Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:58:37 GMT

۲ بیمار کووید ۱۹ در کاشان جان باختند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۲۸۳۳

۲ بیمار کووید ۱۹ در کاشان جان باختند

به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش ساکی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ۳۳ بیمار کووید ۱۹ در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۷ بیمار در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
وی ادامه داد: اکنون پنج بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و یک بیمار نیز در آران و بیدگل بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۲۳ تا ۸۴ سال در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲ بیمار در کاشان و ۲ بیمار در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.
به گفته وی، شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۲۲ مورد جدید به ۶۸ هزار و ۷۰۸ نفر رسید.
ساکی با اشاره به مراجعه ۲۶۸ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۶۹ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال این دانشگاه است.
وی یادآور شد: ۴۱۰ هزار و ۷۱۱ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی این منطقه مراجعه کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۲۲۷ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای پنج سال منطقه این منطقه اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۸ درصد و ۱۱ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۷۱ و ۳۳ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۳۶ و ۵۶ صدم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل واکسن نوبت سوم مقابله با ویروس کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: ۹ هزار و ۴۳۱ نفر از مردم این منطقه نیز واکسن یادآور (نوبت چهارم) را دریافت کرده‌اند.
اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نارنجی است.
جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان از آزادی شش زندانی جرائم غیرعمد در کاشان توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدعلی اکبر جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هیئات مذهبی شهرستان کاشان، اظهار داشت: یکی از اقدامات خداپسندانه هیئات مذهبی شهرستان کاشان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حضور فعالی دارند، افزود: هیئات مذهبی شهرستان کاشان از ابتدای سال تاکنون شش زندانی جرایم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط هیئات مذهبی این شهرستان به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، ابراز داشت: هیئات مذهبی شهرستان کاشان علاوه بر برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در امورات فرهنگی نیز فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پیش رو و با آغاز ماه محرم و صفر فعالیت هیئات مذهبی شهرستان کاشان دوچندان می‌شود، گفت: کاشان بیش از یک هزار هیئت رسمی و غیررسمی دارد که در زمان‌هایی مختلف اقدامات فرهنگی مذهبی انجام می‌دهند.

جلال‌زاده با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در سایر اقدامات نظیر بسته‌های حمایتی، امدادرسانی در ایام کرونا و کمک به بخش درمان تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند، تصریح کرد: هیئات مذهبی شهرستان کاشان همواره در کنار مردم بوده و در حمایت از نیازمندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل