Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در دیدار با معاون صنایع، ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالا از نظر فنی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: صنعتگران هفشجانی در اجرای سریع طرح‌های حیاتی مرتبط با خطوط لوله انتقال نفت و گاز در نقاط مختلف دنیا و کشور نقش موثری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود نیروهای نخبه و با توان علمی و فنی بالا در چهارمحال و بختیاری افزود:تاکنون از توان این افراد استفاده نشده است، اما مسوولان استان بهره‌گیری از توان نخبگان در برنامه‌های توسعه‌ای را در دستورکار قرار داده‌اند.

حیدری تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه به سفید دشت به شهرکرد را باعث رونق و تحول بخش صنعت چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: در استان ظرفیت خوبی برای استفاده از پساب به‌ منظور تامین آب مورد نیاز صنایع وجود دارد که تاکنون به‌خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری و مهاجرت در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: صنعت می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت خانوارها و مهاجرت معکوس داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مطلوب و مؤثر در حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان اظهار داشت: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گام‌هایی به‌منظور رفع موانع و تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری برداشته شده است.

وی چهارمحال و بختیاری را قطب تولید محصولات کشاورزی و دارای ظرفیت برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و گفت: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بخشی از مشکلات بیکاری کاهش می‌یابد و مسیر توسعه و رونق اقتصادی هموارتر می‌شود.

حیدری ارائه تسهیلات کم‌بهره برای توسعه صنعت را از اقدامات مؤثر در این حوزه اعلام و تاکید کرد: بخش خصوصی در صورت رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل در شرایط کمرگ برای ورود ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت را دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۹۶۶ واحد صنعتی فعال دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری غلامعلی حیدری سودجانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی

فتاح کرمی اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های گیلان، لرستان، بوشهر، مازندران و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: اتحاد اقوام و مذاهب، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اشتغالزایی، تعامل فرهنگی و گسترش شبکه فروش صنایع دستی و سوغات استان ها، کشف استعداد‌های خلاق و اتصال تولیدکنندگان به زنجیره بازاریابی و فروش و توسعه اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید

حضور بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

کرمی اضافه کرد: نمایشگاه سوغات، صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی نیز با بیش از ۸۰ غرفه و اجرای موسیقی آیینی و سنتی استان‌ها از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • حرفه‌آموزی به جای مدرک‌گرایی در دستورکار دولت است
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ۳۶۰ باب کلاس درس در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد