Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است اگر اقتصاد دریا محور مورد نظر دولت سیزدهم قرار دارد بهترین اقدام نهادینه کردن صادرات و ترانزیت و تجارت مشابه بنادر جنوبی و در ارتباط با کشورهای عربی در دریای خزر و برای بنادر شمالی است.

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری عنوان کرد: ارتباط تجاری به شکل صادرات با بنادر آذربایجان و قزاقستان، دپوی کالا در بنادر این کشورها در دریای خزر، تاسیس شرکت در این کشورها و سپس صادرات کالا ایرانی از این کشورها به اروپا و پین و شرق آسیا،  می تواند هدف مورد نظر دولت سیزدهم را برای گسترش بنادر، کاملا محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس گفت: ایران و امارات سالانه بیش از 11 میلیارد دلار تبادل تجاری دارند و کشورهای قزاقستان و آذربایجان به لطف جنگ اوکراین گسترش وسیعی در حجم بار عبوری را از چین به اروپا و برعکس، شاهد هستند.

او افزود: ایران با استفاده از مدل صادرات در امارات و شبکه ریلی ترانس خزر،  می تواند صادرات خود را به اروپا و چین به طرز قابل توجهی افزایش دهد.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت بنادر جنوبی کشور بیش از 200 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ایران دارای انواع کشتی در جنوب است در حالی که بنادر شمالی سرجمع  30 میلیون تن ظرفیت دپوی بار دارند و ناوگان کشتی های ایران در این دریا برای رسیدن به حجم بالا صادرات و ترانزیت کوچک است.

به گفته وی در هر دو زمینه نیاز به گسترش بسیار بالایی وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل تجارت کشورهای عربی دریای خزر تین قزاقستان چین کشتی حمل و نقل دریایی ترانزیت دریایی بنادر ایران اقتصاد دریا محور حمل و نقل دریایی خزر بنادر شمالی کشور دولت سیزدهم دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت

امتداد - سقف تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی و مجموع تراکنش‌های خرید شخصی در کل شبکه بانکی و پست بانک ایران افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، با اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مبلغ تراکنش خرید از هر کارت متعلق به شخص حقیقی (نقدی و اعتباری) از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و همچنین مجموع تراکنش های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، این خدمت در پست بانک ایران نیز همزمان با شبکه بانکی کشور انجام شده است و در دسترس مشتریان بانک قرار دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد