Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: جذب سالانه ۵۰۰ عضو هیات علمی جدید برای دانشگاه فرهنگیان در وزارت علوم تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایران اکونومیست، رضا مراد صحرایی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان قدیمی ترین دانشگاه معاصر کشور است که همه دانشگاه‌ها سیر تحول خود را از این دانشگاه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشگاه فرهنگیان را باید آینده ساز و مرجع در حوزه تربیت معلم تبدیل کنیم، مربی و معلم یکی از اهرم تمدن سازی هستند و آرمان ما تربیت معلم الخیر است، معلمی که همه جویندگان برای آن طلب استغفار می کنند،   هدف این است که چنین معلمی تربیت شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تربیت معلم آینده کلید واژه ماست، ادامه داد: متن، محتوا و اصول باید برای تربیت معلم آینده فراهم باشد، امروز اگر معلم در قالب دانشجو معلم جذب می‌شود، این معلم باید برای آینده و با تربیت چند ساحتی باشد.

صحرایی خاطر نشان کرد: نقش تربیتی معلم نباید مورد غفلت باشد، معلم باید گفتمان ساز و جریان ساز باشد. در واقع هر معلم یک مربی پرورشی، مربی ورزشی و امدادگر باید باشد که این طرح از امسال آغاز می شود.

وی با بیان اینکه معلم باید همه جانبه و راهبر باشد، یادآورشد: تفاوتی میان معلم فیزیک و پرورشی وجود ندارد، هر معلمی باید یک راهبر باشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: این دانشگاه در اولویت ویژه رییس جمهور و وزیر قرار گرفته است، براین اساس می تواند تامین‌کننده نیروی انسانی باشد.

صحرایی افزود: تبدیل دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه طراز اول، تربیت معلم چند ساحتی، حرکت معلم از مربی و راهبر، حرکت از آموزش عادی به مهارت نرم، خلاق، انتقادی و نوین، حرکت از دانشگاه پراکنده به یک دانشگاه جامع و مادر از جمله اهداف ماست.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در دست اجراست که مهم‌ترین اصلاح ساختار است، ارتقا نظام برنامه درسی کلان تربیت معلم که نقطه اصلی تحول، اصلاح فضا و کالبد دانشگاه، اصلاح نظام جذب و پذیرش تربیت معلم در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه کاستی‌های بسیاری دارد، اظهار کرد:از ابتدای مسوولیت بنده صد هزار متر مربع به فضا اضافه شده و باید برای رسیدن به شرایط مطلوب به یک میلیون متر مربع برسد.

صحرایی گفت: حدود ۵۰ هزار دانشجو معلم در دوران کرونا جذب شده که تدابیر لازم برای تحصیل آنها اندیشیده نشده است، کلاس‌های دانشجویان از مهر حضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اقدام تحولی دیگر بازنگری تربیت کلان معلم است که باید ویژگی منحصر به فردی داشته باشد،   همچنین کارآفرینی، نو آوری و چند ساحتی بودن و آینده نگر بودن از اصلاحات برنامه جدید دانشگاه است.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، ریاست دانشگاه فرهنگیان ، دانشگاه فرهنگیان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس ریاست دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان رییس دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای