Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@17:26:40 GMT

انفرادی؛ پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۴۱۷۰

انفرادی؛ پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

مسعود اطیابی به همراهی ابراهیم عامریان و حمزه صالحی ثابت کرده اند که رگ خواب مخاطب عام سینما را می شناسند و با فیلم «انفرادی» همچون «دینامیت» لقب پرفروش ترین ها را به نام خود سند زده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان با فروش نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان در گیشه، لقب «پرفروش ترین» فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینمایی «انفرادی» فیلمی کمدی است و داستان یک شرکت مالی اعتباری را روایت می کند که به نقل از مسئولان شرکت، به تازگی ورشکست شده و همین باعث شده تا افرادی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند، جلوی درب موسسه تجمع و اعتراض کنند؛ این اتفاقات باعث می‌ شود که سه نفر از همین بدهکاران به نام‌ های امیر با بازی مهدی هاشمی، بهرام با بازی احمد مهران فر و جواد با بازی رضا عطاران که همه بی خانمان هستند، با یکدیگر هم مسیر و همراه شوند.

مسعود اطیابی در این سال ها ثابت کرده که رگ خواب مخاطب عام سینما را در دست دارد و می داند تا با چه استانداری، تماشاگران را به سینما بکشاند؛ به احتمال فراوان مخاطبان او را با سینمایی «خروس جنگی» به یاد داشته باشند؛ فیلمی کمدی با بازی رضا عطاران و مریلا زارعی که توانست علاوه بر موفقیت در گیشه، بارها به مناسبت های مختلف از تلویزیون پخش شود تا تماشاگران حتی سکانس های آن را هم از حفظ باشند.

در ادامه همین موفقیت، اطیابی همین شیوه سینمای بدنه را دست فرمان خود قرار داد و سینمایی «اخلاقتو خوب کن» را با بازیگرانی هچون رضا عطاران، سید جواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین برد؛ این فیلم نیز بارها از رسانه ملی پخش شده است.

همه پرفروش ها برای اطیابی

اطیابی پس از یک دهه فاصله گرفتن از این جنس سینما، دوباره با ساخت سینمایی «تگزاس» به مسیر قبلی فیلمسازی خود برگشت؛ این بار او با زوج موفق «پژمان جمشیدی و سام درخشانی» به همراه حمید فرخ نژاد توانست در سال ۹۷ یکی از پرفروش ترین فیلم های سال را به نام خود سند بزند و همین موفقیت در گیشه و استقبال مخاطبان باعث شد تا قسمت دوم این فیلم را نیز جلوی دوربین ببرد و اتفاقا این بار نیز یکی از پرفروش های سال ۹۸ با ۲۵ میلیارد تومان به نام «تگزاس2» ثبت شد.

تیم مسعود اطیابی، ابراهیم عامریان و حمزه صالحی به عنوان کارگردان، تهیه کننده و نویسنده توانست یکی از تیم های موفق گیشه سینمای ایران باشد؛ گروهی که از سینمایی «تگزاس» تشکیل شد و در ادامه با «دینامیت» و «انفرادی» رکوردهای سینمای ایران را در گیشه جا به جا کرده اند و حالا همان تیم در حال ساخت سینمایی «بخارست» است؛ فیلمی کمدی با بازی پژمان جمشیدی که از حالا انتظار گیشه را می کشد.

البته در حالی سینمایی «انفرادی» با نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان فروش لقب «پرفروش ترین» فیلم تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است که بدون شک باید افزایش قیمت بلیط را در این ماجرا لحاظ کرد؛ چون اگر بخواهیم بر اساس میزان مخاطب، این دسته بندی و القاب را اهدا کنیم، قطعا فیلم سینمایی «انفرادی» با حدود یک میلیون و هشتصد هزار مخاطب جایی در لیست ده فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران ندارد و فیلم هایی همچون «اخراجی ها2» با بیش از ۵ میلیون مخاطب، «افعی» با ۴.۵ میلیون مخاطب و «آدم برفی» با ۴.۴ میلیون تماشاگر در زمان اکران خود در بالای این لیست قرار دارند.

بیشتر بخوانید؛

«دینامیت» و «اخراجی‌ها ۲» رکورد داران گیشه/ طنازان سینمای ایران جاودانه شدند نوید روزهای خوش سینما/ کمدی‌ها میلیاردی می‌فروشند دوزیست؛ صدرنشین اکران مردادماه/ فروش میلیاردی ابلق تنها در ۳ روز

منبع: دانا

کلیدواژه: تاریخ سینمای ایران مسعود اطیابی پرفروش ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی)
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما