Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان های ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با اینحال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است که یکی از این حوزه ها توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دراین زمینه سید علی مرتضوی روز یکشنبه در بازدید از دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: شتاب بخشی به روند توسعه شبکه ملی اطلاعات از رویکردهای دولت سیزدهم است و با این نگاه و با بهره برداری از این سایت ها که ۸۸۲ میلیارد ریال برای آن ها هزینه شده است، ۶۸ روستا از خدمات و پوشش تلفن همراه برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات پیوسته اند.

اجرای ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری

اجرای فیبر نوری یکی از شاخص های توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور است که در این شاخص نیز انقلابی دیجیتالی در حال روی دادن است به طوری که علاوه بر شهرها و روستاها، اتصال بخش خصوصی به فیبر نوری نیز در دستور کار قرار داد و در این بخش نیز جهش بزرگی در خراسان شمالی اتفاق افتاده است.

 مرتضوی افزود: بهره برداری و اجرای ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری جهت تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورها و زیرساخت های روستایی نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته در این یکسال است که با اعتبار ۳۷۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی در مورد پورت های فیبر نوری در استان نیز اظهار داشت: ۶ هزار و ۴۹۴ پرت در استان منصوبه است که از این تعداد یکهزار و ۷۹ پورت واگذار شده است.

رتبه سوم ضریب نفوذ پهنای باند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که ضریب نفوذ پهنای باند اینترنت سیار مشترکان استان در یکسال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است افزود: امسال نیز  اجرای ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای تکمیل پروژه هایی زیرساختی نیز به استان ابلاغ شده است که که در طی ۲ سال باید با اعتبار ۱۰۰ میلیاردریال اجرا شود.

وی عنوان کرد: خراسان شمالی در زمینه ضریب نفوذ پهنای باند اینترنت سیار در کشور رتبه سوم را دارد.

توسعه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

«پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» پس از ۲۰ سال انتظار در دولت سیزدهم اجرایی شد و کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور تا پایان شهریورماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شوند و یکی از گام های  اقتصاد دیجیتال هوشمندسازی و تحول دیجیتال است، در حالی ‌که برخی از دستگاه‌ها در این مسیر قدم برداشته‌اند، اما برخی دیگر هنوز تحول دیجیتال را آغاز نکرده‌اند.

در ابتدای دولت سیزدهم با درک مشترکی که نسبت به اهمیت تحقق دولت الکترونیکی وجود داشت همگرایی بخش‌های مختلف آغاز شد تا زمینه شکل‌گیری دولت هوشمند و تبادل داده و سرویس بین دستگاهی فراهم شود و به این شکل مدارک کاغذی که  همراه داشتن انبوهی از اصل و کپی‌های مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، اساسنامه، آگهی تغییرات شرکت‌ها و وکالت‌نامه‌های اداری که همواره یکی از معضلات اصلی انجام کارهای اداری به شمار می‌رود، در دولت هوشمند منسوخ خواهد شد.

در سال‌های گذشته، استقرار پنجره واحد در حوزه‌های مختلف از جمله رویاهای مردم و مسئولان بوده است که سرانجام در دولت سیزدهم به واقعیت پیوسته است.

رویایی که از اوایل دهه ۸۰ و در ابتدای فراگیرشدن استفاده از اینترنت همواره مورد انتظار مردم بوده و برای اجرایی‌ شدن آن، بیش از ۲ دهه اما و اگر مسئولان را به همراه داشت.

مرتضوی از بستر سازی برای تحقق دولت هوشمند در استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال از ۱۷۰ دستگاه استان، ۲۵ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت متصل شده و بقیه نیز تا بهمن ماه امسال  به این پنجره متصل می شوند.

 خراسان شمالی دارای ۲۵۰ هزار مشترک تلفن ثابت و بیش از یک میلیون و ۵۸۴ هزار سیم کارت فعال تلفن همراه  است و از این تعداد یک میلیون و ۳۸ هزار و ۶۰ مشترک که شامل ۵۸۵ هزار و ۵۴۷ مشترک  اپراتور همراه اول، ۴۴۰ هزار و ۱۷۵ مشترک اپراتور ایرانسل و ۱۲ هزار و ۳۳۸ مشترک اپراتور  رایتل است به اینترنت پر سرعت سیار دسترسی دارند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شبکه ملی اطلاعات خراسان شمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم دولت مردمی پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات خراسان شمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات خراسان شمالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم دولت مردمی ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره ملی خدمات دولت خراسان شمالی دولت سیزدهم دولت هوشمند پهنای باند فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت ضمن تاکید بر رشد تولید این نوع ماشین آلات در دولت سیزدهم، از ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین راهداری و معدنی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد موسوی» معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره میزان واردات ماشین آلات صنعتی اظهار کرد: هر ساله به طور میانگین حدود ۵ میلیارد دلار تجهیزات صنعتی برای حوزه‌های مختلف وارد کشور می‌شود. در حال حاضر بخش از این واردات برای نوسازی ماشین آلات قدیمی است.


معاون وزیر صمت افزود: ما در حال حاضر در مورد تجهیزات بخش‌هایی همچون صنایع غذایی و دارویی نه تنها وارداتی نداریم بلکه نزدیک به ۲ میلیارد دلار هم صادرات داریم. مضاف بر این موضوع، در طول سال‌های اخیر تولید ماشین آلات راه‌سازی و معدنی رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده به طوری که تعداد تولید آن‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ و در سال ۱۴۰۲ هم ۴ هزار ۵۰۰ دستگاه بوده است.


وی تصریح کرد: شرایط خوب تولید نیازمند واردات بخشی از قطعات مورد نیاز ماشین آلات صنعتی است. میانگین عمق ساخت داخل ماشین آلات راهداری و معدنی در اقصا نقاط جهان بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است. در حال حاضر ساخت ماشین آلات صنعتی این حوزه در ایران هم از این روند تبعیت می‌کند.


موسوی درباره صادرات ماشین آلات صنعتی گفت: برنامه نخست ما معطوف به خروج شرکت‌های تولیدکننده این حوزه از وضعیت رکود است. در طول ۱۰ سال گذشته با شرکت هپکویی مواجه بودیم که میزان تولید آن ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین صنعتی بود، این اعداد در حالی رقم می‌خورد که در پروانه بهره‌برداری این شرکت میزان تولید سالانه آن ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه بوده است. با توجه به رویکرد مذکور، تولید این شرکت در سال نخست به ۳۰۰ دستگاه و در سال دوم هم به بیش از ۷۰۰ دستگاه رسیدیم.


مشروح گفته‌های موسوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماشین آلات صنعتی ، ماشین آلات معدنی ، وزارت صمت ، صنایع غذایی ، سید محمد موسوی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TA4

دیگر خبرها

  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • ممنوعیت تردد از پل دسترسی به ۵ روستای ثلاث‌باباجانی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم