای شهر اراک شهر دوستدار کودک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر دوستدار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم