Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:59:35 GMT

درمان ترک اعتیاد و ناباروری را پوشش می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۵۲۱

درمان ترک اعتیاد و ناباروری را پوشش می‌دهیم

ایسنا/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت، هزینه درمان افراد مجهول الهویه، درمان معتادان و درمان معلولان نیازمند خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... را می‌پردازد و در درمان ترک اعتیاد فارغ از هر نوع بیمه، ما هزینه را می‌پردازیم و در این زمینه محدودیت نداریم.

محمد جعفری امروز ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود و بیش از ۸۳ درصد از بیمه شدگان از پوشش درمان بیمه رایگان روستائی یا شهری استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای سه دهک پائین جامعه در شهر یا روستا بیمه رایگان برقرار است و در زمان ارائه خدمت بستری در بیمارستان نیز از پرداخت فرانشیز معاف هستند و این فرصت ایجاد شده تا روند دسترسی دهک های پائین جامعه به درمان مختل نشود.

روزانه ۲.۵ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان می پردازیم

جعفری بیان کرد: در استان کرمان با ۱۴۰۰ موسسه درمانی طرف قرارداد هستیم و ماهیانه ۷۵ میلیارد تومان در قبال بیمه شدگان تعهد داریم که در واقع بیمه سلامت روزانه ۲.۵ میلیارد تومان برای درمان بیماران تحت پوشش خرج می کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: در مطالعات تطبیقی از روند بیمه در دنیا، می بینیم در هیچ کشوری مانند ایران به این صورت حمایت های دولتی برای خانواده ها به ویژه گروه های آسیب پذیر در هنگام مواجهه با بیماری نداریم و لازم است خدمات دولت به ویژه در حوزه سلامت در شرایط تحریم و با وجود همه مشکات اقتصادی، به مردم اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه جدیدترین طرح بیمه سلامت استان کرمان در سال جاری طرح دارویاری بود، افزود: با اصلاح نظام یارانه ها قیمت برخی داروها چند برابر شد و قرار شد سهم ارز ترجیحی دارو از واردکننده یا تولیدکننده به سمت مصرف کننده یا سازمان بیمه گر جابه جا بشود که برخی داروها سه یا چهار برابر گران تر شد و در این شرایط پ برخی اقلام داروئی را بیمه تا ۹۷ درصد پوشش می دهد و برخی را ۱۰۰ درصد پوشش داریم.

برای بهره‌مندی از خدمات بیمه به ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ پیامک بزنید

جعفری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود، بیان کرد: پوشش بیمه ای داروها افزایش پیدا کرد و اگر بیماری در داروخانه متوجه بشود دارویش گران شده و از طریق شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ به ما اطلاع بدهد و در داروخانه منتظر بماند، او را تحت پوشش بیمه قرار داده و می تواند دارو را با پوشش بیمه دریافت کند و افراد فاقد بیمه که بخواهند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند نیز می توانند به این شماره پیامک بزنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از ۲۳ تیرماه طرح دارویاری اجرا شد و در این مدت همه داروخانه های استان کرمان که ۳۴۰ مورد هستند و همه با ما قرارداد دارند، دو بار بازدید شده و هیچگونه اختلالی در روند توزیع دارو نبود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بیمه سلامت هزینه درمان افراد مجهول الهویه، درمان معتادین و درمان معلولین نیازمند خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی، گفتاردرمانی و ... را می پردازد و در درمان ترک اعتیاد فارغ از هر نوع بیمه، ما هزینه می پردازیم و در این زمینه محدودیت نداریم.

جعفری تصریح کرد: طرح پزشک خانواده شهری طی یک سال گذشته در استان کرمان برای اقشار بیمه همگانی رایگان اجرا شد و این گروه اکنون دارای پزشک خانواده هستند و صرفا با ۷۰۰۰ تومان ویزیت شده و در صورت ارجاع به سطوح فوق تخصص به صورت الکترونیک در مراکز دولتی با همان مبلغ ویزیت می شوند و غربالگری دیابت و فشارخون در این جمعیت توسط پزشک خانواده انجام می شود.

۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی را می‌پردازیم

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از خدمات بیمه سلامت افزایش تعهدات در قبال درمان ناباروری است به ویژه روش های گران قمیت درمان مثل IVF و IUI و سازمان بیمه سلامت بیش از ۹۰ درصد هزینه های درمان IVF در مراکزدولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی درمان ناباروری در مراکز غیردولتی را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان دو مرکز فوق تخصصی و بسیار پیشرفته درمان ناباروری خصوصی و دولتی داریم، گفت: بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم که به تدریج به آنها پیامک زده و اطلاع می دهیم که ۹۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهیم، حتی خودمان برای آنها وقت ویزیت می گیریم و اعلام می کنیم شما روند درمان را ادامه بدهید.

جعفری با اشاره به اینکه از نظر علمی ثابت شده که بیش از ۴۰ درصد ناباروری ختم به درمان می شود، افزود: دوره کامل روش IVF در مرکز درمانی افضلی پور کرمان ۷۰۰ هزار تومان برای مراجعین هزینه دارد و برای بانوان تا سن ۴۹ سالگی درمان را تعهد داریم و سالیانه تا سه مرتبه روند درمان IVF را پوشش می دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: زوج های جوان که تازه ازدواج کرده و فاقد پوشش بیمه هستند را در دوران بارداری خانم تحت پوشش بیمه قرار می دهیم و فرزند آنها نیز تا پنج سال بیمه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: باید نهضتی شکل گرفته و برای فرزندآوری کار جهادی صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان بيمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درمان ناباروری استان کرمان تحت پوشش بیمه ۹۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند