Web Analytics Made Easy - Statcounter

زند گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی انجام و ۳۴۵ مورد پرونده برای متخلفین تشکیل و ۳۹۴ مورد تخلف ثبت و بیش از ۲ میلیارد جریمه این افراد محاسبه‌شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ جمشید زند رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف در شهرستان‌های استان فعال هستند که سهم استان از کشور حدود ۳ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زند با اشاره به اینکه در کشور ۷هزار و ۳۲۷ اتحادیه صنفی وجود دارد اظهار کرد: در استان مرکزی ۱۶۹ اتحادیه و در اراک ۳۷ اتحادیه فعال است و در کشور ۳ میلیون و ۱۰۰ واحد صنفی و در استان مرکزی حدود ۶۴ هزار واحد صنفی و در اراک ۲۷ هزار واحد صنفی سامان‌یافته وجود دارد که البته ۲۰ درصد نیز واحدهای صنفی غیرفعال فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد توزیعی در استان که از این تعداد ۱۲ هزار واحد در اراک فعالیت دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی بیان کرد: تعداد واحدهای خدمات فنی در کشور ۳۹۰ هزار واحد است که این واحدها در استان حدود ۹ هزار و در اراک ۴ هزار واحد هستند، کشور ما امروز نیازمند نیروی فنی است اما کسی به دنبال کار فنی نیست و به همین جهت برخی مشاغل فنی در حال نابودی است اما این امید را می‌دهیم متقاضیان نیروی فنی را به حقوق مکفی وارد بازار کار می‌کنیم.

زند گفت: تعداد واحدهای خدمات در کشور حدود ۴۰۰ هزار و در استان ۸ هزار و در اراک ۳ هزار و ۵۰۰ واحد است و در کشور ۷ میلیون و ۸۰۰ نفر و در استان حدود ۱۶۰ هزار نفر و در اراک ۶۸ هزار نفر در اصناف فعالیت دارند، یک‌سوم واحدهای صنفی را بانوان اداره می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی بیان کرد: بودجه اتاق اصناف سال گذشته ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که امسال به حدود ۶ میلیارد افزایش‌یافته و هرساله این حساب‌ها توسط حسابرس رسمی مالی بررسی و درنهایت مقبول واقع‌شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه کرونا اصناف را زمین‌گیر کرد و اصناف هنوز نتوانسته‌اند پاسخگوی آسیب‌های ناشی از کرونا باشند و علیرغم قول‌هایی که به آنها داده شد اما اتفاقی در این خصوص حاصل نشد.

زند ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی انجام و ۳۴۵ مورد پرونده برای متخلفین تشکیل و ۳۹۴ مورد تخلف ثبت و بیش از ۲ میلیارد جریمه این افراد محاسبه‌شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی بیان کرد: سامانه ۳۸۲۰ پل ارتباطی با اتاق اصناف است که از ابتدای سال تاکنون ۴۶۰ مورد گزارش دریافت شده که ۱۸۷ مورد قابل‌پذیرش بوده و ۱۶۴مورد منجر به رضایت و ۱۴۰ پرونده در تعزیرات تشکیل‌شده است.

وی یادآور شد: ۵ هزار و ۵۲۳ پروانه در سال گذشته صادر و تمدیدشده اما در سال جاری تا به امروز این تعداد پروانه‌ها ۲ هزار و ۱۴۴ مورد بوده، همچنین در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۲ مورد و در سال جاری تا به امروز  هزار و ۱۴ مورد پروانه باطل‌شده است.

زند افزود: متأسفانه مجموعه بزرگی مثل اصناف بعد از ادغام وزارت صنعت و معدن کمتر موردتوجه قرار گرفت و امیدواریم که دولتمردان و نمایندگان مجلس فکری برای تقویت اصناف داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: ایجاد شهرک برای صنوف آلاینده، شهرک صنوف فناور، شهرک عمده‌فروشان و راه‌اندازی شهرک خودرو از مطالبات مهم اصناف است که نیاز است مسئولین آینده این اتاق و مدیران دولتی به این مسئله توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، استقرار نیروهای فنی در موکب‌ها برای زائرین اربعین، استقرار نیروها در منطقه سیل‌زده، تولید ماسک در دوران کرونا و اختصاص محلی برای تولید به صنوف و تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک ازجمله اقدامات اصناف در ایفای نقش اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست فرمانداری کاشان، عملکردِ گل محمدی را در هر هکتار چهار تن و در صورت وارد نشدن خسارت و حوادث غیرمترقبه، حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد.
محمدی فشارکی افزود:در فصل گل چینی پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گلابگیری‌های صنعتی و سنتی نیز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: کاشان، رتبه نخستِ وسعت زیر کشت و تولید در استان اصفهان و رتبه اولِ میانگینِ عملکردِ تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود پنج هزار باغدارِ گل محمدی در این شهرستان اشتغال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: گل محمدی از نظر نیاز آبی، محصولی کم آب بَر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در صورت وارد نشدنِ خساراتِ حوادث غیر مترقبه، بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر گلاب و ۳۰۰ لیتر اسانس گل محمدی از باغ‌های گل محمدی این شهرستان استحصال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشان افزود: حدود چهار و ۳۰۰ نفر سالانه در صنعت گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحد‌ها و کارگاه‌های گلابگیری شهرستان اشتغال دارند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد