Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:03:51 GMT

اجرای طرح جامع پایانه مرزی اولویت مرز دوغارون است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۳۸۷۷

اجرای طرح جامع پایانه مرزی اولویت مرز دوغارون است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان تایباد گفت: اجرای طرح جامع پایانه مرزی در مرز دوغارون پس از سه دهه، سال گذشته به تصویب رسید و اکنون منتظر اعتبارات ملی است.

مهدی دونده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرز دوغارون با بیش از ۱۰۰ سال قدمت یکی از سه گمرک برتر کشور است که سالانه شاهد تردد کامیون‌های ترانزیت و صادرات کالا به کشورهای هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مدیریت درست در راستای منافع اقتصادی، افزایش تردد و مبارزه با فساد افزود: همیشه افرادی به عنوان دلال و واسطه در همه جا هستند که برای به هم ریختن نظم عمومی تلاش می‌کنند، مرز دوغارون نیز فرصتی می‌شود تا چنین افراد غیرمسئولی به بهانه تسریع در تردد کامیون‌های ترانزیت از قوانین تخطی کنند که با اصلاح دستورالعمل‌های جدید در این معبر رسمی با هر فسادی مبارزه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان بیان کرد: همچنین ساماندهی و جداسازی استقرار کامیون‌های سوخت و کالا از یکدیگر به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی و ایمن سازی، افزایش ورودی‌ها و خروجی‌های کامیون‌های ترانزیت و محوطه سازی از دیگر اقدامات موثر در مرز دوغارون است.

دونده مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی دهه صفر و اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات همه دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون جهت استقرار موکب و استقبال از زائران اتباع افغانستانی در حال آماده سازی محیط هستند.

وی اعلام کرد: دروازه دوغارون به عنوان اولین ورودی برای اتباع افغانستان محسوب می شود از این رو امسال سعی شده از تمام ظرفیت‌های شهرستان و حتی استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران کشور افغانستان استفاده شود و باید تمام خدمات و امکانات ارائه شده به زائران اربعین حسینی در راستای اقدامات بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به همسایگان خود باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرز دوغارون تایباد خبرهای شهرستان تایباد مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می برند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

داریوش امانی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی