Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته دولت، نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی به میزبانی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، نمایشگاه گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی به مناسبت هفته دولت روزهای ۸ و ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ تا ۱۷ به میزبانی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه که ویژه بازدید مسئولان نظام و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، گزیده‌ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی؛ کشاورزی و دامپروری؛ پزشکی و سلامت؛ علوم انسانی و اجتماعی به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاد دانشگاهی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح می‌شود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، پنل‌های علمی مختلفی شامل: مدیریت انتقال تکنولوژی و پیوست فناوری در تولید محصولات دانش‌بنیان (سه‌شنبه ۱۴۰۱/۶/۸، ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰)؛ ارائه نتایج طرح سنجش و پایش سند چشم‌انداز انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران (سه‌شنبه ۱۴۰۱/۶/۸، ساعت: ۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵)؛ بحران آب و استفاده از فناوری‌های نوین شیرین‌سازی و انتقال آب (روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۹، ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰)؛ پزشکی آینده و شبکه ملی کنترل سرطان (روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۹، ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰)؛ نقش فناوری‌های نوین در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی (پنل تخصصی با امور کشاورزی سازمان برنامه‌ و بودجه) (روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۶/۹، ساعت ۱۴:۱۵ تا ۱۵:۴۵) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این نهاد از زمان تشکیل تا به امروز در مسیر دستیابی به علم و دانش روز قدم برداشته است؛ این نهادِ برخاسته از انقلاب فرهنگی در دوره جدید مدیریت خود ایجاد یک زیست‌بوم نوآوری برای نخبگان ایران را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است و تلاش دارد با ایجاد نوآوری در فناوری‌های تولیدشده در کشور گامی مؤثر در تکمیل زنجیره نوآوری و پر کردن حلقه‌های مفقوده چرخه تولید ایده تا ارزش ایفا کند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جهاد دانشگاهی ، زیست بوم نوآوری ، نوآوری ، سازمان برنامه و بودجه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوری نوآوری سازمان برنامه و بودجه فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی سازمان برنامه برگزار می شود ۱۴۰۱ ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود