Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@08:55:04 GMT

تاثیر مثبت نوعی داروی دیابت بر بیماران قلبی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۷۹۵

تاثیر مثبت نوعی داروی دیابت بر بیماران قلبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هندوستان تایمز، نتایج مطالعه ای که روز گذشته (شنبه) منتشر شد نشان داد: داروی دیابت داپاگلیفلوزین با نام تجاری فارکسیگا خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را در بیماران مبتلا به انواع نارسایی‌های قلبی کاهش میدهد.

این دارو به عنوان گروهی از داروها موسوم به مهارکننده‌های SGLT۲ شناخته میشود که ابتدا برای درمان دیابت نوع دو مورد تایید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان، این داروها نشان دادند که برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی و قلبی و پیشگیری از حمله قلبی مفید هستند.

فارکسیگا اولین داروی نارسایی قلبی است که نشان داده در کاهش خطر مرگ ناشی از تمامی انواع نارسایی‌های قلبی مفید است.

به گفته کارشناسان، این دارو خطر مرگ ناشی از بیماری‌ قلبی، بستری شدن ناشی از نارسایی قلبی و نیاز به ویزیت فوری برای بررسی نارسایی قلبی را تا ۱۸ درصد کاهش میدهد.

به گزارش هندوستان تایمز، نارسایی قلبی زمانی ایجاد میشود که ماهیچه‌ قلب قادر نباشد به درستی خون را پمپاژ کند و میتواند به بروز طیفی از مشکلات جسمی و مرگ منجر شود. برآوردها حاکی از آن است که ۶۴ میلیون نفر در جهان به نارسایی قلبی دچار هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیماران قلبی داروی دیابت نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 

حسین قربانی٬‌ معلم نمونه استان تهران به بهانه فرا رسیدن روز بزرگداشت مقام معلم با حضور در یک برنامه تلویزیونی در تعریف مفهوم معلمی از زبان یک معلم نمونه گفت: معلمی یعنی زندگی با دانش آموزان، یعنی صبر و گذشت.

او درباره کتاب شوق پرواز از نسل خمین تا نسل حاج قاسم به نویسندگی خودش که معلم نمونه استان تهران نیز است؛ گفت: دانش آموزانی دارم که در حال حاضر مدافع حرم هستند.

او درباره فداکاری  خود برای دانش آموزی که نارسایی کلیه داشت نیز این گونه توضیح داد: هدیه من یک کلیه به دانش آموزم بود که در حال حاضر به خوبی زندگی می‌کند.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • فداکاری معلم نمونه استان تهران برای دانش‌آموزی که نارسایی کلیه داشت 
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند