Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه فردوس گفت: مهمترین دستاورد حضور جهادگران در کنار ارائه خدمات سبب تزریق روحیه امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند ، حجت الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوس صبح امروز در بازدید از گروه‌های جهادی ضمن  گرامیداشت هفته دولت و  یاد و خاطره شهدای دولت به اهمیت حضور نخبه‌های جهادی در مناطق محروم اشاره و اظهار داشت: در این راستا نخبگان با مناطق محروم آشنا و از نزدیک مشکلات و نیازمندهای مردم را می‌بینند و در جهت بجا آوردن شکر نعمت‌هایی که خداوند به آنها عنایت کرده ترغیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حضور نخبه‌ها در این مناطق باعث می‌شود در کنار ارائه خدماتی که برای مردم دارند، فکر و ایده و نظر خود را هم به آنها منتقل کنند و از جهات مشورتی نیز به آنها خدمت رسانی داشته باشند.

شاکری با تأکید بر اینکه ارائه نظر و فکر درست می‌تواند باعث پیشرفت سالها در منطقه‌ای شود، افزود: مردم وقتی خدمات خالصانه، بدون منت و باصفای باطن جهادگران را می‌بینند حقیقتا به آنها عشق می ورزند و از آنها استقبال گرمی می‌کنند.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه متاسفانه چند سالی است که به علل مختلف یاس و ناامیدی بر مردم حاکم شده و کمتر به مسئولین اعتماد می‌کنند و البته دشمن هم از این فرصت به نفع خود سوء استفاده می‌کند، تصریح کرد: حضور نخبه‌های جهادی با روحیه خوبی که دارند، موجب تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی می‌شود.

خدمت رسانی هزار گروه جهادی دانشجویی به محرومان در تابستان فعالیت نخستین گروه جهادی رسانه کشور در یزد ادامه پیدا می‌کند 4 گروه جهادی پاکدشتی در مزداران خدمت رسانی می‌کنند

شاکری تأکید کرد: مهمترین دستاورد حضور جهادگران در کنار ارائه خدمات عمرانی، پزشکی، فنی و کارهایی از این قبیل، برگرداندن همین روحیه امید و نشاط و همگرایی اجتماعی است.

وی درباره اهمیت برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در این شهرستان، گفت: این همایش از چند جهت حائز اهمیت است نخست تبیین این موضوع که اولین اردوی جهادی توسط رهبر معظم انقلاب در سال 47 و در فردوس انجام شده که خودشان هم در صحبتی به این موضوع اشاره می‌کنند که اولین تجربه ارودی جهادی من در فردوس بود.

امام جمعه فردوس افزود: تبیین شیوه و اصولی که رهبر معظم انقلاب در کار جهادی داشتند باید سرلوحه کار همه جهادگران عزیز قرار گیرد.

شاکری از رونمایی کتاب مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه ملی جهادگران شهرستان فردوس خبر داد و گفت: از طرف دیگر اهمیت برگزاری این اجلاسیه ملی در شهرستان فردوس همین جمع شدن نخبه‌های جهادی کنار همدیگر و همفکری در زمینه‌های مختلف است.

  اجلاسیه ملی جهادگران فرصتی برای معرفی توانایی گروه‌های جهادی خراسان جنوبی است  

راضیه علی آبادی مسئول گروه جهادی شهید مهدی کدخدایی از شهرستان بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: گروه جهادی شهید کدخدایی از حدود 7 سال پیش تشکیل شده و بیشتر در زمین‌ های هنری از جمله حوله بافی، خیاطی، پارچه بافی، آشپزی، شیرینی پزی و مشاوره فعالیت دارد. 

مسئول گروه جهادی شهید کدخدایی بیان کرد: تعدادی از اعضای گروه جهادی طی روزهای سوم و چهارم شهریور ماه در شهرستان فردوس در رزمایش جهاد مقدس حضور یافته و خدمت رسانی داشتند‌. 

علی آبادی عنوان کرد: گروه جهادی شهید کدخدایی طی دو روز در روستاهای حسین آباد، فتح آباد، گستج و محله جواد الائمه در حاشیه شهر فردوس به بانوان این روستاها آموزش‌های هنری در رشته‌های مختلف داشته است. 

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از کلاس های آموزشی هنری را شاهد بودیم، گفت: مجموعا در این روستاها بیش از 300 نفر در زمینه حوله بافی، خیاطی، آشپزی و شیرینی پزی آموزش داده شدند. 

مسئول گروه جهادی شهید کدخدایی بیان کرد: با توجه به استقبال و علاقه شرکت کنندگان در این دو روز و خواسته اهالی در مورد ادامه داشتن ارتباط با مربیان مقرر شد این ارتباط دو سویه بین مربیان و متقاضیان برقرار شود و حتی در زمینه فراهم کردن بازار فروش یا خیاطی رایگان چادر برای اهالی این روستاها توسط مربی خیاطی بعد از این همکاری داشته باشیم. 

علی آبادی خاطرنشان کرد: این گروه جهادی هر هفته یا دو هفته یک بار نیز اردوی جهادی داشته و در روستاهای شهرستان بیرجند فعالیت دارد؛ فعالیت این گروه جهادی محدود به ایام تابستان یا عید نوروز نیست. 

وی با بیان اینکه حضور گروه جهادی در روستاها خروجی‌های بسیار خوبی داشته و دارد، افزود: حضور گروه جهادی در روستاها محدود به انجام فعالیت‌های خودشان به تنهایی نیست بلکه در بحث مشکلات روستاها اگر مشکل و نیاز باشد بررسی و به مسئولان مربوطه ارجاع داده می‌شود که در این راستا در بحث اینترنت تلفن همراه، برق و گیرنده‌های دیجیتال در برخی روستاها که مشکل داشت موضوع را به مسئولان منعکس و خوشبختانه برطرف شده است.

مسئول گروه جهادی شهید کدخدایی عنوان کرد: حضور در رزمایش جهاد مقدس شهرستان فردوس تجربه بسیار خوبی بود چراکه طی کوتاه‌ترین زمان فعالیت‌های خوبی انجام شد و خدمات زیادی ارائه دادیم. 

علی آبادی هدف از حضور در گروه جهادی را خودسازی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های جهادی برکات زیادی دارد که از نظر روحی و معنوی بسیار با ارزش است. 

وی به حضور مقام معظم رهبری سال 47 در فردوس اشاره و بیان کرد: بیان این اقدام و آگاه شدن مردم و گروه‌های جهادی تازه شکل گرفته بسیار ارزشمند است و اینکه اجلاسیه ملی جهادگران قرار است در فردوس برگزار شود فرصت بسیار خوبی برای استان، جهادگران و گروه‌های جهادی جهت معرفی ظرفیت و توانایی‌های آنان است. 

انتهای پیام/254/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجلاسیه ملی جهادگران امام جمعه فردوس گروه های جهادی شهرستان فردوس خدمت رسانی مسئول گروه حضور نخبه علی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ششمین نمایشگاه صادراتی ایران، اظهارکرد: در این دوره نمایشگاه از پویایی بیشتری نسبت به دوره های قبل برخوردار است و خراسان جنوبی نیز با امادگی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هریک از دستگاه های اجرایی ماموریتی برای شرکت فعال استان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داشته اند، بیان داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهیه و تولید محتوای این نمایشگاه اعم از چاپ کتاب، برشورها و کلیپ را بر عهده داشته است.

ذاکریان با اشاره به اینکه در نمایشگاه اکسپو تمرکز بر ارائه زنجیره های ارزش هر استان می باشد، بیان داشت: خراسان جنوبی با تمرکز بر معرفی سه زنجیره ارزش در حوزه زرشک، گوهر سنگها و بنتونیت در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاربردهای استفاده از زرشک در صنایع غذایی، دارویی و… بیان داشت: خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک بی دانه در جهان را دارد و در زمینه معرفی زرشک در استان اقدامات موثری انجام شده و اکنون زمان ان رسیده این محصول را در سطح ملی و بین الملی معرفی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد ذخیره بنتونیت کشور در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: بنتونیت استفاده های مختلفی دارد که برای صنایع دارویی و ارایشی بهداشتی و بخش کشاورزی استفاده می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در خصوص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی هم گفت: تجارت گوهرسنگ ها در دنیا سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است اما سهم جمهوری اسلامی و خراسان جنوبی در این حوزه بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: تجارت در این حوزه به صورت چمدانی و غیر رسمی بوده و این بازار نیازمند توجه ویژه است.

ذاکریان افزود: با توجه محدودیت های خراسان جنوبی در زمینه آب توجه به سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می تواند بدون نیاز به آب می تواند بازار فعال اشتغال در استان ایجاد کند.

وی به اقدامات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اقدام به چاپ و بروزرسانی کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری استان کرده ایم.

به گفته وی این کتاب در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، دانش بنیان و مرز فرصت های استان را معرفی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب توانمندی های استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و مرز به دو زبان چاپ و در نمایشگاه به مراجعه کنندگان ارایه می شود.

ذاکریان بیان داشت: کتاب زنجیره های ارزش با تمرکز بر سه زنجیره ارزش نیز به دو زبان تهیه و چاپ شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و معرفی استان های کمتر شناخته شده ای از جمله خراسان جنوبی است، گفت: در این نمایشگاه ۸۵ کشور جهان و بیش از دو هزار تاجر و شرکت تجاری حضور پیدا کرده اند که ظرفیتی بی نظیر برای معرفی استان است.

وی با اشاره به اینکه ملاقات های خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های استان در این نمایشگاه صورت گرفت، بیان کرد: جلسات و ملاقات های تجاری با تجار کشورهای افغانستان، چین، ژاپن عمان و… داشتیم.

ذاکریان از امضای تفاهم نامه در زمینه گوهرسنگ ها بین استان و وزارت صمت خبرداد و افزود: این تفاهم نامه بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت به امضا رسید و مقرر شد تا در افق ۱۴۰۷ تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خراسان جنوبی ۵۰ میلیون دلار باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت های نمایشگاهی را باید غنیمت شمرد، ادامه داد: حضور در این گونه نمایشگاه ها نقطه عطفی برای ارتباطات است و باید در طول سال ادامه پیدا کند.

به گفته وی خراسان جنوبی ظرفیت های ناشناخته معرفی نشده بسیاری در حوزه سرمایه گذاری دارد که باید از فرصت های نمایشگاهی در جهت معرفی توانمندی های استان و جلب و جذب سرمایه گذاران بهره ببریم.

وی با اذعان به اینکه باید پیگیری تبادلات صورت گرفته را داشته باشیم، افزود: خراسان جنوبی استانی با پتانسیل و ظرفیتی های گوناگون است و جذابیت های فوق العاده ای برای جذب سرمایه گذاران دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: امیدواریم با حضور در نمایشگاه ها و بهره گیری از ظرفیت رسانه قدم های موثری در جهت توسعه خراسان جنوبی برداریم.

کد خبر 6092743

دیگر خبرها

  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری