Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: متاسفانه در بازی‌های ابتدایی لیگ شاهد اتفاقاتی هستیم که خوب نبوده و عملکرد داوران در رقابت‌های لیگ برتر به هیچ عنوان قابل دفاع نیست اما با همه این شرایط نه بازیکنان و نه کادر فنی تیم‌ها اجازه و حق اعتراض آن‌هم به این شکل را ندارند و باید جلوی چنین صحنه‌هایی را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آشفتگی تشکیلات داوری و فرافکنی مسئولان این بخش موجب شده تا در این مدت هیچ برنامه‌ای برای توسعه داوری را شاهد نباشیم. واقعیت این است که هیچ توجهی به مساله و موضوع داوری نشده و این قشر از جامعه فوتبال به درستی دیده نمی‌شوند. 

این کارشناس داوری فوتبال کشورمان با اشاره به شرایط موجود تاکید کرد: این روزها هیچ کسی کاری با داوری ندارد چرا که همه نگاه‌ها به انتخابات فدراسیون فوتبال و مشخص شدن سکان‌دار این فدراسیون است و این را هم باید به مشکلات اخیر اضافه کرد،‌ شاید بعد از انتخابات بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم به شرط آنکه با برنامه عمل کرده و شاهد وعده‌های توخالی نباشیم.

عسگری یادآور شد: بارها به این موضوع واکنش نشان داده‌ایم که تعداد زیاد داوران نه تنها خوب نیست بلکه آفت فوتبال و داوری است چراکه رقابت بین داوران را از بین می‌برد. وقتی تعداد داوران زیاد باشد هر ۵ یا ۶ هفته فرصت قضاوت پیدا می کند و با این شرایط آمادگی لازم را هم نخواهد داشت. 

او ادامه داد: متاسفانه قول‌هایی داده شد و قرار بود اقداماتی صورت بگیرد که هیچ کدام محقق نشد. در همین دو هفته دیدیم اشتباهات داوری به چه صورتی بود اما آیا برای کاهش آن اقدام موثری صورت گرفت؟ اگر گرفته چرا بازهم شاهد این اتفاقات و تصمیم‌های اشتباه هستیم؟

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: چرا باید به گونه‌ای رفتار کرد که از همین هفته‌های ابتدایی شاهد شروع اعتراضات باشیم؟ داور باید احساس حمایت و امنیت کند و با همین روحیه به میدان برود اما وقتی خلاف این موضوع را ببیند تمرکز کافی را نخواهد داشت. وقتی داور در مرکز اتهام و اعتراض قرار می‌گیرد طبیعی است که نمی‌تواند به خوبی کار کند و باید همه این مسایل را مد نظر قرار داد.

وی به اهمیت کمیته انضباطی هم پرداخت و افزود: باید با اعتراض و برخوردهایی که صورت می‌گیرد برخورد قاطع داشت،‌ اینکه داور اشتباه می‌کند یک بحث است اما در قانون آمده که بازیکن و کادرفنی و سایر عوامل حق اعتراض ندارند و اگر رفتاری خارج از آن صورت گرفت باید طبق قانون برخورد کرد. در گذشته که ما قضاوت می‌کردیم هم اشتباهات و اعتراض‌هایی بود اما به هیچ عنوان با شرایط امروز قابل قیاس نیست و جا دارد با مسببان آن برخورد لازم را داشت. 

عسگری به رفتار غلط و اشاعه آن به همه بخش‌های فوتبال ایران اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که تیم ملی با هدایت کی‌روش به مصاف ژاپن رفتیم مدافعان ما به نشانه اعتراض به سوی داور میدان رفتند اما بازی ادامه یافت و همان توپ ارسالی وارد دروازه بیرانوند و تیم ملی شد تا ما یک شکست تلخ را تجربه کنیم. وقتی بازیکن در تیم باشگاهی خود چنین رفتار غلطی را یاد می‌گیرد و به آن عادت می‌کند در تیم ملی هم اشاعه پیدا کرده و به راحتی کار دست ما می‌دهد و نمونه آن را در بازی با ژاپن همه به یاد دارند. 

این کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد نفرات حاضر در چرخه داوری فوتبال ایران هم به این نکته اشاره کرد که برای داوری ۲۰ تا ۲۴ و برای کمک‌داوران هم در نهایت باید ۴۰ نفر را انتخاب کرد و اگر این تعداد بیشتر شود چرخه‌کار دچار مشکل و ایراد می‌شود و همین مساله را الان در لیگ می‌بینیم. او هچنین به این نکته تاکید کرد که تشکیلات داوری باید مستقل عمل کرده و با اقتدار به کار خود ادامه دهد. متاسفانه چون در آستانه انتخابات هستیم فشارهایی از بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد و همه استان‌ها و هیات‌های کشور خواهان حضور نمایندگان داوری خود در چرخه داوری فوتبال ایران هستند و همین مسایل بر روند داوری تاثیرگذار است.

او در پاسخ به این سئوال که راهکار خروج از این بحران چیست، گفت: فدراسیون باید ساختار داوری خود را به درستی تعریف و آن را به اجرا در آورد،‌ تا این مساله عملیاتی نشود وضعیت داوری در مسیر درست خود قرار نخواهد گرفت. متاسفانه برخی‌ها دوست دارند یک نفره و یک‌تنه امور را پیش ببرند که این امر شدنی نیست و باید در راستای توسعه داوری گام‌های اساسی را برداشت تا شاهد رشد و توسعه داوری و کاهش اشتباهات در این حوزه باشیم. 

برچسب‌ها فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال استقلال پرسپولیس فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال داوری فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۶۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار بود دیدار تیم‌های استقلال آبی‌پوش ملاثانی و فجر سپاسی در چارچوب هفته بیست‌وهشتم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور روز دوم اردیبهشت ماه سال جاری در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود. با این وجود به دلیل عدم صدور اجازه ورود دو تیم به درون ورزشگاه غدیر اهواز، مسابقه یادشده لغو شد. بعد از عدم برگزاری این مسابقه، کمیته انضباطی نظر خود را در این مورد اعلام کرد و رأی به تکرار بازی داد.

باشگاه فجرسپاسی اما نسبت به این موضوع اعتراض و اعلام کرد: «پس از صدور رأی ناصواب و به دور از عدالت و انصاف و مصلحت‌اندیشانه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه فجر شهید سپاسی با ارسال مدارک، مستندات و تنظیم لایحه، اعتراض شدید خود به رأی صادره منجر به تکرار بازی استقلال ملاثانی - فجر شهید سپاسی را اعلام و جهت تجدیدنظرخواهی و صدور رأی عادلانه در کمیته استیناف تقدیم فدراسیون فوتبال خواهد نمود».

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901008

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • بازگشت رونالدو به ترکیب پس از حرکت غیرورزشی
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد