Web Analytics Made Easy - Statcounter



یک نماینده مجلس گفت: در کجای دنیا فروش خودرو از طریق مزایده است؟ این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است؛ چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بحث تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت که بین دولت و مجلس مطرح می‌شود، گفت: این بحثی است که در مجلس وجود دارد و امیدوارم در چند روز آینده تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت یکسری فعالیت‌ها در وزارت بازرگانی جزو وظایف این وزارت‌خانه است که در وزارت صنعت نیست و یکسری وظایف در صنعت است که ربطی به بازرگانی ندارد، جدا شدن این‌ها به نظر من خوب است البته رأی مجلس را نمی‌دانم که با نظر من موافق یا مخالف باشد، آن نظر نمایندگان است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظارت و تنظیم بازار جزو وظایف اصلی دولت است اما آن را ضعیف مشاهده می‌کنیم، افزود: این امر در واقع وزیر صنعت را هم از صنعت می‌اندازد و هم از تجارت زیرا آنقدر حجم کار زیاد است و گرفتاری روزمره در حوزه بازار وجود دارد که کار را سخت می‌کند. در حوزه صنعت کارها بلندمدت، کنترل کیفی و تولید کمی و کیفی است و سیاست‌گذاری و استراتژی بلندمدت‌تری دارد. در حوزه بازار گاهی اوقات تصمیمات باید به لحظه گرفته شود بنابراین اشراف کامل و تسلط می‌خواهد و تنظیم بازار باید بلد باشند که من فکر می‌کنم امروز این‌گونه نیست و کار سخت است.

وی درباره این‌که برخی نمایندگان عنوان می‌کنند یکبار برای ادغام این وزارت‌خانه هزینه‌های بسیاری شد حال باز هم برای تفکیک باید هزینه بسیاری شود، بیان کرد: یک تجربه‌ای بود که به نظر من ناموفق هم بود که ما نباید یک تجربه به صرف این‌که ناموفق بوده و ممکن است هزینه داشته باشد، ادامه دهیم. هنگامی که اقدامی ناموفق است باید اصلاحش کنیم هر وقت برسیم به این‌که اشتباه کرده‌ایم همان لحظه کار را اصلاح کنیم بسیار بهتر از این است که اشتباه را ادامه دهیم. معتقدم یک اشتباهی است که صورت گرفته و امروز آن را ما مشاهده می‌کنیم و اظهر و من الشمس است دیگر.

سیاهکلی درباره عرضه خودرو در بورس عنوان کرد: این کار به نظر من به نفع خودروساز است نه به نفع خریدار . یک کار خنده‌دار در دنیا است که خودرو را به بورس بیاوریم! این ناکارآمدی ما را نشان می‌دهد، مبنی بر این‌که بازار خودرو و مشتری را نمی‌فهمیم و چون نمی‌فهمیم نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به این که ما ابتدا باید مسئله را بفهمیم بعد اراده برای حل مسئله داشته باشیم و آن را حل کنیم و چون نمی‌توانیم مسئله را بفهمیمبا آن بازی می‌کنیم، اظهار داشت: بورس محل مزایده است، مگر می‌شود با مزایده خودرو فروخت؟ در کجای دنیا فروش خودرو مزایده است این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است، چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند و چون مردم نیاز دارند از سر اضطرار می‌خرند و قیمت در آنجا تعیین می‌شود و قیمت را در آنجا بالا می‌برند این یک بیماری کهنه‌ای است که در صنعت خودروی ما وجود دارد و متاسفانه وزیر هم این را متوجه نمی‌شود.

سیاهکلی درباه نظارت مجلس بر عرضه خودرو در بورس گفت: بارها گفتیم علت این که با این وزیر در این حوزه مخالف هستیم و می‌گوییم نمی‌تواند این وزارت‌خانه را اداره کند همین است که ما سر تعاریف با ایشان مشکل داریم. آقای وزیر تعاریف را متوجه نمی‌شود، او یک چیز دیگر می‌فهمد ما یک چیز دیگر می‌فهمیم مسیر ما دوتا است مشکل ما با آقای وزیر این است که مباحث را غلط می‌فهمد و غلط هم تصمیم می‌گیرد و یکی هم همین بازار بورس است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!

در حالی هفته گذشته، رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه اولین خودروهای برقی از فردا (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خبر داد که طبق شنیده‌ها، مدیر سامانه یکپارچه خودروها عنوان کرد که عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت‌نامی‌های قبلی است؛ بنابراین هنوز هیچ چیز مشخصی در این زمینه وجود ندارد و سایت سامانه در حال به‌روزرسانی است.

به گزارش ایسنا، سه‌شنبه هفته گذشته (۱۱ اردیبهشت ماه) بود که رئیس سازمان توسعه تجارت از عرضه خودروهای وارداتی و برقی از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی خبر داد. به گفته ضیغمی، طبق سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده است که سامانه فروش خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت ماه فعال و خودروهای برقی و وارداتی نیز عرضه شوند.

به دنبال این موضوع، موضوع را از مدیر سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مورد پیگیری قرار دادیم؛ بر اساس این پیگیری مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد که هنوز اطلاعات به صورت دقیق در دست نیست و جلسات پیرامون این موضوع ادامه دارد.

اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این مقام مسئول در روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: «عرضه خودروهای وارداتی در روز یکشنبه مختص ثبت‌نام کنندگان قبلی است و فعلا برنامه‌ای برای ثبت‌نام جدید وجود ندارد.»

چندین نوبت دیگر نیز این موضوع را مورد پیگیری قرار گرفته است، اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ ضمن اینکه سایت سامانه عرضه خودروهای وارداتی نیز در حال به‌روزرسانی است و اگر قرار باشد از فردا عرضه‌ای صورت بگیرد، هنوز اطلاعیه‌ای از این عرضه اطلاع‌رسانی نشده است.

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودرو‌های وارداتی؛ ثبت‌نام جدید وجود دارد؟
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • اولین دور فروش خودرو‌های وارداتی در ۱۴۰۳ + زمان دقیق
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد