Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: نیاز چندان خاصی به ارتباط نزدیک رئیس جدید کمیته با دولت نیست و تفاهم کافی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک پیرامون انتخابات این نهاد ورزشی اظهار داشت: پیش بینی این که چه کسی می‌تواند موفق باشد یا نباشد، خیلی مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته ملی المپیک یک مرجع بین‌المللی به نام IOC دارد و باید ارتباطات بسیار مهم بین‌المللی را اداره کند؛ همچنین باید به بازی‌های آسیایی و المپیک، کاروان‌های خوبی بفرستد. باید زمینه‌های قوی را در کشورمان فراهم کند.

وی در ادامه بیان داشت: همه نامزدها در زمینه ورزش کار کرده و بعضا در زمینه‌های بین‌المللی فعالیت داشته‌اند اما به هر حال آماده سازی فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی مختلف، برنامه ریزی برای رشد و توسعه ورزش کشور مهم است. وقتی آکادمی المپیک را با این امکانات در اختیار داریم، باید در ورزش کشور خیلی تاثیرگذار باشد. اقداماتی هم مثل موزه یا کارهای دیگر انجام شده که باید آن‌ها را ادامه داد. امیدوارم هرکس انتخاب می‌شود بتواند نیازهای ورزش کشور را از این لحاظ فراهم کند. کاش انتخابات همه فدراسیون‌ها در موعد مقرر خودش برگزار می‌شد رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درباره میزان اهمیت این انتخابات برای ورزش کشور، عنوان داشت: انتخابات مهم است اما وقتی از زمان و مکان خودش جا به جا شود، حرف و حدیث هم زیاد می‌شود. چه خوب بود انتخابات همه فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در زمان مقرر برگزار می‌شد و به تاخیر نمی‌خورد. اکنون هم کار به دلیل اساسنامه و آیین نامه ها به پیچیدگی خورده و امیدوارم با بهره برداری مناسب انتخابات امروز خوب انجام شود.   هاشمی‌طبا در مورد عملکرد سیدرضا صالحی امیری در دوره ریاستش در کمیته ملی المپیک، تأکید داشت: دوره مثبتی بود؛ هرچند ممکن است رویه‌ها متفاوت باشد و به برخی مسائل کمتر یا بیشتر اهمیت داده باشند. ناکامی‌ها و کامیابی‌هایی در این دوره داشتیم که البته همه آنها به کمیته مربوط نمی‌شود بلکه تشکیلات دیگر ورزش کشور نیز مطرح هستند.  نیاز خاصی به ارتباط نزدیک رئیس جدید کمیته با دولت نیست رئیس پیشین کمیته ملی المپیک درمورد اینکه می‌گویند محمود خسروی‌وفا که رابطه خوبی با ساختار اجرایی کشور دارد و عملکرد موفقی هم در کمیته ملی پارالمپیک داشته، اذعان داشت: نیاز نیست رابطه رئیس با دولت خیلی نزدیک باشد بلکه تفاهم کردن با هم کفایت می‌کند. نمی‌دانم اما رابطه همه گزینه‌ها با دولت خوب است. کسی نیست که با دولت مخالفت داشته یا رابطه خوبی نداشته باشد.   هاشمی‌طبا در رابطه با میزان دخیل بودن ورزشکاران با مسائل کلی و جزیی کمیته ملی المپیک، خاطرنشان ساخت: ورزشکاران کار خودشان را دارند و خیلی نمی‌توانند به مسائل ورود کنند. البته در حد خودشان رای دارند و کار می‌کنند اما نباید انتظار داشت به همه مسائل ورود کنند زیرا به عنوان یک ورزشکار باید به کار اصلی شان بپردازند.   عضو پیشین کمیته بین‌المللی المپیک درمورد چالش‌های فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک و این که نصیرزاده، نماینده دبیر در مجمع ناگهان از عضویت در این مجمع برکنار شده و البته خود رئیس این فدراسیون هم اعلام کرده اگر به مجمع بیایم باید در پست هیات اجرایی باشم و صرف حضور در مجمع را نمی‌پذیرم، گفت: دبیر هم به دلیل عملکرد خوبش می‌توانست عضو هیات اجرایی شود.
  بیش‌تر بخوانید؛   انتخابات کمیته المپیک؛ حذف نصیرزاده از مجمع/ دبیر نماینده فدراسیون کشتی شد   انتخابات کمیته المپیک؛ لیست کاندیداها کامل شد/ اضافه شدن علی نژاد و شایسته به جمع نامزدهای ریاست

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک پیشین کمیته بین المللی هاشمی طبا ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص دوپینگ شناگران چینی صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک پس از اینکه 23 شناگر چینی با وجود مثبت بودن تست دوپینگ در المپیک توکیو شرکت کردند، اعلام کرد به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعتماد کامل دارد. تست داروی قلبی تری متازیدین (TMZ) شناگران در یک کمپ تمرینی هفت ماه قبل از بازی‌های 2020 مثبت شده بود.

وادا گفت در موقعیتی نیست که ادعای آژانس ضد دوپینگ چین مبنی بر اینکه آنها به طور ناخواسته این ماده را خورد‌ه‌اند، رد کند. وادا بررسی مستقلی را برای رسیدگی به این پرونده آغاز کرده است. باخ گفت که او و IOC به وادا اعتماد کامل دارند و وادا از مقررات آنها پیروی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اخراج ورزشکار یونانی از المپیک به خاطر دوپینگ ادعای دوپینگ گسترده در چین برای المپیک

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود