Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:38:57 GMT

گروگانگیری ۴ مرد نقابدار افغان در آرایشگاه+جزئیات

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۲۴۸

گروگانگیری ۴ مرد نقابدار افغان در آرایشگاه+جزئیات

چهار مرد نقابدار که با حمله به آرایشگاه مردانه، ۱۰ نفر را گروگان گرفته و با تهدید قمه، دست به سرقت خشن از آنها زده بودند، در برابر اتهام محاربه قرار گرفتند.

به گزارش ایمنا، چندی قبل گزارش یک گروگانگیری در آرایشگاهی مردانه به پلیس تهران اعلام شد و گروهی از مأموران راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که چهار مرد که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند، با حمله به آرایشگاه، کارکنان آنجا و مشتریان را گروگان گرفته و دست به سرقت زده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران در نخستین گام به تحقیق از صاحب آرایشگاه پرداختند و وی گفت: در لحظه‌ای که حادثه رخ داد، به جز مردی که در مغازه‌ام کار می‌کرد، ۸ نفر مشتری روی صندلی‌ها نشسته بودند که ناگهان چهار مرد نقابدار وارد مغازه‌ام شدند. وضعیت ظاهری آنها وحشت به جانمان انداخت. چراکه آنها علاوه بر پوشاندن صورت‌هایشان، چاقو و قمه نیز در دست داشتند و ما را به مرگ تهدید می‌کردند.

وی گفت: دو نفر از آنها مقابل در ایستادند تا کسی وارد نشود و دو نفر دیگر نیز به سمت ما آمدند. همه ما ۱۰ نفر را به گوشه‌ای از مغازه کشاندند و دست و پایمان را بستند. آنها با گروگان گرفتن ما و تهدید، تمام گوشی موبایل‌هایمان به همراه اموالی قیمتی و پول‌هایمان را سرقت کردند و بعد گریختند.

با این شکایت، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و با دستور قاضی علیرضا بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت مهاجمان آغاز کردند. اگرچه آنها صورت‌هایشان را پوشانده بودند و در بازبینی تصاویردوربین‌های مداربسته چهره‌هایشان واضح نبود اما فردی که در مغازه کار می‌کرد صدای یکی از متهمان را شنیده و او را شناخته بود.

به‌گفته این مرد، سارق از مشتریان ثابت مغازه و از اتباع خارجی بود که رفت‌وآمد زیادی به آرایشگاه داشت. با این سرنخ و اطلاعاتی که کارگر مغازه در اختیار تیم تحقیق قرار داد، سارقان که همگی اهل کشور افغانستان بودند، شناسایی و دستگیر شدند. این در حالی بود که بخشی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان کشف شد که همین مسئله جای انکاری برای شناسایی سارقان باقی نمی‌گذاشت.

آنها اعتراف کردند که با انگیزه به دست آوردن پول، نقشه سرقت و گروگانگیری را کشیده‌اند. یکی از آنها گفت: ما در افغانستان افسر پلیس بودیم اما بعد از ورود طالبان تصمیم گرفتیم فرار کنیم. ما طی دو هفته از طریق کوهستان راهی مرز ایران شدیم و درنهایت هم قاچاقچیان انسان، ما را به ایران منتقل کردند.

وی گفت: تا چند روز در جست‌وجوی کار مناسب بودیم تا اینکه از طریق یکی از همشهریانمان در ساختمان نیمه کاره‌ای در یکی از مناطق تهران مشغول به‌کار شدیم اما درآمدمان کم و موقعیت شغلی‌مان مناسب نبود. در این شرایط بودیم که نقشه سرقت از آرایشگاه مردانه را کشیدیم. چون معمولاً مشتریانی که به آنجا رفت‌وآمد داشتند، وضع مالی‌شان خوب بود و گوشی‌های مدل بالا داشتند.

متهم گفت: چند باری به‌عنوان مشتری به آرایشگاه مردانه یادشده رفتیم. تا اینکه اشراف کامل به آنجا پیدا کردیم. روز حادثه وقتی متوجه شدیم مغازه شلوغ است و مشتریان زیادی به آنجا رفت‌وآمد دارند، وارد مغازه شدیم و دست به سرقت و گروگانگیری زدیم.

وی تصریح کرد: ما تصمیم داشتیم از چند مغازه دیگر هم با این شگرد سرقت کنیم اما پس از سرقت اول شناسایی و دستگیر شدیم. متهمان پس از اعتراف به سرقت راهی زندان شدند و بازپرس پرونده برای متهمان درخواست محاربه کرده و پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شد.

منبع: همشهری آنلاین

کد خبر 600333

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گروگان گیری در تهران سرقت خشن سرقت گوشی موبایل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم