Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه «دیفنس اکسپرس» در گزارشی مدعی شد ایران در تمرینات خود چند نوع سلاح را که پهپادهایش به آن تجهیز شده‌اند، درز داد.  به نوشته این رسانه، در مجمع بین‌المللی روسیه موسوم به «ارتش-۲۰۲۲»  یکی از پهپادهای ایران به نام «مهاجر-۶» در نمایشگاه این کشور ارائه شد و مورد تمجید رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این وبگاه، در حال حاضر مشخص نیست که آیا فدراسیون روسیه این پهپادها را خریداری خواهد کرد یا خیر اما در روزهای گذشته چند عکس باکیفیت از سلاح‌های زیر بال این پهپاد و دیگر پهپادهای ایرانی در فضای مجازی به بیرون درز کرد که فرصت صحبت در مورد آن‌ها را می‌دهد.

در ادامه این گزارش، با انتشار عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های ایرانی به بررسی این پهپادها و سلاح‌هایی که حمل می‌کنند، پرداخته شده است.

طبق این گزارش، عکس بالا موشک هدایت شونده ضد تانک «الماس» را زیر بال یک پهپاد مهاجر-۶ نشان می‌دهد. موشک ضد تانک ایران با این موشک هدایت‌شونده در ژوئیه ۲۰۲۱ معرفی شد.

چند عکس از آزمایش‌های موشکی الماس


به ادعای این وبگاه، در واقع الماس کپی شده از «اسپایک» اسرائیلی است، این موشک دارای سر جنگی با فناوری پیشرفته و کلاهک تاندم (پشت سر هم) است و برد شلیک گفته شده آن تا ۸۰۰۰ متر است.

موشک هدایت‌شونده الماس زیر بال پهپاد کمان-۱۲

به نوشته دیفنس اکسپرس، این موشک به صورت تجهیز شده بر روی یک وسیله هوایی بدون سرنشین دیگر به نام کمان-۱۲ در جریان رزمایش در ایران مشاهده شد. سرعت این پهپاد ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند تا ۱۰ ساعت در هوا بماند و شعاع رزمی آن حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است.

بمب هدایت‌شونده هوایی قائم

به ادعای این وبگاه متخصص در امور نظامی، «علاوه بر این، ایرانی‌ها بمب هوایی هدایت شونده قائم را که این پهپاد (کمان-۱۲) حمل می‌کند (قابل استفاده با مهاجر-۶) را نیز نشان دادند. این بمب هوایی در چهار نوع وجود دارد: قائم، احتمالا هدایت لیزری، قائم-۱ با هدایت فروسرخ، و قائم-۵ و قائم-۹ با هدایت تلویزیونی». برد موثر گفته شده این بمب‌های هوایی بسته به ارتفاع پرواز پهپاد بین ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر است.

بمب‌های قائم-۱ و قائم-۵ زیر بال کمان-۱۲

کد خبر 701163 منبع: فارس برچسب‌ها هواپیما - پهپاد ایران و روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پهپاد ایران و روسیه هدایت شونده زیر بال کمان ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900964

دیگر خبرها

  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند