Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:56:09 GMT

کلاس های دانشگاه فرهنگیان حضوری است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۳۷۵

کلاس های دانشگاه فرهنگیان حضوری است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست خبری که در ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و قدیمی‌ترین دانشگاه معاصر کشور است. به دنبال این هستیم که دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاهی تمدن‌ساز و مرجع در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، ادامه داد: معلم آینده، کلیدواژه مفهومی است و باید متن و اصول ما برای آینده باشد. 

صحرایی به معلم چند ساحتی، اشاره کرد و افزود: باید از شیوه‌های تربیت سنتی معلم به شیوه نوین حرکت کنیم و هر معلم، یک مربی پرورشی، یک معلم ورزشی و امدادگر اکنون است اما هدف ما معلم چند ساحتی است. معلمی که مربی و راهبر باشد 

وی اضافه کرد: چندین چرخش تحولی برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتیم، گفت: چرخش اول، تبدیل دانشگاه فرهنگیان از یک دانشگاه عادی به تحول آفرین است، چرخش دوم معلم چند ساحتی و تربیتی، چرخش سوم، حرکت از انتقال دانش به ساخت دانش، چرخش چهارم حرکت از مهارت‌های عادی به مهارت های نرم، خلاق و چرخش پنجم حرکت از دانشگاهی پراکنده به دانشگاهی جامع و مادر است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: برای این چرخش‌ها برنامه داریم که مهمترین آن، اصلاح ساختار و دیگری نیروی انسانی دانشگاه و معماری کلان تعلیم و تربیت است که برنامه درسی بر اساس آن تغییر کند و برنامه اصلاح فضا کالبد و اصلاح نظام جذب و پذیرش معلم مد نظر است. 

وی تصریح کرد: با ۳ میلیون مترمربع عرصه و عیان، کاستی‌های فراوان در بحث فضا داریم؛ البته از ابتدای مسؤولیت بنده، ۱۰۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی و رفاهی افزوده شده است که باید به یک میلیون مترمربع برسد.

صحرایی افزود: حدود ۵۰ هزار دانشجومعلم در دوران کرونا جذب شده است که تدابیر رفاهی و خوابگاهی اندیشه نشده است. همچنین طرح جامع توسعه دانشگاه را آماده کردیم و در مرحله تصویب است.

وی افزود: بازنگری برنامه کلان تربیت معلم است که باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. کارآفرینی، نوآوری، فناوری ، توجه به اقتضائات جدید و توجه به آینده مدنظر است. کارگروهی در این زمینه تشمیل شده است و امیدواریم معماری کلان تعلیم و تربیت را تصویب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: ۸۴۶ اعضای هیأت علمی دارین و تعداد کارمندان نیمی از نیاز است. تعداد دانشجو به استاد ۱۱۰ به یک است در حالی که در دانشگاه‌های تراز، ۲۰ به یک است. جذب سالانه ۵۰۰ عضو هیأت علمی و تبدیل هزار دکتر معلم ممتاز که به هیأت علمی مدنظر است. 

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ هزار دانشجو جذب می کند که در نظر داریم شاخص ها تغییر کند و سخت‌تر شود و دانشجویان دو بار در طول تحصیل گزینش شوند؛ هر دانشجو معلم متناسب با رشته خود ۶ مهارت را باید کسب کند و به علاوه در پایان دوره آزمون جامع صلاحیت حرفه‌ای گرفته می‌شود. 

 صحرایی افزود: همه رشته‌های ما در دانشگاه فرهنگیان از مهر امسال حضوری است به جز یک گروه ورودی ۹۸ است. امکانات ما به هیچ عنوان زیبنده دانشگاه ممتاز ما نیست. سعی می‌کنیم دو غذا حداقل در منو پیشنهادی باشد. 

این خبر در حال به‌روزرسانی است 

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، یادواره هشت شهید دانشجومعلم فرهنگیان لرستان امروز دهم اردیبهشت با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزارشد.

سردار محمد علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان در این مراسم برگزاری یادواره شهدای دانشجومعلم را گامی مهم برای الگوسازی شهیدان در جوامع دانشگاهی دانست که در تربیت و رشد افکار جوانان و ارزش‌های دینی تأثیر بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های گرانقدر چند شهید دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

لرستان ۳۹ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم