Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: ۳۰۰ نفر از مجموع ۱۵۰۰ منتخب مرحله منطقه‌ای پنجمین جشنواره «دانایی توانایی»، در مرحله استانی این جشنواره حضور یافتند.

حسین احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات پنجمین دوره این جشنواره، عنوان کرد: مرحله استانی پنجمین جشنواره «دانایی توانایی» در مناطق چهارده‌گانه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان برگزار شد که شرکت‌کنندگان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ایریال استانی و کشوری در سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در همه مناطق چهارده‌گانه استان در این جشنواره حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزیدگان مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره، اظهار کرد: در مرحله منطقه‌ای این دوره از جشنواره که در خردادماه پارسال با حضور ۱۵۰۰ نفر دانش‌آموز فعال حوزه کتابخوانی برگزار شد، ۳۰۰ نفر دانش‌آموز منتخب شده بودند که در مرحله استانی حضور یافتند.

احمدی با اشاره به کتب منتخب مقاطع مختلف تحصیلی در این دوره جشنواره، تصریح کرد: در مرحله استانی کتاب‌های «مسابقه دات کام و قصه‌های شاهنامه» برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه و کتاب‌های «مشت بر پوست» و «قلب زیبای بابور» برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه پیش‌بینی شده بود که از بین این شرکت‌کنندگان نفرات اول پایه‌های تحصیلی به تفکیک جنسیت به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی، امری ضروری  و اجتناب‌ناپذیر است. همچنین خواندن و مطالعه‌ کتاب به افراد کمک می‌کند تا قوه تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب  افزایش سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموزان جشنواره مرحله استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی