Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:23:47 GMT

خشکسالی گریبان ۹۷ درصد مساحت استان یزد را گرفته است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۶۴۲۱۳

خشکسالی گریبان ۹۷ درصد مساحت استان یزد را گرفته است

محمدرضا شیرغلامی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا مجموع بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر ۱۴۰۰ تاکنون) را ۷۰ میلیمتر اعلام کرد و افزود: شاخص های خشکسالی گویای آن است که ۷۷ درصد مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی شدید و یا بسیار شدید است و این در حالیست که میانگین بلندمدت بارش در همین بازه زمانی ۹۴ میلیمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارش های استان در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۲۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد بارش سالجاری نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

این کارشناس هواشناسی، بیشترین میزان بارش‌های استان یزد را در شهرستان تفت با ۱۰۶ میلیمتر و کمترین مقدار را در ابرکوه با ۵۱ میلیمتر اعلام کرد و ادامه داد: در میان ایستگاه‌های هواشناسی استان بیشترین بارش از ابتدای سال زراعی به ترتیب در منشاد با ۲۹۳ میلیمتر، دره شیر و سانیج با ۲۸۶ میلیمتر، بنادک سادات و آمحسن دهبالا با ۲۷۸ میلیمتر و کمترین میزان نیز از ایستگاه‌های بافق و گرداب مروست با ۳۶ میلیمتر گزارش شده است.

استان یزد جزو کم بارش ترین استان های کشور است و متوسط بارش در این استان به زحمت از ۶۰ میلیمتر فراتر می‌رود.

برچسب‌ها یزد بارش باران تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد بارش باران تفت یزد بارش باران تفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر بیشترین میزان بارش با ۹۱.۲ میلیمتر در رومشکان و کمترین بارش با میزان ۹ میلیمتر در سیلاخور ثبت شده است.

بهروز مرادپور افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۴۲.۴، بروجرد ۱۱.۱، کوهدشت ۵۵.۱، الیگودرز ۱۶.۵، پلدختر ۵۱.۸، دورود ۱۱، الشتر ۳۶.۴ و نورآباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین بنابر این گزارش میزان بارندگی در ازنا ۱۱.۲، ایمان آباد ۳۱.۵، سپیددشت ۴۴، ریمله ۵۸ و شول آباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تأکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • شهرستان جم ‌رکورددار بارش‌های استان بوشهر شد
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند