Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین مسائلی که در جریان سفره یک روزه استاندار زنجان در چهارمین روز از هفته دولت به شهرستان طارم مطرح شد در خصوص آب، گاز و راه‌های ارتباطی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; استاندار زنجان در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان طارم حضور یافت. در این سفر پروژه آبیاری تحت فشار روستای میرزاخانلو با ۷۲ هکتار کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه‌های گازرسانی، راه‌سازی و اجرای روکش آسفالت از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور استاندار و مسئولان ارگان‌های مربوطه افتتاح و آغاز به اجرا کرد.

در این سفر محسن افشارچی، استاندار زنجان در آیین آغاز عملیات اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب میرزاخانلو با بیان اینکه امروز در کل استان صدای مشترکی که بلند شده، همان فریاد تشنگی است و همه مناطق نیازمند آب هستند، اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته اقدام قابل توجهی برای سطح آب تنظیمی در  استان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه استان همسایه ۷۵ درصد روان آب‌های خود را با سدهای مختلفی که دارد ذخیره و کنترل می‌کند، افزود: اما سدهای زنجان با این وضعیت خشکسالی جوابگوی نیاز استان نیستند. بنابراین برای حل معضل آب در استان نیازمند برنامه‌ریزی در میان مدت و بلند مدت هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه استان، آب است گفت: در سطح استان برای هر شهرستان برنامه مجزا جهت دسترسی به آب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان زنجان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار جذب شد، ابراز کرد: با اینکه درصدی از اراضی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند اما در این خصوص باید اقدامات جدی‌تری انجام گیرد.

افشارچی با بیان اینکه در شهرستان طارم ۴۳ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی وجود دارد، گفت: از سطح مذکور فقط چهار هزار و ۵۰۰ هکتار  تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد که این وضعیت باید بهبود یابد.

افشارچی پیگیری پروژه‌های راه‌های ارتباطی در استان بویژه دو پروژه راه ارتباطی ملی و مهم در شهرستان طارم را از اولویت‌های بعدی مدیریت استان برشمرد و گفت: با توجه به اینکه طارم در کریدور ارتباطی جنوب به شمال استان در مسیر استان گیلان قرار دارد و این شرایط مساعد ایجاب می‌کند تا به طور جد پیگیر تامین اعتبار و اجرای دو پروژه خلخال-کلور-دَرّام و زنجان-بناب-منجیل باشیم که خدا را شاکریم در حال حاضر این دو پروژه در حال اجرا است.

استاندار زنجان وضعیت گازرسانی به روستاهای استان را مساعد برشمرد و تصریح کرد: در حوزه گازرسانی با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته و امیدواریم که با کمک مردم از معارضین اجتماعی کاسته شود تا اجرای پروژه‌ها در سطح شهرستان طارم با سرعت بالا و در زمان مناسب اتفاق بیفتد.

۸۰ درصد روستاهای طارم از گاز بهره‌مند هستند

 رحیم سلیمانی‌نژاد نیز امروز در چهارمین روز از هفته دولت، در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های گازرسانی در شهرستان طارم، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای طارم از گاز بهره‌مند هستند، اظهار داشت: با گاز‌رسانی که امروز به چند روستا انجام خواهد شد ۳۰۰ خانوار از گاز بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه از ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار طارم ۵۱ روستا بهره‌مند از گاز هستند و ۱۴ روستا در حال اجرای اقدامات شبکه گازرسانی است عنوان کرد: در حدود ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده‌ است. 

 وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان ۹۱۱ روستا وجود دارد که با افتتاح پروژه‌های ۲۴ روستای برنامه‌ریزی شده برای هفته دولت، ۶۳۴ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گفت: در حال حاضر ۹۱ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۲ پروژه روستایی جدید در مرحله آغاز عملیات قرار دارد، تصریح کرد: ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار برای گاز‌رسانی امسال قریب به ۲۱۴ میلیارد تومان است، یادآور شد: پروژه گازرسانی به ۱۱۵ روستا در دست اجرا است و با اتمام این‌ پروژه‌ها بیش از ۹۵ درصد از روستاها از گاز بهره‌مند خواهند شد.

شهرستان طارم تشنه آب است

رضا انبارلو، فرماندار طارم نیز در طول این سفر در دیدار مردم طارم با استاندار زنجان با بیان اینکه شغل ۹۰ درصد مردم طارم کشاورری است، اظهار داشت: ۲۱ هزار هکتار از باغات شهرستان طارم مختص باغات زیتون است و این شهرستان یکی از تولید کننده‌های برتر در سطح کشور در محصول زیتون است.

فرماندار طارم با بیان اینکه طبق پیش‌بینی جهاد کشاورزی میزان تولید زیتون امسال قریب به ۴ برابر خواهد شد، گفت: شهرستان طارم با چنین ظرفیت بالایی با مشکل تامین آب پایدار کشاورزی و شرب مواجه است.

فرماندار شهرستان طارم در ادامه با بیان اینکه ۱۰۴ پروژه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، برق‌رسانی، ارتباطات، گازرسانی، عمران شهری و روستایی برای هفته دولت در نظر گرفته شده ‌است، یادآور شد: اتمام فاز اول بهسازی سه‌راهی شیت به چورزق، فعال‌سازی پروژه بناب به سرخه‌دیزج، آب‌رسانی، واریز اعتبارات به حساب دهیاری‌ها افزایش ۳۹ هکتاری محدوده شهر آب‌بر، نمونه‌ای از اقدامات است که در شهرستان طارم انجام گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان طارم آبیاری تحت فشار استاندار زنجان گاز بهره مند میلیارد تومان هفته دولت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود